Kamphund vs människa

Sv: Kamphund vs människa

Så vitt jag vet har ja överhuvudtaget inte nämt något om att alla hundar är lika , jag har bara framhållit vikten av gott fostrande bra avel , sedan är hundar olika med sina speciella egenskaper , och på vilket sätt påverkas en hund mer förutom av miljö & människa?

Öhhh....du borde kanske läsa om vad du tidigare skrivit i ett par trådar sen igår för rätt många uppfattar dina påståenden precis tvärt om mot vad du nu hävdar :angel:

Anser du att andra mentala egenskaper såsom kamplust, jaktlust och dådkraft nedärvs eller är det ett resultat av "fostran"?

Jag hävdar att alla hundar har behov och egenskaper som du måste vara noga som hundägare att veta om , som Pitbullens jaktlust , som Labradorens kärlek för vatten som Colliens behov att valla eller röra sig .

Jag hävdar att alla hundar har behov och egenskaper som du måste vara noga som hundägare att veta om , som Pitbullens jaktlust , som Labradorens kärlek för vatten som Colliens behov att valla eller röra sig .

Jaktlust?!

..nej, du ar ingen hundvan. Du blandar applen med paron i nagot eget litet korstag som inte ar i narheten av verkligheten.

Du ar en sandar typisk asiktsspridare som envetet kommer havda att en renrasig PB ar en suveran familjehund, funkar KALASbra overallt, och absolut inte har nagra kvarstaende problem gallande hundaggressioner osv... for det handlar BARA om hur dom uppfostras. Och det ar sa inihelvetejavlafel oavsett vilken ras det handlar om.

For mig, sa upplevs du, som PRECIS en san person som gjorde att jag harom aret tog pa mig en hund utav "pitbull typ" (han ar en catahoula, men han gar tyvarr under epitetet "pitbull typ" pga deras utseende) med aggressions problem.

Sa nej, hundvan ar du inte.

Okej.....jag gillar att lära mig något nytt så upplys mig om vad man jagar med Pitbulls. Goolade lite men hittade ingenting om jakt....bara kamp och gårdsvakt. Länka gärna :)

Så vitt jag vet har ja överhuvudtaget inte nämt något om att alla hundar är lika , jag har bara framhållit vikten av gott fostrande bra avel , sedan är hundar olika med sina speciella egenskaper , och på vilket sätt påverkas en hund mer förutom av miljö & människa?

Och VAD menar du med "fostrande avel"?! Att du dresserar generna...?

Nej, vi pratar om att du i inlägg efter inlägg hävdar att hundar av kamphundstyp tex pitbull och amstaff, inte har med sig i sina gener att den gärna slåss.
Självklart har pitbullen och amstaffen med sig slagsmålbenägenheten i generna, precis på samma sätt som stövaren har jakt i generna. Oavsett uppfostran.

Det jag har skrivit är att det är vi som plockar fram denna sida hos den , då vi fostrar avlade hundar att av din benämning att slåss , det är vad jag har sagt .

Det jag har skrivit är att det är vi som plockar fram denna sida hos den , då vi fostrar avlade hundar att av din benämning att slåss , det är vad jag har sagt .

....det finns dar ANDA oavsett om man valjer att "plocka fram" och utveckla det eller ej. Sa finns det dar! :banghead: Finns det dar kan det ABSOLUT ploppa Fram, hur j-vla mycket man an tranat pa att det inte ska det.

Och vad gör dom då det uppstår en konflikt mellan hundar , som bringar skador , jo, bits därav den statistik jag nämde.

Det finns MANGA olika bett.

Allt ifran sma nyp till fullbett, till "nippande" bett till dragande bett.

Styrkan och alvaret bakom bettet paverkar skadorna, pbs bettstyrka ar ganska rejal. Ex en collie - aven om den lagger in ett fullbett - har inte samma kraft i bettet.

Det ar darfor skador och dodsfall ar intressanta i en bitstatistik.

Senast ändrad:

*KL*

....det finns dar ANDA oavsett om man valjer att "plocka fram" och utveckla det eller ej. Sa finns det dar! :banghead: Finns det dar kan det ABSOLUT ploppa Fram, hur j-vla mycket man an tranat pa att det inte ska det.

Precis...lika mycket som du inte kan träna bort jaktinstinkten hos en jämthund, vallinstinkten hos en BC, draglusten hos en grönlandshund och arbetslusten hos en schäfer. Sen finns det alltid individer som inte är så rastypiska och har brist på sin genetiskt framavlade instinkt. Du kan uppfostra hunden, men inte bortfostra genetiskt arv.

Helt ärligt Pitbullheart så är det precis den här sättet att naivt blunda för vad ens hund är avlad för som blir så jäkla farligt när man har den här typen av hund som du har. Och det är ett så himla vanligt resonemang från en del ägare av liknande raser så jag förstår att raserna är förbjudna för det är ett på tok förstort ansvar att äga en sån hund för tänka så mycket med hjärtat istf hjärnan.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har tittat på Kalla Fakta: Kamphund säljes på TV4 Play. Skrämmande men tyvärr inte förvånande. Jag känner spontant att något måste...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
6 648
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Hej, känner mig vilsen och vet inte hur jag ska göra. För en vecka fick jag hem en 9 veckor gammal valp. Eftersom hon kommer behöva vara...
Svar
8
· Visningar
974
  • Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
22 354
Senast: Gunnar
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 311
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar