Kort på era körhästar!

Sv: Kort på era körhästar!

Nu ser jag plötsligt bättre!! Annan dator kanske...
Jag skulle nog vilja ha lite stoppning i rumpan, och en kuskkil? Det varkar inte helt omöjligt att fixa! Var har du köpt vagnen, eller har du byggt den själv? Den ser fin ut! Sen såg pisken yberlång ut men det kanske ser bättre ut när du har den i handen... Fin ponny i alla fall!!
 
Sv: Kort på era körhästar!

Hej:
Hur börjar man att tävla egentligen? ja har ingen anning men de skulle vara kul.
Fick nämligen tävla igenom skolan. Utbytes tävling och då vann ja :)
På en häst som ja aldrig hade träffat förut det var jättekul.. Älskade den hästen, sån skulle man vilja ha :love:

iaf.. så hur börjar man att tävla på riktigt? Ja har lixom inte fattat de än..:confused: :confused:
Är det någon som kan hjälpa mig?
 
Sv: Kort på era körhästar!

Har du egen häst som du kör med? I så fall kan du kolla på ridsports hemsida på tävlingsterminen vilka tävlingar som finns nära dig. Förutsatt att du har grönt kort och löser licens! Men det bästa är att komma i kontakt med någon närliggande klubb som är aktiv inom körningen. Kanske ordnar träningar, har tävlingsekipage eller till och med ordnar tävlingar!
 
Sv: Kort på era körhästar!

Här är min tinker;

http://community.webshots.com/photo/469904840/469917262CWTXHv

Han är körd mycket men jag är nybörjare, men vi tar lektioner och det går framåt! Hur roligt som helst är det med körning tycker vi båda så min nyinköpta sadel börjar samla damm nuförtiden... ;)

Högst upp på önskelistan finns en ny maratonvagn eftersom den jag har är för tung för bankörning.
Några tävlingsambitioner finns absolut inte, men man ska aldrig säga aldrig... :angel:
 
Sv: Kort på era körhästar!

Nora skrev:
Jag skulle nog vilja ha lite stoppning i rumpan, och en kuskkil? Det varkar inte helt omöjligt att fixa! Var har du köpt vagnen, eller har du byggt den själv? Den ser fin ut! Sen såg pisken yberlång ut men det kanske ser bättre ut när du har den i handen... Fin ponny i alla fall!!

Jag har en dyna på gång... Jag har köpt vagnen från www.jensa.nu men jag har ändrat lite på skacklarna, nu sitter den riktigt bra, jag är jätte nöjd med vagnen. Men man vill ju alltid ha en maratonvagn, men jag får nog spara en del först. Pisken ÄR "Yberlång", ska köpa en ny. ;)
 
Sv: Kort på era körhästar!

Idka skrev:
Här är min tinker;

http://community.webshots.com/photo/469904840/469917262CWTXHv

Han är körd mycket men jag är nybörjare, men vi tar lektioner och det går framåt! Hur roligt som helst är det med körning tycker vi båda så min nyinköpta sadel börjar samla damm nuförtiden... ;)

Högst upp på önskelistan finns en ny maratonvagn eftersom den jag har är för tung för bankörning.
Några tävlingsambitioner finns absolut inte, men man ska aldrig säga aldrig... :angel:

Åh vilken snygging. Älskar tinkrar! Fräsig vagn, rejäl! De andra korten var jättefina med.

Var har du köpt din sele?

/jenny
 
Sv: Kort på era körhästar!

Åh tack så mycket, va glad jag blir! :)

Selen är köpt begagnad, använd ett fåtal gånger. Vet tyvärr inte märke på den. När jag köpt maratonvagnen ringde jag på annonsen om selen på vägen hem och köpte den på telefon, kände att läget var akut! Ville ju helst kunna spänna för och köra så fort jag kom hem! :angel:

Efter en del smörjande och böjande börjar den bli riktigt användarvänlig!
 
Sv: Kort på era körhästar!

Idka skrev:
Åh tack så mycket, va glad jag blir! :)

Selen är köpt begagnad, använd ett fåtal gånger. Vet tyvärr inte märke på den. När jag köpt maratonvagnen ringde jag på annonsen om selen på vägen hem och köpte den på telefon, kände att läget var akut! Ville ju helst kunna spänna för och köra så fort jag kom hem! :angel:

Efter en del smörjande och böjande börjar den bli riktigt användarvänlig!

Bröstan är väldigt lik min imperial driving sele, men jag undrar lite över däckeln, hur fäster du skaklarna, är det nån sorts snabbkoppling eller? Ser inte så bra på korten.

/jenny
 
Sv: Kort på era körhästar!

hej
lägger in 2 bilder på den godkända ardenner hingsten emir.
här tävlar han i galopp och vinner alltihop.
helt gryma bilder :bow:
lånar dessa bilder från tjejen som rider honom här..hon gör ett kanon jobb....;)
jagersrogalopp.jpg

emir.jpg
 
Sv: Kort på era körhästar!

misterhultspyret skrev:
hej
lägger in 2 bilder på den godkända ardenner hingsten emir.
här tävlar han i galopp och vinner alltihop.
helt gryma bilder :bow:
lånar dessa bilder från tjejen som rider honom här..hon gör ett kanon jobb....;)
jagersrogalopp.jpg

emir.jpg


Han är så fin. undrar om man ska ta och betäcka märren med han nästa gång. har så mga på förslag till hene.
 
Sv: Kort på era körhästar!

jag tycker verkerligen du ska betäcka med honom.
har träffat några avkommor från honom och dom är helt otroliga.
han står i klippan.
 
Sv: Kort på era körhästar!

snigelfarmor skrev:
Bröstan är väldigt lik min imperial driving sele, men jag undrar lite över däckeln, hur fäster du skaklarna, är det nån sorts snabbkoppling eller? Ser inte så bra på korten.

/jenny

Oj oj nu ska jag försöka förklara...

Fästerna på vagnen är två järnbitar som går ner några cm, de sitter ca 5 cm brett. De hakar jag i i öglan för skaklarna. Sen "låser" jag det hela med en sprint, så skakeln sitter alltså fast.

Hoppas du förstod... ni får ta lite hänsyn till att jag är kör-nybörjare :o
 
Sv: Kort på era körhästar!

Idka skrev:
Oj oj nu ska jag försöka förklara...

Fästerna på vagnen är två järnbitar som går ner några cm, de sitter ca 5 cm brett. De hakar jag i i öglan för skaklarna. Sen "låser" jag det hela med en sprint, så skakeln sitter alltså fast.

Hoppas du förstod... ni får ta lite hänsyn till att jag är kör-nybörjare :o

jaja, men hur ser Skakelhållaren ut. Snabbkoppling, frenchtug, gigg, remmar etc???

/jenny
 
Sv: Kort på era körhästar!

Ooops, sorry!
Det är en ögla med en rem ner som jag spänner under magen. Ska fota och visa!
 
Sv: Kort på era körhästar!

jag ska fundera. har som sagt ganska mga som jag vill betäcka märren med. Dels så är det han sen så är det bla. Terrosan, Avinir af Ugglebo, Frej igen (hon är dräcktig med han i år) , Willy ja det är några stycken.. :angel:
 
Sv: Kort på era körhästar!

Kul att se fler russiga 03or ute! :) Hon ser jättefin ut! Får bidra lite med min "Pärla" nedan :love:. Bilderna är från ett pass med vår tränare. Det är meningen att hon skall ut på travet nästa år oxå (om jag hittar en kusk, då min dotter är 1 år för ung för B-ponny ännu), men sedan skall hon å jag ut på körtävlingar säsongen 2007! :banana: :d Kanske vi ses?

x1pCMrIXC871Y7pBGN6C3s738CnwAIBu-WKQ0Rb6-arjmG1Ru9FVU3pfbeeltF46FK1WK5y3KkAi1lLX9lccLyBs3GWsUZJr0rj7jdvOrxiIFg2OqDslZsf4V_rnM7GsfxS3jk5nfAYKxg2XUKKBgFxxg


x1pCMrIXC871Y7pBGN6C3s738CnwAIBu-WKQ0Rb6-arjmH2RLww3R0ARTqTEBXR8KDlhVlQ2-47RCMIuml7EJEN0BeER8rMrrXjsgw-R9ofILCHvwssbTir7a8qZgjkmUG4tWksrD_SqS3zTshcE6r2NA


x1pCMrIXC871Y7pBGN6C3s738CnwAIBu-WKQ0Rb6-arjmG-Y9Hzm6DZci-hlSj73zNhGKrHKqye1qeNVxYEnIs621SCwqiQVNKGZhsE0Jq0XCXOBxJAov0rjAKzfarnyFx2xOQ8rqT5KDP2O7dRv-q3pw


Har verkligen fått blodad tand för det här med körning! Är ju skitkul!! :banana:

//M
 
Sv: Kort på era körhästar!

Går det verkligen att kombinera räserkörning med skolkörning? Jag tänker mig att farten blir lidande när hon bygger bärande muskler. Eller vill ni bara starta henne för att få nåt sorts avelsvärde på henne?

och du, snyggt russ återigen!

/jenny
 
Sv: Kort på era körhästar!

Jag vet faktiskt inte, har mina dubier ang detta... Men körtränaren pratade ngt om att hon bara får ett kraftfullare travsteg på banan om hon lär sig att bära sig rätt och hon verkar inte ha ngt emot det annars... Har iaf inte sagt ngt och hon brukar inte vara tyst om vad hon tycker. (Hon är/var både kör- och dressyrdomare.)

Köpte henne för travets skull eg men hamnade i ett körstall å eftersom det inte förekommer så många "gubb- och gummlopp" längre i ponnytrav svängen så vill jag ju oxå göra ngt å nu é jag helfast!! :D :love: Men russen är ju grymt allround och det finns fler som kombinerar saker och ting. Vi kommer dock att prova på travet och sedan får vi se. Det ligger ju mkt meritering som du skriver på just travet vad det gäller russen... Och de som sett henne trava tycker att det ser lovande ut. Men men... Man vet ju aldrig med russ, de har ju ibland sina egna ideér om vad som är kul och inte så vi får väl se vad hon tycker om travandet. Körningen verkar hon dock ha annamat med själ och hjärta so far. :banana:

Lite idioti känns det dock som, då man lägger ner så väldigt mkt jobb (och pengar!!) på just körningen å så är det så få tävlingar per år. :crazy: Travet har ju tävlingar nästan varje vecka...

Å visst é hon lite vacker... :love: Har tom papper på det :D ... 43 p på premiering som 1 åring å 42 p på utställning i år (41 på prem i år). Ska bli kul å se om det håller i sig och hur hon utvecklas... É lite kär i mitt lilla djur! :love:

//M
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 534
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 674
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 315
Senast: Imna
·
Hundavel & Ras HejHej! Har funderat på att skaffa en till hund. Både att det vore trevligt med en lugnare hund än den jag redan har... Till och med...
2
Svar
29
· Visningar
3 840
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Igelkott
  • Köpa stamtavla av uppfödare?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp