tigerflicka
Trådstartare
Dagens villhöver... jag vill ha ett datumljus i form av en tomte med lång luva. Det tillför mysighet, men inget annat. Så inget att köpa, right?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har du andra ljus? Blir det mysigt om du tänder dom?Dagens villhöver... jag vill ha ett datumljus i form av en tomte med lång luva. Det tillför mysighet, men inget annat. Så inget att köpa, right?
Jag har massa ljus! Och det är mysigt. Men nödvändigt med datumljus? jag får dividera med mig själv.Har du andra ljus? Blir det mysigt om du tänder dom?
Haha, du får skriva en lista med för och emot!Jag har massa ljus! Och det är mysigt. Men nödvändigt med datumljus? jag får dividera med mig själv.
Kanske även göra en konsekvensanalys.Haha, du får skriva en lista med för och emot!
Jag tänker såhär, om det fortfarande är köpläge, då har du ju VERKLIGEN övervägt det tillräckligt noga!Kanske även göra en konsekvensanalys.
Ja det låter som ett bra verktyg! Det är verkligen helt sjukt hur svårt det är att låta bli sötsaker, speciellt när de har extra pris på sådant man vet är himmelskt gottDet är ju lite tillfredsställande att inse att det inte ens var gott...
För övrigt verkar du och jag ha samma eller likartade problem med sötsakerna.
Jag har dock inte köpt mer sedan den där lakritspåsen som var så stark så jag fick uppstötningar. Lite lätt avskräckande med andra ord... kanske jag mentalt skulle tänka "jag får inte köpa godis utom just de där lakritspåsarna". Kanske effektivt?
Har hur som helst lyckats avstå från ytterligare oplanerade inköp förutom tre kilo morötter. Morötterna kan jag möjligen försvara för antingen var de billigt hästgodis (fem kr/kg) eller så var de billigt innehåll i en rotsaksgratäng till i kväll. Fast inte alla tre kg då...
Men buke vimlar ju av folk från hela landet.Någon som har i sin närhet och kan plocka åt dig då?
Kanske om de är nykläckta så de fortfarande tror det är vår och ges extraljus. Jag tillåter mig att vara skeptisk.
Buke har ordnat ekollon som redan är på vägMen buke vimlar ju av folk från hela landet.
Det finns garanterat folk som kan skicka en påse ollon åt dig!
I stort sett alla söder om Gävle kan plocka ollon ju.
Egentligen är detta med köpstopp lite underligt. Jag menar - nog borde jag ha förnuft att bara använda pengarna till vettiga saker? Jag är ju mer än medelålders, jag nhar hanterat pengar hela livet oc jag har levt med väldigt begränsade tillgångar mer än en gång.
Ändå behöver jag ta mig i kragen och hålla igen.
Har närt en dröm om att ha sexsiffrigt på sparkontot när jag går i pnsion. Få se om jag klara det Det brukar gå åt skogen så fort jag villhöver göra något åt huset. Jag lyckas hitta nåt i stort sett året om. Behöver byta ett par cirkulationspumpar i värmesystemet. Nästa sommar ska jag byta panel på ena uthusgaveln..... Suck.
Jag tyckte att jag levde gott på studiemedlet medan jag pluggade. Hade till och med råd att spara pengar.
Sedan, när jag fick första jobbet -98 och hade en lön på 17300kr/mån, tyckte jag att jag var jätterik!
inget att köpa.Dagens villhöver... jag vill ha ett datumljus i form av en tomte med lång luva. Det tillför mysighet, men inget annat. Så inget att köpa, right?
Jag har i princip köpstopp året runt. Köper inte så mycket mer än nödvändigheter.
Har aldrig varit den där som haft köphets.
Ibland behöver man inte ta alla ord så bokstavligt talat, för mig stämmer det och bara för att det stämmer för mig betyder inte det per automatik att det stämmer för andra i och med att vi alla är olika.Fast köphets?
Det är ju inte så att allt annat än köpstopp behöver handla om hets efter att shoppa?
Jag har, genom att huvudsakligen lyckas följa mitt köpstopp gällande onödiga saker att stoppa i munnen, "råkat" gå ner lite i vikt.
Det innebär att jag nu kan få på mig ett par jeans som jag varit för fet för i ett par år. Det i sin tur innebär att jag inte behöver köpa ett par nya (har ett par som är trasiga och därför egentligen behöver ersättas; det är bra att ha två par så man kan ha ena paret på sig och andra paret i tvätten....
Inte så dumt, faktiskt.
För att inte tala om att det blir lite mindre plast-emballage att dra med till sopsorteringen/återvinningen.
Så förutom att jag gör åt lite mindre pengar (vilket är bra den här vintern med mycket dyrt hästfoder) så är det uppenbarligen bra för miljön också - mindre emballage, färre produkter i min miljöbelastning.
Undrar om jag ska handla på väg hem...
fast då lite potatis, palsternackor, morötter och lite rosmarin och timjan. Rätt gott med rotsakslåda med ovanstående innehåll.