Hon har tandköttsinflammation, prata med veterinär.Vet någon hur tidigt en katt kan få Forl, har en katt som har dålig andedräkt och kollade nu att hon var röd i tandköttet på sidan men hon är endast 7 månader?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hon har tandköttsinflammation, prata med veterinär.Vet någon hur tidigt en katt kan få Forl, har en katt som har dålig andedräkt och kollade nu att hon var röd i tandköttet på sidan men hon är endast 7 månader?
Idag var kattungen plötsligt försvunnen. Hittills har hon varit väldigt sällskapssjuk och pipit så fort hon blivit ensam i ett rum, men nu var jag upptagen i typ tio minuter med något på övervåningen och när jag kom ner igen var hon borta. Jag kollade i alla vrår, tog fram pannlampan och kikade under sofforna, kollade på och under alla sängar, kollade i skafferiet - kunde hon vara instängd? Nix, hon var ingenstans. Jag vet ju att kattungar kan trycka ihop sig i minsta lilla utrymme, men vi bor i ett gammalt hus och jag fick lite panik. Kunde vi missat nåt hål eller vädringsfönster? Jag gick till och med ut och letade fast det borde vara helt omöjligt för henne att ta sig ut.
Till slut skrev jag till min man och frågade om han hade tips på ställen att leta. Han svarade: nej, inte om panelen under diskmaskinen sitter på plats. Det hade jag redan tänkt på, och det gjorde den - utom en typ 3 cm bred springa. Jag lossade panelen, och vad kikar fram om inte en liten nos? Extrem lättnad, och det är tydligen alldeles för länge sen jag hade kattunge. Självklart kan en tre månaders maine coon ta sig genom en yttepytteliten springa och sätta sig på det ocharmigaste stället i huset.
Nu är jag helt slut. Tur att det är fredag.
Saknas lite mera glam!Lovade ju @Asko att jag skulle fota omslaget på klubbtidningen tidigare, men eftersom det är kattsnack så lägger jag bilden här. Håll till godo.![]()
Hehe! Mina vuxna katter försvann en gång i början när de kom till mig. Jag letade som en tok tills jag lyste in under soffan en gång till (efter att ha gjort detta 500 gånger) och såg att de satt en våning upp under soffan eller vad man ska säga. Det fanns kryp in där under som gjorde att att de gömt sig såpass att man endast såg ögonen om man lyste rätt.Idag var kattungen plötsligt försvunnen. Hittills har hon varit väldigt sällskapssjuk och pipit så fort hon blivit ensam i ett rum, men nu var jag upptagen i typ tio minuter med något på övervåningen och när jag kom ner igen var hon borta. Jag kollade i alla vrår, tog fram pannlampan och kikade under sofforna, kollade på och under alla sängar, kollade i skafferiet - kunde hon vara instängd? Nix, hon var ingenstans. Jag vet ju att kattungar kan trycka ihop sig i minsta lilla utrymme, men vi bor i ett gammalt hus och jag fick lite panik. Kunde vi missat nåt hål eller vädringsfönster? Jag gick till och med ut och letade fast det borde vara helt omöjligt för henne att ta sig ut.
Till slut skrev jag till min man och frågade om han hade tips på ställen att leta. Han svarade: nej, inte om panelen under diskmaskinen sitter på plats. Det hade jag redan tänkt på, och det gjorde den - utom en typ 3 cm bred springa. Jag lossade panelen, och vad kikar fram om inte en liten nos? Extrem lättnad, och det är tydligen alldeles för länge sen jag hade kattunge. Självklart kan en tre månaders maine coon ta sig genom en yttepytteliten springa och sätta sig på det ocharmigaste stället i huset.
Nu är jag helt slut. Tur att det är fredag.
Haha exakt samma för mig.Hehe! Mina vuxna katter försvann en gång i början när de kom till mig. Jag letade som en tok tills jag lyste in under soffan en gång till (efter att ha gjort detta 500 gånger) och såg att de satt en våning upp under soffan eller vad man ska säga. Det fanns kryp in där under som gjorde att att de gömt sig såpass att man endast såg ögonen om man lyste rätt.![]()