Just nu funderar jag på….Del 2.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det finns jääättestora fiskebåtar som drar upp gigantiska nät med massa massa fisk. Så släpper de ner firrarna i nån bautabytta under däck och så åker de vidare. Vad händer med fisken? Ligger de där och våndas tills de dör? Och sen köper vi de självdöda krypen och äter upp dem. Eller sitter nån liten gubbe under däck och tar ihjäl dem?
De ligger och våndas tills de dör. Jag skulle aldrig köpa och äta fisk. Makabert.

Det finns jääättestora fiskebåtar som drar upp gigantiska nät med massa massa fisk. Så släpper de ner firrarna i nån bautabytta under däck och så åker de vidare. Vad händer med fisken? Ligger de där och våndas tills de dör? Och sen köper vi de självdöda krypen och äter upp dem. Eller sitter nån liten gubbe under däck och tar ihjäl dem?
Har inte de stora-stora fiskebåtarna nästan en hel fiskfabrik under däck? Så att de typ levererar djupfrysta fileer när de kommer i land efter en månad eller så?

Nej, de ligger inte och "våndas tills de dör". Självdöda djur blir liksom aldrig människoföda.

Helt oavsett så går över 90 procent av trålfiskad fångst till foderindustrin enligt havs- och vattenmyndigheten, så risken att man köper trålfångad, svensk fisk är minimal.
Det är väl lika illa med djur som självdör för att bli foder till andra djur.

Och även om fiskarna inte självdör så är det inte värdigt att behöva ligga på land bland en massa annan fisk och kippa efter luft i väntan på döden.

Jag stödjer inte industrin som göder djur med andra djur heller för den delen.

I Dagboken -Jag sökte kärleken och fann mitt hjärta, tar mannen livet av sig och frun i slutet?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Just nu funderar jag på hur oändligt mycket vi funderar på, så det behövdes en 3e tråd...
39 40 41
Svar
812
· Visningar
28 770
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
86 87 88
Svar
1 757
· Visningar
85 741
Senast: pepp
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
3 172
Senast: Lilla
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 713
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar