Just nu funderar jag på….Del 2.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ska absolut stoppa de få fruktrester jag har i en papperspåse men jag bor i lägenhet och tror att det kommer bli svårt att hålla koll.?
Ja det blir det verkligen. Kanske lurkar de med hjälp av adresserad post?
Vi slutade sortera för ett par år sedan (har såna där gröna påsar). Att lagra sorterat drog in möss en masse. Också egen tunna.

Har istället satsat på att minimera avfallet som lägga i tunna, både gällande mat och annat. Eftersom man får betala för vikt så ”straffar” det sig att inte jobba med det, men ska det straffa sig mer för matavfall måste de särsortera gröna påsarna redan i sopbilen och det finns ingen sådan teknik än vad jag vet.
Hos oss tror jag sopbilen har två fack för olika sorters avfall :idea:
Betalar en fast avgift beroende på storlek på tunna. Verkar skilja sig åt en del det där!

Tågvärden frågade hur gammal jag är så jag deklarerade att jag är "jättegammal", "jättevuxen" och förtydligade med att jag är 34 år.

Nu undrar jag om det egentligen var så att hon tänkte jag eventuellt kunde vara pensionär 🙈 och inte som jag tänkte att jag eventuellt var yngre. Jag vill inte se pensionärsgammal ut som trettifyraåring. 😂. Och jag tänker inte fråga tågvärden om hennes tankar 😁.

Tågvärden frågade hur gammal jag är så jag deklarerade att jag är "jättegammal", "jättevuxen" och förtydligade med att jag är 34 år.

Nu undrar jag om det egentligen var så att hon tänkte jag eventuellt kunde vara pensionär 🙈 och inte som jag tänkte att jag eventuellt var yngre. Jag vill inte se pensionärsgammal ut som trettifyraåring. 😂. Och jag tänker inte fråga tågvärden om hennes tankar 😁.
Efter en titt i kameran så känns äldreteorin troligare. Med tanke på hur jag svarade så måste hon varit glad att hon inte frågade "är du pensionär" 🙈🙈🙈

Vi slutade sortera för ett par år sedan (har såna där gröna påsar). Att lagra sorterat drog in möss en masse. Också egen tunna.

Har istället satsat på att minimera avfallet som lägga i tunna, både gällande mat och annat. Eftersom man får betala för vikt så ”straffar” det sig att inte jobba med det, men ska det straffa sig mer för matavfall måste de särsortera gröna påsarna redan i sopbilen och det finns ingen sådan teknik än vad jag vet.
Jag fick också in mängder med möss så slutade använda de gröna påsarna. De få gånger det ätits kräftor här har jag dock använt dem.

I vår kommun betalar man inte per vikt.

Året som varit (händelserikt, underbart och tidvis gå-på-knäna-tungt), och året som nu kommer. Varför är det så mycket lättare att se framför sig att allt det nya som kommer blir katastrof än att det kommer bli skitbra? Förutsättningarna säger att vår ekonomi kommer bli påtagligt bättre, att jag kommer lära mig massor av spännande saker och att jag kommer ställas inför intressanta utmaningar. Men i min fantasi går vi under ekonomiskt, gråter om kvällarna och vadar genom förtvivlans floder.

Det ligger så nära till hands för mig att känna att framtiden blir mörk, trots att jag är en obotlig optimist i nuet och alltid tar allt (även svårigheter) med en klackspark. Det är så underligt.

Ser på nyhetsmorgon, funderar på om jag missat gw, han brukar ju vara med på onsdagar och söndagar.
Kanske han är ledig därifrån i mellandagarna. 🤔

Ser på nyhetsmorgon, funderar på om jag missat gw, han brukar ju vara med på onsdagar och söndagar.
Kanske han är ledig därifrån i mellandagarna. 🤔
Jag bänkade mig också framför nyhetsmorgon strax efter halv åtta i morse för att se Gw, men då hade det inte ens börjat, så verkar köra helgtider under mellandagarna!

Att äta duva. På engelska säger man ju squab, som specifikt är köttet från duvungar under 4 veckor. Men på svenska heter det väl bara duva på menyn. Är det vuxen duva då, eller är det också duvungar som serveras???

Har inga planer på att äta duva, började bara undra helt plötsligt. :crazy:

Hur mycket pengar tror mina cookies egentligen att jag har? :confused: Får se den här annonsen:

Screenshot_20231228-072857.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Just nu funderar jag på hur oändligt mycket vi funderar på, så det behövdes en 3e tråd...
39 40 41
Svar
812
· Visningar
28 770
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
86 87 88
Svar
1 757
· Visningar
85 801
Senast: pepp
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
3 173
Senast: Lilla
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 713
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Katt i påse