Köksprylar man behöver (eller inte, men vill ha ändå)

Böjt var ordet, som jag funderade!
Var har du hittat det?! Kanske borde uppgradera decilitermåttsparken när de Jonas jag har blivit slitna

Fick det av mamma när jag flyttade hemifrån, hon har tre till :D Men googla Svenskt rostfritt stål decilitermått :)

Skratta du :)

Jonas (of Sweden) är ett varumärke för köksprylar.
Fanns redan när jag var ung.

som den här som väl de flesta känner igen...
7314990102105_845.jpg

Vet inte om jag har nån sån oumbärlig pryl än men dessa väcker ett otroligt ha begär. Visst behöver jag en familj Nessies eller hur eller hur?:love:
Creative-Loch-Ness-Monster-Large-Spoons-Lovely-Vertical-Type-Porridge-Soup-Ladles-Kitchen-Tableware-Dinnerware-Cooking.jpg

nessie-600x504.jpg
Kan tyvärr meddela att åtminstone den översta Nessien är väldigt klen, så skeden liksom viker sig nedåt när man ska lyfta upp saker. Passar nog bäst för den som vill ha små portioner ;)
(Jag har en grön Nessie i kökslådan, den används aldrig)

@cili: Mina Jonas i rostfritt går utmärkt att hänga på kanten av min Rosti Margrethe :love: när jag gör tamago till sushin. Jag :heart mina Margarethe, jag har från någon dl upp till 3l, alla med lock :up:

Tack för varningen om Nessie, det fanns en viss risk att en sådan hade hamnat här annars :o

ÅÅhh detta är en tråd för mig :love: Jag har alltid önskat mig en riktigt köksassistent typ a la kitchenaid med köttkvarnen. Min nuvarande maskin köpte min sambo till mig i födelsedags present typ bättre begagnad bosch men den har börjat ge upp.
Sen måste jag investera i en ny wokpanna nu när jag ska installera gasspis och fick med en sån wokpannehållare.
Sen måste jag uppgradera i min knivlåda, köpte mig en global för ett tag sen, I lööve it!! Mina gamla fiskars har nog gjort sitt snart känns det som.

Åhh så många måsten i mitt nya kök känner jag :D

:love:

@cili: Mina Jonas i rostfritt går utmärkt att hänga på kanten av min Rosti Margrethe :love: när jag gör tamago till sushin. Jag :heart mina Margarethe, jag har från någon dl upp till 3l, alla med lock :up:

Tack för varningen om Nessie, det fanns en viss risk att en sådan hade hamnat här annars :o
Då ska jag nog gå på jakt efter ett sådant! Har också marghreteskålar, det finns nog inga bättre! Jag har till och med packat ner mina för sommarvisiten i pojkvännens hem, eftersom han bara har sånna där superbilliga vispskålar som får repor bara man nuddar dom (i stil med trepack på Willys för 69 kr). Han har inte riktigt förstått varför jag ska ha med mig mina vispskålar, men det kommer han förstå när han får använda dom ;)

Så, bidrag till TS: köp marghreteskålarna direkt, det är värt den extra kostnaden för att få bra material redan från början. Och så finns dom i massa tjusiga färger!

@cili: Det är dessutom ofta extrapris på Margarethe-seten, jag har köpt båda mina set från Campadre för en mycket billig penning :up:

Det jag suktar efter nu är locket med rivinsats för 3l-skålen :)

Kan tyvärr meddela att åtminstone den översta Nessien är väldigt klen, så skeden liksom viker sig nedåt när man ska lyfta upp saker. Passar nog bäst för den som vill ha små portioner ;)
(Jag har en grön Nessie i kökslådan, den används aldrig)

Attans då... Well kanske tur att plånboken alltid protesterar när jag tittar på sånt :cautious:

Efter att ha levt 1 år utan en elvisp så vill jag verkligen ha en ny sådan.

Tur att jag fyller år snart! Särbon är jätteduktig på att köpa sådana saker vore jul och födelsedagar så det blir det enda jag kommer att önska mig detta år.

Nästa år blir jag 40 så då tänkte jag önska mig en ny assistent :D

Eller stekpanna kanske är smartare? Hm nu blev jag rådvill!

Min crockpot, den vill jag absolut inte vara utan!

På nästa plats kommer vassa knivar och rivjärn. Med det kommer man långt... :D

Vår köksfavorit sedan ett år tillbaka är vår varmluftsfritös! En makalös manick som gör jättegoda pommes helt utan fett. Ingen aning hur det går till, men gott blir det. Jag kör även vårrullar, piroger och potatispuffar i den.

Vår köksfavorit sedan ett år tillbaka är vår varmluftsfritös! En makalös manick som gör jättegoda pommes helt utan fett. Ingen aning hur det går till, men gott blir det. Jag kör även vårrullar, piroger och potatispuffar i den.

Märke? Modell? Jag har tittat snett på en sådan länge men inte riktigt vågat för de kostar ju en slant.

Tefal Actifry. Det var lite samma hos oss - vi hade sneglat på dem, men de är ju rätt dyra. Men jag slog till och köpte en till maken när han fyllde år - presenter får ju liksom vara lite dyra :-D. Den har överträffat våra förväntningar rejält och vi skulle aldrig vilja vara utan den nu.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 009
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 649
Senast: Grazing
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 216
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
52
· Visningar
8 096
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025