Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om vi har en tråd för krukväxter som jag inte hittar?
Två standardglas går ur kroppen helt på ca 4 timmar för en liten person.Om jag är körbar att ta bilen än. Drack 2 glas vin igår, visserligen tidigt men jag är hellre på den rätta nyktra sidan än fundersam på om jag kan ta bilen. Affären stänger 18 visserligen men det går också buss dit
Två standardglas går ur kroppen helt på ca 4 timmar för en liten person.
Du kan vara helt lugn.Om jag är körbar att ta bilen än. Drack 2 glas vin igår, visserligen tidigt men jag är hellre på den rätta nyktra sidan än fundersam på om jag kan ta bilen. Affären stänger 18 visserligen men det går också buss dit
Vid jul var det flera som avstod skaldjur för att julafton var på en söndag. Nyårsafton är också en söndag men då verkar det ätas skaldjur till höger och vänster.
Varför? Vad är skillnaden?
Fick förklarat för mig i jultråden här på Buke att det är för att skaldjuren inte är färska på söndagen. Det var flera som skrev att de valde bort skaldjur till jul av just den anledningen.Varför gjorde de det? Har aldrig hört om skaldjur och jul innan på det sättet. Jag vet att det finns andra regler som olika länder/religioner har gällande julmat men skaldjur har jag aldrig hört nåt om att man inte ska äta på julafton. Sen har jag nog aldrig haft det på julbordet nån gång. Det är så mycket mat på det redan som det är.
Vi hade räkor på ägghalvorna. Det är tur att det nuförtiden finns en frys att tillgå i nästan varje hem.Fick förklarat för mig i jultråden här på Buke att det är för att skaldjuren inte är färska på söndagen. Det var flera som skrev att de valde bort skaldjur till jul av just den anledningen.
Jo, fast det beror ju på vilken kvalitet man vill ha till rätten man ska servera. Vissa sorters skaldjur blir verkligen inte bra efter att ha konsistensmisshandlats genom en frys. Men till klassiska ägghalvor duger frysta räkor fint. Eller handskalade på burk som har en hållbarhet på flera månader i kylen.Vi hade räkor på ägghalvorna. Det är tur att det nuförtiden finns en frys att tillgå i nästan varje hem.
Inte riktigt till ämnet....Vid jul var det flera som avstod skaldjur för att julafton var på en söndag. Nyårsafton är också en söndag men då verkar det ätas skaldjur till höger och vänster.
Varför? Vad är skillnaden?
Inte riktigt till ämnet....
Jag avstår skaldjur för att de inte avlivas på ett sätt som inte ger dem lidande. Sist jag kollade så behövdes de bultas i huvudet för att de inte skulle lida under själva avlivningen (det kan ha kommit nyare forskning givetvis), och hittills har jag inte sett en enda som har varit bultad.