Just nu funderar jag på….Del 2.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur man övertygar snålt bostadsbolag att det är dags att få en ny spis då den gamla är 34 år.
Man meddelar värden att Tekniska Museet hört av sig och var mycket intresserade av spisen. Den har högt historiskt värde då den räknas som efterföljaren till grottmänniskornas eldstad. Du donerade den, då inga andra exemplar finns att hitta längre. En plakett med världens namn kommer att sättas upp brevid spisen på museet och han kommer att omnämnas som historiens förnämsta gåvogivare. Sen hivar du ut gammelspisen på soptippens recykling och väntar in en ny. Amen.

Varför man sätter in skyddsrumsdörrar i våra omklädningsrum på jobbet för att sedan spärra upp dom så det inte går att stänga om det faktiskt skulle behövas?! :confused:O_o
Man får använda skyddsrummet till annat i fredstid. Sedan har man en viss tid på sig att ställa i ordning skyddsrummet för användning när order om det ges. T.ex. bära ut saker som inte ska vara där och montera utrustning. Kan dörrspärrarna demonteras någorlunda enkelt vid behov skulle jag tro att det är ok att ha dem där.

Varför man sätter in skyddsrumsdörrar i våra omklädningsrum på jobbet för att sedan spärra upp dom så det inte går att stänga om det faktiskt skulle behövas?! :confused:O_o
Jag jobbar delvis i ett gammalt skyddsrum förbaskat irriterande svårt att få in radiokanaler men kan ju säga att om kriget kommer drar jag hem istället
Vi hade skyddsrums inspektion och ingen visste var mitt balken till dörrarna befann sig man ska alltså sätta dit en balk i mitten för dubbel dörrarna är liksom för smala
Borde väl varit bättre att göra dörrarna bredare så man slipper jaga efter en mitt balk
Fattar inte alls den konstruktionen faktiskt

Hur man övertygar snålt bostadsbolag att det är dags att få en ny spis då den gamla är 34 år.
Kanske någon statistik över sannolikhet för brand i gamla vitvaror utifrån ålder och/eller den artikel i senaste hem & hyra som pratade om samband mellan ålder på kökselektronik och brandrisk? Ett nedbrunnet hyreshus är ett betydligt större omak än att byta en spis.

En jag känner gick på bovärden om elförbrukningen som är högre på en sån gammal än på en ny. Hon sa att hon tycker att det är för jävligt att de inte hjälper till att spara el när det är sån elbrist samt att hon inte var intresserad av att betala högre elräkning för att de har en så gammal spis i beståndet fortfarande. Och då var hennes inte så gammal som din. Hon fick en ny.

Tänkte sy en skjorta till maken, julklapp kanske? Men hur sjutton ska jag hitta rätt storlek utan att avslöja planen för honom?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Just nu funderar jag på hur oändligt mycket vi funderar på, så det behövdes en 3e tråd...
39 40 41
Svar
812
· Visningar
28 775
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
86 87 88
Svar
1 758
· Visningar
85 911
Senast: Rosett
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
3 173
Senast: Lilla
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 713
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Avlivning älskade katt
  • Katt i påse