Kort på era körhästar!

Sv: Kort på era körhästar!

snigelfarmor skrev:
Det är väl korsningar clydesdale hackney? Clydesdale är ju kallblod.
Jag som är hovfanatiker tittar särskilt på deras extremt långa tår. Undrar hur det är med senor o leder när de är 15?

/j
Med tanke på att det FINNS hästar som äe över 15 år så...........

Hur menar du? :confused:
Bara för att de lever betyder det väl inte att de är helt fräscha och fina i benen?

Idka skrev:
Hur menar du? :confused:
Bara för att de lever betyder det väl inte att de är helt fräscha och fina i benen?
Vilka hästar ÄR helt frächa i benen vid 15 års ålder? Inte många. Det kan jag lova.

Här kommer bilder på min Busfia :D
Russ f. 1996 e: Othello
Hon är min ögonsten :love: förhoppnigsvis kan vi komma ut på tävlingsbanorna så småningom, men det är ju inte billigt med vagn o så precis :/ så vi får se...Tränar gör vi iaf, o det är superkul :D
Vi var med på allrounchampionatet för russ, o då kom vi tvåa i precisionen, o det var iaf superkul!!! Om det blir championat nästa år också, så ska vi minsann dit :D

seneby017.jpg

seneby034dombakbenenvilljagha.jpg

Jag vet att hon inte går bra här, men bilden är lite häftig tycker jag :)
seneby011DENGILLARJAGenergiskbakben.jpg

Jättefina hästar alla har,verkligen!! :D

Hej! Jättefint ekipage! Det finns många med russ här inne..

Jag undrar vad du har för sele? Och så undrar jag om det är din vagn eller någon du lånar? Den är lite liten :) Visst är det en globusrockard?

Funkar fjädringen ok, och håller den för två vuxna?

mvh jenny

Tycker att den ser väldigt liten ut. Känns som om man tippar bakåt.

Tack :D

Det är min vagn, men den är en tillfällig lösning bara.jag vet att det är massa fel på den, men den är betydligt bättre än den andra hemmabyggda som jag fick med hästen...
Egentligen vill jag ha en roslagsvagn, men som sagt, det tycker inte plånboken..
Jag, eller jag o jag, mamma köpte den från Bidermans, mer vet jag inte. Fjädringen har hållt hittlis iaf :) jag kör mest sj, men haft sällskap några gånger iaf, o det har inte varit några problem. Man får inte vara för breda bara, för den är inte stor :P Det är väl ingen vagn jag rekommenderar direkt, då den är ganska klen, men den har hållt i flera månader nu iaf :p
Den är ju väldigt lätt o lätthanterlig iaf :)

Selen är från Börjes, stl shetland.

:) Den dära plånboken ja..tell me about it..

Är ditt russ väldigt litet eller är börjes shetland så ställbart? Den ser ut att vara perfekt! Jag tittar oxå på idealselarna från börjes, fast till en d ponny med c ponnymått. Svårt det där. Var i Sverige håller ni till?

/jenny

Mitt russ är litet. tyvärr bara 110cm :/ men hon är bäst iaf :) även fast hon inte får vara med på utställnigar o sånt..

Jo, den sitter jättebra :), förutom extra gjorden eller vad det heter, den är lite skum ^^ men selen är ganska ställbar.

Vallentuna, norr om Stockholm.

nu såg jag, tycker den var ful :) söt.. Gillar inte rosa näsor..eller såna färger för det är oturshästar.

till Zindy, menar inget illa, härligt med ovanliga kallblod!

Här är min förhoppningsvis blivande körpålle.

startsid.html

Han heter Saik, är 5 år och varmblodig travare. Hans bästa egenskap är den att han är väldigt stabil och har ett "bra huvud".

Trygg skrev:
Åh, vilka fina bilder!!!

Men jag förstår inte :confused: ...hur har medlemmarna i detta forum lyckats samla sveriges finaste shettisar...och andra hästar med för den delen!!! :d

Också roligt att se kallblodstravaren inom en annan körgren som han tycks vara klippt o skuren för!! Så jättefin.. :love:
kanske man skulle satsa på det istället med min kallbloding.. :idea:
det ska jag göra:) ska köra in min kbl travare till brukshäst istället:)

ladda upp din bild på nätet, eller via en ftp och sen lägger du in den här.

mypix.se har fotoalbum man kan ladda upp bilder till, finns många fler.

Hoppas vi får se din springare.

Tack tack!

Huvudlaget finns att köpa på www.ponnyprakt.se, finns massor av färger och dekorer att välja mellan!
Har även ett brunt med annan dekor till ridning som matchar sadeln.
Det är ett kombiträns, grimma/träns-kombi alltså. Jättesmidigt när jag ska spänna för vagnen, bara att sätta fast honom i grim-delen medans jag selar på och sen är det bara att spänna loss, behöver inte krånga med grimma! :idea:

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 726
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 562
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 537
Senast: Imna
·
Hundavel & Ras HejHej! Har funderat på att skaffa en till hund. Både att det vore trevligt med en lugnare hund än den jag redan har... Till och med...
2
Svar
29
· Visningar
3 858
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hur firar ni jul?
  • 🎄Jul 2024🎄
  • Sånger som du hatar