Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Alltså, den här katten.
Gammelkatten var ganska moderat i sina kärleksbetygelser. Hon la sig på armlängds avstånd eller på min rumpa (om jag låg under täcke).
Den yngre förmågan är så yvig och 'våldsam' i sitt gosande så vips sitter man där med en framtass i ena näsborren. Eller en baktass i örat. En svanstipp i ögat eller ett öra i munnen.
Håller tummen du får kastrera tidigareMinikatten är alltså 18 veckor nu. Tror jag. Han börjar bli stor, kulorna har trillat ner och han är nog snart nära 2kilos gränsen. Med tanke på Holgers kissproblem hade jag gärna kastrerat Mini igår. Ska nog ringa min klinik och höra va de säger. De sa 6 månader sist jag var där.
Visa bifogad fil 80252Nu har jag tingat en ”ny” hona, som vi får hämta hem efter jul. Om att går som det ska
Angående den förra kattungen som visade sig ha fel på benet så fick jag onda aningar kring uppfödaren. Hen la ut katten på annons två dagar efter hämtning, trots att katten skulle äta antibiotika. Varför sådan brådska? Vill man inte att katten ska äta klart kuren och ta ett återbesök innan man annonserar?
Konstigt… Båda mina (honor) är kastrerade vid ca 4-5 månaders ålder. Inga konstigheter.Minikatten är alltså 18 veckor nu. Tror jag. Han börjar bli stor, kulorna har trillat ner och han är nog snart nära 2kilos gränsen. Med tanke på Holgers kissproblem hade jag gärna kastrerat Mini igår. Ska nog ringa min klinik och höra va de säger. De sa 6 månader sist jag var där.
Konstigt… Båda mina (honor) är kastrerade vid ca 4-5 månaders ålder. Inga konstigheter.
Är väl ”den gamla skolan” som pratade om sex månader. De flesta kastrerar betydligt tidigare än så idag.
Har faktiskt aldrig hört just detta argument tidigare. Uppfödare kastrerar ju ibland redan innan leverans (12 veckor).Kastrerade Holger och Lillith på samma klinik vid ungefär fem och en halv månad då Holger var väldigt bråkig med Lillith. Veterinären kom ut med Holger igen och var osäker på om hon ville kastrera honom eftersom han var så liten, men jag sa att han inte fick följa med hem okastrerad
Han var troligen påväg att bli könsmogen. Mini är troligen inte i närheten ännu av att bli könsmogen men man vet ju aldrig hur fort det går.
Här säger veterinären att de kastrerar vid 6 månader pga att de kan hämma tillväxten, de pratade nåt om att kattungar kan ha svårt att reglera kroppstemperaturen vid sövning också men en kastrering tar väl knappt fem minuter. Jag ska ringa kliniken i morgon och förklara läget här hemma.
Här säger de två kilo eller sex månader, beroende på vilket som kommer först så att säga. Hur de gör på olika rescues vet jag inte riktigt, de är ju alltid fixade innan de får nya hem.Har faktiskt aldrig hört just detta argument tidigare. Uppfödare kastrerar ju ibland redan innan leverans (12 veckor).
Just på hanar är det ju också ett väldigt litet ingrepp.
Vadå för mogen för att jaga svans? Finns det en sån gräns?Har förklarat för Megara att när man är en nästan fyraårig burmadam så är man lite för mogen för att jaga sin egen svans
Megaras svans lever iofs sitt eget