Just nu funderar jag på... Del 3

Funderar på om min frisör har öppet nästa vecka och om det är möjligt att få en tid. Får gå förbi där på måndag. Jag vill klippa och slinga, aldrig slingat förut. Vet inte vilken färg som kan passa för jag har brunt hår med naturligt grå inslag. 🤔
Frisören har inte roliga färger så kanske nåt nära min bruna nyans. Helst hade jag velat ha rosa, lila, blått … :angel:

Funderar på om min frisör har öppet nästa vecka och om det är möjligt att få en tid. Får gå förbi där på måndag. Jag vill klippa och slinga, aldrig slingat förut. Vet inte vilken färg som kan passa för jag har brunt hår med naturligt grå inslag. 🤔
Frisören har inte roliga färger så kanske nåt nära min bruna nyans. Helst hade jag velat ha rosa, lila, blått … :angel:
Byt frisör om den du går till inte kan erbjuda vad du vill ha? Det är dyrt att fixa håret så det ska ju bli som man vill!

Jag ska lämna löneanspråk - Nu funderar jag på om man kan lägga till något, och i så fall hur mycket, för att det inte finns något kontor utan att man måste ha plats i sitt eget hem för att utföra arbetet.

Jag funderar på så mycket idag - och känner så mycket.

Har pratat med en kvinna som flydde från Syrien och hur hon känner nu - glädje blandat med försiktigt hopp och oro - när al-Assad är störtad. Kanske kan hon framöver besöka sitt hus i Damaskus, men finns det kvar efter att diktatorns män beslagtog det?

Och så läste jag ett gripande reportage i DN om två familjer som drabbades av tsunamin 2004.

Och så pratade jag med ett barn som har en psykiskt sjuk mamma. Kära, kära barn.

Det är så mycket som människor är med om. Jag står bara bredvid och får höra. Ändå trasas delar av mig sönder.

Just nu funderar jag på det här med äkta mattor.
Vadå äkta? Finns det falska mattor?

Jag vet ju vad det syftar på, men jag tycker uttrycket är lite konstigt.
Jag undrar om det inte tillkommit som en nerkortad version? Från äkta handknutna/persiska/xxx mattor e.dyl.

Jag funderar på hur smak hänger ihop med ens åsikter - eller inte hänger ihop med. Vanligen brukar de jag tycker är vettiga ha ett hem som jag dels tycker om och dels speglar just den människan.

Men så ibland träffar man en sympatisk person och så kommer man hem till dem och så ser det ut ungefär så här:
1734720745215.webp

Hur hänger det ihop?

Varför det inte går att få tag i Valerina? Och vad jag skulle kunna köpa i stället? (Receptfritt ångestdämpande)

Köpte ett led blockljus som flammar och har timer. Precis lagom dyrt och neutralt. De flesta har led blockljus numera och de är drivna av aa batterier.

Funderar på varför det inte ska komma post den 27e?
Det står 23e och 30e (som är vardagar. Men 27e är också en vardag).
Det är ju varannan v må, ons, fre och varannan v tis, tors.
Nu blir det två måndagar i rad. *förvirrad*

Det är varannan utdelningsdag som räknas. Inte veckonummer eller varannan vecka system.

Det är varannan vardag. Löpande räkning, oavsett vilka veckodagar det blir.

Liknande trådar

Tjatter Det är med viss tvekan jag startar denna tråd, för den skulle kunna uppfattas som mer än lovligt flummig. Jag vet dock, att jag inte är...
Svar
12
· Visningar
756
Senast: Malin_L
·
Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
257
Senast: Badger
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
315
Senast: DarkInNight
·
Tjatter Hej. Styvmor fyller snart 70 och vi vill förstås göra/ge något lite extra när hon nollar. Vi är inne på någon typ av upplevelse av...
Svar
18
· Visningar
656
Senast: Hajfisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda -21
  • Lymfangit