Men det här är ju ändå en tråd om sex egentligen. Och de flesta personer vill ha sex och ett sexliv som är tillfredsställande. Såklart är det trist om upplever att man inte kan få sexuell tillfredsställelse? Det lägger ju ingen värdering alls i om man har sex eller inte, eller vill eller inte. Jag är helt säker på att ingen här ser ner på någon som är asexuell, men ibland måste man ju fundera på i vilket sammanhang man befinner sig. Att vara asexuell är ju heller ingen kink (som är det som diskuteras här) utan en läggning.Nja, mig har du väl inte trampat på tårna, men det är bara väldigt tråkigt när folk alltid glömmer bort att det finns folk som inte är ett dugg intresserade av att få sexuell tillfredsställelse och bedömer att detta måste vara trist. Vill man att sexuella kinks ska accepteras så kanske man ska göra detsamma för för människor som inte är intresserade av att ha sex.
Om vi hela tiden skulle ta hänsyn till exakt alla och alla sätt de kunde bli kränkta på så skulle det ju inte gå att ha en vettig diskussion om något alls. Ibland måste man inse att man inte är målgruppen för den specifika diskussionen och det menar jag på vänligast möjliga sätt.