Det är varannan utdelningsdag som räknas. Inte veckonummer eller varannan vecka system.
Aha! Tack för svaren!Det är varannan vardag. Löpande räkning, oavsett vilka veckodagar det blir.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är varannan utdelningsdag som räknas. Inte veckonummer eller varannan vecka system.
Aha! Tack för svaren!Det är varannan vardag. Löpande räkning, oavsett vilka veckodagar det blir.
Avskräcka folk från att klappa eller mata?Jag funderar på varför någon här i närheten har eltråden på utsidan av sitt staket (hästhagar). Dessutom satt på såna pinnar som håller tråden ca 15 cm från staketet.
Jag pratade med en som gick förbi med sina hundar och den ena kom åt tråden av misstag och skrek nåt förskräckligt! Ingen av hennes andra hundar som kommit åt eltråd har skrikit så. Hon frågade mig, eftersom jag ridit en del, om det var normalt att ha tråden på utsidan och så långt från staketet.
Är det nån som har nån idé varför? Är det tillåtet ens?
Avskräcka folk från att klappa eller mata?
Hålla vildsvin ute från hagen kanske?Jag funderar på varför någon här i närheten har eltråden på utsidan av sitt staket (hästhagar). Dessutom satt på såna pinnar som håller tråden ca 15 cm från staketet.
Jag pratade med en som gick förbi med sina hundar och den ena kom åt tråden av misstag och skrek nåt förskräckligt! Ingen av hennes andra hundar som kommit åt eltråd har skrikit så. Hon frågade mig, eftersom jag ridit en del, om det var normalt att ha tråden på utsidan och så långt från staketet.
Ja det är tillåtet, varför skulle det inte vara det? Längsmed allmän väg ska det finnas varningsskyltar om elstängsel var 50e meter eller nåt … var så förut iaf.Jag funderar på varför någon här i närheten har eltråden på utsidan av sitt staket (hästhagar). Dessutom satt på såna pinnar som håller tråden ca 15 cm från staketet.
ska inte lägsta tråden i vildsvinsstängel sitta lägre än så?Hålla vildsvin ute från hagen kanske?
ska inte lägsta tråden i vildsvinsstängel sitta lägre än så?
Har nog aldrig sett.Ja det är tillåtet, varför skulle det inte vara det? Längsmed allmän väg ska det finnas varningsskyltar om elstängsel var 50e meter eller nåt … var så förut iaf.
Ja, både vildsvin och varg kan man sätta elen på utsidan för. Men det borde sitta på 15, 30, 50 cm och högre för att hjälpa.Hålla vildsvin ute från hagen kanske?
Ja, både vildsvin och varg kan man sätta elen på utsidan för. Men det borde sitta på 15, 30, 50 cm och högre för att hjälpa.
Risgröt är väl en alternativ benämning? Jag säger alltid risgrynsgröt.Heter det risgrynsgröt eller risgröt?
När jag var liten sa vi alltid risgrynsgröt men nu står det risgröt på den man köper färdig.
Swedbank kan iaf göra det. De hjälper sina kunder med det. Vi var nere före jul och de fick hjälpa oss med dotterns. Så hon fick ett riktigt och kan logga in på 1177.se, apoteket mm.Min moster som inte är så tech savy om vi säger så behöver installera mobilt bank id på sin nya mobil. Kan hon (och jag) gå till ett Nordea kontor, hon visar sitt leg och personalen kan hjälpa henne att installera det?
Det gjorde de för mig när jag köpte ny mobil i höstas.Min moster som inte är så tech savy om vi säger så behöver installera mobilt bank id på sin nya mobil. Kan hon (och jag) gå till ett Nordea kontor, hon visar sitt leg och personalen kan hjälpa henne att installera det?
Jag trooooor det är en sådan jag harAndra frågan, min moster behöver en mobil enbart för att ringa, sms, betala räkningar och surfa lite. Alltså basic. Jag vill inte släppa ut henne bland försäljare som kommer pracka på henne något onödigt dyrt. Är det någon som vet något om den här mobilen (hon vill ha en iphone).
https://cdon.se/produkt/apple-iphon...-4-7-1334-x-750-pixlar-rear-76e912a37db14704/