jemeni

Trådstartare
Tyckte det var dags för en egen tråd för oss med igelkottar.
Nä inte tama inomhus utan vi som värnar om gänget i trädgården.

Själv har jag två årsungar jag håller lite extra koll på (matar).
Honan kollapsade på min altan en dag i värmen och fick ta en tur till veterinär/viltvårdare med sig hem igen efter tillfrisknande fick hon en pojkvän.
 

Bifogade filer

  • DSC_2229.JPG
    DSC_2229.JPG
    372 KB · Visningar: 24
Vi hade i somras en mamma med ungkotte. Jag har inte sett dem på några veckor nu men de sprang över hela gården. Vi har så mycket att vi inte behöver mata men de är trevliga och jag tror de kommer att övervintra i komposthögen under syrenen och i maskinhallen under hö-golvet.

Jag anmälde mina under igelkotteveckorna som WWF hade.
 
Någon som har tips på fästing medel som funkar på igelkott.
Båda blev behandlade hos viltvårdaren men trotts 2 behandlingar levde fästingarna och just nu ser den ena ut som om den har vandrat genom ett fästingbo.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 259
Senast: Calmiche
·
Övr. Katt Det här är en fristående fortsättning på min tråd om att kastrera hemlös katt. Den katten, S, är numera kastrerad, vaccinerad och...
Svar
11
· Visningar
2 222
Senast: Otherside
·
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
39 186
Senast: Hedinn
·
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 571
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp