Precis så. Jag förstår inte hur folk inte kan se detta. I en flock oavsett djurart så finns det en alfa, och när denna blir svag eller försvinner ur flocken längre tid så utmanar någon i flocken alfan för ledarskapet. Så har det alltid varit och kommer alltid förbli. så varför en flock vargar även om dem blivit nappade inte skulle ha detta instinktiva sättet övergår mitt förstånd.Eller så HAR de blivit tillräckligt präglade. De tror att människorna ingår i deras flock, och inom en flock måste ju ledarskapet diskuteras, särskilt som människan för det mesta INTE är i hägnet och då måste ju någon annan vara chef sålänge. Och när människan väl kommer så måste ju flocken fundera på om människan fortfarande är värd att få bestämma, upptäcker man en svaghet så tar man chansen att ta över ledarskapet.
Noterar i ett klipp där en äldre dam är inne i hägnet, vargarna hoppar och har sig på henne, enbart henne...
Nej, människan skulle nog inte försökt vara alfa i en flock av annan art...
Jag ville inte ens titta färdigt på klippet där hon sparkar på vargen. Herregud. Skulle någon göra så mot en hund hade lst kommit och tagit hunden och gett en djurförbud.