Det förutsätter att det är psykiskt mående.Men hur kan du förutsätta att situationen är olöslig när vi inte vet hur tankarna och måendet kommer förändras i framtiden?
Det är det stora problemet. Ingen av oss kan sia i spåkulan och säkert säga att personen inte kommer känna annorlunda en viss tid framåt. Det är trots allt väldigt få som fortsätter känna precis likadant över tid. Det vanligaste är att det förändras till det bättre.
Är jag sjuk för att jag har planerat hur jag ska lösa det om jag blir så sjuk och lider när igen hjälp finns, möjligt att det är så. Jag har ju gått så långt att jag önskat att en annan person ska få dö för att slippa lida mer.
I min värd är det så fel att djur har rätt att slippa lida medan vi inte har.
Mina tankar om självmord, aktiv dödshjälp och varför vi människor inte har samma rätt som djuren vi har bottnar självklart i att jag levt med en familjemedlem som under år hade så ont av sin obotliga sjukdom att hon spydde och även svimmade av smärta trots höga doser morfin. Är ju även hårt uppfostrad till att inte vara självisk och inte låta djur lida för att en själv inte vill att djuret ska dö.
Måste man utstå smärta och lidande för att det kanske kommer ett botemedel/behandling eller inte. Nej jag tycker inte det utan tycker det är upp till varje enskild person.
Fördigsvamlat för nu.