Donald Trumps andra presidentperiod (2)

Men man kan ju inte låta packet få tillgång till hälsovård. Vad ska man få använda som skuldfälla och påtryckning mot dem?
Eller så är de rädda för det jag såg i en "amerikaner är korkade video", typ "men om det är fri sjukvård varför hoppar inte folk från någonting?". Två svar visades, "självbevarelsedrift" och "så enda orsaken till att du inte skadar dig själv är att det kostar pengar?"
Ah, ja såklart. Men jag tänkte ju inte på fri sjukvård i allmänhet här utan tänkte helt fräckt att om de vill ha fler barn kan de ha gratis att just föda barn och kanske rent av fri sjukvård till bebisar eller ngt. Alltså ur ren närig ond synvinkel är det ändå sannolikt effektivare än medaljer. (att tänka att de skulle skaffa riktig sjukvård är ju lite osannolikt, speciellt som befolkningen är motsträvig)

Om det senare. Folk som tror på en gud verkar ju tänka att det enda som hindrar dem från att mörda folk är att guden skulle bli småputt*. Så det är ju "bara logiskt" att tänka att det enda som hindrar dem från att hoppa från en klippa är sjukhusräkningen. :(

(*det märkliga här är att de verkar tycka att det är moraliskt logiskt eller någonting. När det snarare gör att man undrar över om de har någon som helst moralisk inre kompass alls.)

De skulle ju kunna testa med föräldraledigt ett halvår och gratis att föda barn eller någonting O_o

Hemskt när idioter börjar lägga sig i födslar, kommer hända i Sverige snart också. Regeringen kanske kommer dinglandes med medaljer vilken dag som helst (hellre än tex en plan mot uppvärmningen eller liknande som kanske skulle hjälpa mer)
Jag läste någonstans att man skulle få 5000 dollar för att föda barn. Men... Det kostar mer med en förlossning i USA, så det är ändå en förlust rent ekonomiskt att bara föda barnet.

Så märkligt det där, kämpa stenhårt för att det ska födas fler barn och samtidigt kasta ut invånare som arbetar, betalar skatt och allt? Hur tänker man egentligen då?

Jag läste någonstans att man skulle få 5000 dollar för att föda barn. Men... Det kostar mer med en förlossning i USA, så det är ändå en förlust rent ekonomiskt att bara föda barnet.

Så märkligt det där, kämpa stenhårt för att det ska födas fler barn och samtidigt kasta ut invånare som arbetar, betalar skatt och allt? Hur tänker man egentligen då?
Exakt, väldigt märkligt beteende. De skulle ju kunna göra en standardförlossning, no extra, till gratis. Men iofs om de gjorde det så kanske sjukvårdspersonalen skulle vara nedlåtande och slarvig med folk som inte betalade extra. Iom att de är vana vid ett visst system. Så ev skulle det inte fungera utan bli som en risk istället. Om inte såklart även sjukvården av bebisen och mamman ett halvår efteråt skulle ingå så att de förlorade pengar på att vara slarviga. :(

Så 5 000 dollar är kanske enda sättet att göra det på. Det kanske räcker till en normal förlossning där inget går åt helskotta?

Tänker? Har de den förmågan?

Man har de fjorton orden i åtanke, skulle jag tro.

Liknande trådar

Samhälle Syftet med den här tråden är att posta roliga bilder relaterade till Donald Trumps andra presidentskap. Syftet är inte att posta en... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 781
Senast: Jeffery
·
  • Låst
Samhälle Kollade på sekvensen med Musk och det han gör är ju att i samband med att han upprepat tackar de i publiken lägger handen på sitt hjärta... 99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
66 097
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Dagen innan valet och stora delar av familjen kämpar hårt med Donald Trumps kampanj. Men favoriten – och tidigare rådgivaren – Ivanka...
Svar
0
· Visningar
207
Senast: Gunnar
·
Samhälle Vår fria värld skakar under fötterna på oss. Samtidigt är världen, och Sverige, full av människor med vettiga värderingar och resurser... 2
Svar
25
· Visningar
1 960

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Kastrering av tik - erfarenheter?

Hästrelaterat

Tillbaka