Just nu funderar jag på….Del 2.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur är det på era kyrkogårdar, är det skottat på gångarna fram till gravarna?
Jag har minnen av att pulsa i snön till farmors grav (eller ja, bodde på Västkusten så var ju ingen halvmeter snö direkt). Tror bara de större gångarna var skottade, inte fram till graven.

Om man när man är okittlig helt enkelt är mindre känslig för beröring. Om känselintrycket är mycket starkare hos den kittlige.

Med vänlig hälsning okittlig
Kul fundering! Jag är totalt okittlig OCH extremt känslig för beröring. Känslig både som att jag älskar fysisk närhet och gos, och känslig som i står öht inte ut med sömmar, spets, ull, lappar i kläder osv. Men att bli kittlad, det är ju bara att slappna av? 🤷‍♀️ Folk brukar bli oerhört irriterade :laugh:

Kul fundering! Jag är totalt okittlig OCH extremt känslig för beröring. Känslig både som att jag älskar fysisk närhet och gos, och känslig som i står öht inte ut med sömmar, spets, ull, lappar i kläder osv. Men att bli kittlad, det är ju bara att slappna av? 🤷‍♀️ Folk brukar bli oerhört irriterade :laugh:
Då måste det vara någon annan mekanism!

Men jag förstår det inte. Skulle vilja reda ut det :D.

"Slumpmässiga kontroller av sopsortering kan ske" står det hos oss. Alltså att de kan kontrollera hur vi sorterar våra sopor. Bor så vi har egen tunna.
Jag ska absolut stoppa de få fruktrester jag har i en papperspåse men jag bor i lägenhet och tror att det kommer bli svårt att hålla koll.?

"Slumpmässiga kontroller av sopsortering kan ske" står det hos oss. Alltså att de kan kontrollera hur vi sorterar våra sopor. Bor så vi har egen tunna.
Vi slutade sortera för ett par år sedan (har såna där gröna påsar). Att lagra sorterat drog in möss en masse. Också egen tunna.

Har istället satsat på att minimera avfallet som lägga i tunna, både gällande mat och annat. Eftersom man får betala för vikt så ”straffar” det sig att inte jobba med det, men ska det straffa sig mer för matavfall måste de särsortera gröna påsarna redan i sopbilen och det finns ingen sådan teknik än vad jag vet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Just nu funderar jag på hur oändligt mycket vi funderar på, så det behövdes en 3e tråd...
39 40 41
Svar
812
· Visningar
28 775
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
86 87 88
Svar
1 757
· Visningar
85 810
Senast: pepp
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
3 173
Senast: Lilla
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 713
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar