Mitt köpstop går både bra och dåligt, har inte köpt några saker utan rensar och slänger och ger bort i och med flytten. Jag förrådsshoppar nu, när jag rensar på vinden hittar jag en massa kläder jag inte haft på länge som får flytta in i värmen igen vilket är något jag brukar göra men gjort ännu mer nu, kläderna känns som nya och nu har jag så mycket att välja på att jag knappt kan besluta vad jag ska ta
Billig shopping är det i alla fall
Det jag däremot lagt pengar på är 3 amaryllisar för att det är min favoritblomma som ju är i säsong nu men dom var billiga, 50 kr/st så det är faktiskt ok tycker jag. Jag älskar blommor och vill ha mer och mer men nu är det köpstopp även på den sidan för nu får inte en enda blomma till plats så det är tillagt till köpsstoppskategorin. Vet inte om blommorna räknas som att man bryter köpstoppet när det är en säsongs vara och dom känns inte onödiga för mig för dom gör mig glad varje gång jag ser dom. Vad anser ni?
Har också idag bokat biljetter till en livepodd med en av min och min brors favorit poddar till februari men det är ju ingen sak utan en upplevelse och något att göra med min bror. Det känns okej i alla fall.
En sak som jag måste bli bättre på är mitt matsvinn, jag försöker leva så klimatsmart som möjligt, är vegetarian och lever i allmänhet på ett sätt som är bra för miljön. Men det är ju inte bara miljön som påverkas av att jag slänger mat utan även starkt min ekonomi. Jag köper hem saker som jag sen inte vågar äta fast jag från början hade bestämt mig för att försöka mig på det, så det blir liggande i kylskåpet tills jag måste slänga det. Sen är jag en periodare, kan äta samma saker månader i sträck, samma sak vid samma tid dag efter dag och då måste, måste måste det vara just det för inget annat går, så jag har en rädsla för att det jag vill ha inte ska finnas så jag bunkrar på mig när tillfälle ges, men problemet är att jag från en dag till en annan helt plötsligt inte kan äta den maten,jag är en allt eller inget person så då blir det helt stopp på den maten och jag har massor bunkrat här men måste då börja bunkra upp med mitt nya val av livsmedel...Mycket pengar som så att säga slängs i papperskorgen.