Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Haha!Ååh nu påminde du mig om en grej! När jag shoppar med mamma så blir jag orimligt störd när hon börjar "gnälla" om att hon vill åka hem (dvs är trött eller så) samtidigt som att jag kan också bli otålig om jag blir den trötte![]()
Jag stör mig även på att jag kan aldrig låta bli att pilla på mig självhar jag en sårskorpa så måste jag pilla på den, biter på naglarna osv... Är nog lite rastlös och får ut lite frustration den vägen.
Behöver jag säga att jag skrev det där samtidigt som jag pillade på en sårskorpa på hakan?
Men frågan i TS var vilka karaktärsdrag DU har svårt för resp. uppskattar - både de som visar sig hos dig själv och andra.Att bara se fel hos andra och vara medveten om andras "olater" och inte vilja se sina egna...är att bidra lite fattigt i ett spännande ämne tycker jag.
Óh YEH...Här kom MiaMia och ska jabba liteMen frågan i TS var vilka karaktärsdrag DU har svårt för resp. uppskattar - både de som visar sig hos dig själv och andra.
Dvs. både när du svarar angående dina egna och andras karaktärsdrag så handlar det om information om dig och hur du reagerar på och hanterar dessa karaktärsdrag.
Inte alls om någon värdering av andra som besitter dem eller av karakrätsdragen i sig. Ifall du vill lägga värderingen att egenskaper hos andra som du själv har svårt för ska klassas som fel eller olater så är det din egen tolkning du lagt till.
Inte plocka undan efter sig.Vilka karaktärsdrag uppskattar du resp har svårt för, hos dig själv eller andra?
Det där kan antingen bli jättebra eller bli något av en blandning mellan såpopera, Hitchcock och typ det våras för DraculaJag har svårt för personer som är för lika mig själv![]()
De flesta egenskaper man stör sig på hos andra är liknande de man stör sig på hos sig själv.Óh YEH...Här kom MiaMia och ska jabba liteJa jag tycker det är att ha dålig självinsikt när man endast är intresserad av att analysera andras svaga sidor. Känns lite mer gediget och genomtänkt att först förstå att en själv också har sidor som inte är glamorösa....som andra retar sig på. Ämnet är superintressant och att jag påpekade i början av tråden att det känns lite fattigt att de som svarat enbart tänkt till om ANDRAS svaga sidor. Meningen verkar ha skapat …..lite ont blod. Undrar varför??
De flesta egenskaper man stör sig på hos andra är liknande de man stör sig på hos sig själv.
Men det låter märkligt att störa sig på det då? Om det är en styrka hos dig?Jag skulle nog snarare säga att det jag stör mig på hos andra beror helt på att de lider brist på egenskaper som jag ser som styrkor hos mig själv.
Jag uppskattar människor som är glada och positiva, som inte talar nedlåtande om andra eller snackar skit. Raka och ärliga människor utan att för den skull vara elaka i sin rakhet. Jag är enligt många sån själv, ibland kanske lite för rak dock vilket är onödigt.Vilka karaktärsdrag uppskattar du resp har svårt för, hos dig själv eller andra?
Sådan är jag också! I min värld finns det alltid en lösning, och jag vill gärna hitta den direkt. Fast det ibland faktiskt kan vara lika bra eller bättre att ta en omväg....Ja vissa saker får en ju förfina lite för att kunna interagera bättre med omgivningen.Jag är otroligt lösningsfokuserad, vilket gör att jag lyssnar dåligt ibland och hoppar direkt på lösningen fast den andre kanske mest ville prata av sig. Sånt jag har blivit medveten om och försöker ta ett steg tillbaka. Jag kan även vara snabb på att peka ut något direkt och har fått lära mig att linda in det lite för att det ska tas emot bättre i vissa situationer.
Det är intressant tycker jag, att reflektera över hur olika människor är och hur vi bäst fungerar tillsammans.