Du är inte ensam... i mitt fall fick den värsta av dem byta till parallellklassen. Det innebar ju förstås ingen mobbning på lektionerna, men varenda rast var det möjligt och jag jagades ofta bort från skolgården av honom.Verkligen. Jag var rädd i 6 år , varje dag var en pina p.g.a utåtagerande pojkar.
Att varje dag försöka göra sig osynlig för att inte vara en av dem som råkade ut för elakheter. Så såg min planet ut.
Vi hamnade på samma högstadie och det fortsatte där. Tills jag jagade honom igenom hela skolan och slog honom med en bok, hårt. Inte ett dugg har han gjort mot mig sedan den dagen, vi har pratat och träffats som vuxna. Dock, han har suttit inne för mord på sin flickvän, absolut inte förvånande kanske. NPF-diagnoser var nog inte lika vanligt att diagnosticera på den tiden, så huruvida han har någon sådan vet jag inte. Han har inte behandlat mig med något annat än ordentlig respekt sedan den dagen ( henne jävlas man inte med, säger han) och jag kan inte låta bli att undra vad som hade hänt med honom om han hade haft fler vuxna som satt tydliga gränser runt honom istället för att släppas vind för våg och bara "sägas till" när han hittade på skit. Tragiskt faktiskt.