Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast utbetalningen är alltid den 25:e eller vardagen som ligger närmast före. Så det är ju inget speciellt för julen, även om den i praktiken gör att det alltid blir innan julafton det betalas ut. Alltså för oss som får lön den 25:e)Lönen kommer 22/12. För att folk ska kunna handla till jul? Men för de som inte kan handla före det borde ha det rejält tufft innan januarilönen kommer i så fall?
Jag menar att det blir långt emellan utbetalningarna och de som väntar på decemberlönen för att kunna handla blir det ju kännbart för.Fast utbetalningen är alltid den 25:e eller vardagen som ligger närmast före. Så det är ju inget speciellt för julen, även om den i praktiken gör att det alltid blir innan julafton det betalas ut. Alltså för oss som får lön den 25:e)
Samma utbetalningsdag för oss (dvs 22e) som vanligtvis får lön den 27e.Fast utbetalningen är alltid den 25:e eller vardagen som ligger närmast före. Så det är ju inget speciellt för julen, även om den i praktiken gör att det alltid blir innan julafton det betalas ut. Alltså för oss som får lön den 25:e)
Okej, jag trodde du syftade på att det skulle vara något man gjorde speciellt denna jul för att folk skulle få pengarna innan.Jag menar att det blir långt emellan utbetalningarna och de som väntar på decemberlönen för att kunna handla blir det ju kännbart för.
Okej, då låter det som att @Lilla har en poäng där. Varför gör man så? 27:e är en alldeles förträfflig vanlig vardag att få ut sin lön på.Samma utbetalningsdag för oss (dvs 22e) som vanligtvis får lön den 27e.
Vi som får 27.e får också 22.e.Okej, jag trodde du syftade på att det skulle vara något man gjorde speciellt denna jul för att folk skulle få pengarna innan.
Den som inte kan köpa det som behövs under tidsperioden från en lön till nästa har ett problem i sin privatekonomi som är helt oberoende av vilket datum som utbetalningen sker och om månaden heter december eller något annat.Lönen kommer 22/12. För att folk ska kunna handla till jul? Men för de som inte kan handla före det borde ha det rejält tufft innan januarilönen kommer i så fall?
Ingenting är alldeles vanligt under mellandagarna. Och det var verkligen inte det på den tiden som den allmänna praktiken att alltid ge ut decemberlönen före jul etablerades. Vi kan idag glömma hur lite man faktisk kunde göra de dagarna, och även på en ordinär söndag, en gnutta bakåt i tiden.Varför gör man så? 27:e är en alldeles förträfflig vanlig vardag att få ut sin lön på.
Den som inte kan köpa det som behövs under tidsperioden från en lön till nästa har ett problem i sin privatekonomi som är helt oberoende av vilket datum som utbetalningen sker och om månaden heter december eller något annat.
Att man betalar ut med marginal till månadsskiften och alltid före helgerna har väl att göra med att man en gång i tiden behövde bankkontor för att ta ut sin lön, betala hyra osv. Folk skulle helt enkelt kunna utföra sin ekonomiska administration på ett vettigt sätt, utan att avbryta ledigheter och utan att vara beroende av att bankerna skulle hålla mellandagsöppet.
Jo, jag håller med om att saken är mer komplex. Det var mer en reaktion på ett principiellt plan emot att vad man kan köpa ska ses som en funktion av när man får ut pengarna.Inte helt oberoende. En ganska bra regel inom inköp är att man ofta spenderar mindre pengar ju längre man skjuter upp inköpen, helt enkelt därför att vissa av inköpen visar sig vara onödiga i retrospektiv.
Östgöta Sädesbrännvin. Mycket gott. Inte alls som OP.Vilken nubbe som smakar minst illa? Behöver ngn med smak. O.P Andersson är vidrigt.
Hallands Fläder!Vilken nubbe som smakar minst illa? Behöver ngn med smak. O.P Andersson är vidrigt.
Fanns tyvärr inte här men ska lägga på minne till midsommar.Östgöta Sädesbrännvin. Mycket gott. Inte alls som OP.
Utö alla gånger!Fanns tyvärr inte här men ska lägga på minne till midsommar.
Den brukar jag också välja.Hallands Fläder!
Ganska mycket mindre drickbart än OPHallands Fläder!
Äsch, hör man ju. Både Halland och fläder är sällan nåt man vill komma i närheten avGanska mycket mindre drickbart än OP
Sött och bäst att undvika.