Just nu funderar jag på... Del 3

Men jag går med hörselskydd typ hela dagarna på jobbet. För mig är dessa främlingar.

Ditt val. Personligen tycker jag mest att det känns som att personerna kräver min uppmärksamhet när de hälsar muntligt när jag har hörlurar på mig. Det kravet känns otrevligt. Jag har ju själv valt att avskärma mig. Då är det ok att bara le eller nicka som hälsning om man absolut måste hälsa på främlingar på gymmet.

Ditt val. Personligen tycker jag mest att det känns som att personerna kräver min uppmärksamhet när de hälsar muntligt när jag har hörlurar på mig. Det kravet känns otrevligt. Jag har ju själv valt att avskärma mig. Då är det ok att bara le eller nicka som hälsning om man absolut måste hälsa på främlingar på gymmet.
Fast allvarligt talat, om du har lurar på dig hur vet du att de säger hej och inte bara rör på munnen? Och vad gör det, egentligen? Jag gör ofta så, mimar ett hej när jag går förbi någon. Oavsett situation och/eller hörlurar.

Hur det funkar med upprepade lån på biblioteket. Om jag lånar en bok - och förutsatt att ingen annan reserverar den - kan jag låna om boken 3 gånger. Sedan står det att jag har uppnått max antal lån. Men hur länge då? Om jag lämnar tillbaka boken och kommer tillbaka, säg, 2-3 veckor senare kan jag låna den igen då :confused: ? Eller är jag "utestängd" från den boken på en viss tid?

Hur det funkar med upprepade lån på biblioteket. Om jag lånar en bok - och förutsatt att ingen annan reserverar den - kan jag låna om boken 3 gånger. Sedan står det att jag har uppnått max antal lån. Men hur länge då? Om jag lämnar tillbaka boken och kommer tillbaka, säg, 2-3 veckor senare kan jag låna den igen då :confused: ? Eller är jag "utestängd" från den boken på en viss tid?

Om det är som på "mitt" bibliotek så går det utmärkt att på plats, antingen vid disk eller i automat, lämna tillbaka och samma minut låna om boken. Antar att de bara vill att boken fysiskt ska komma till biblioteket så de kan säkerställa att den inte är borttappad eller så.

De vill bara försäkra sig om att man inte stämplar igenom en massa omlån och aldrig tänker återlämna boken. Har du varit in med den i byggnaden så är det inte ett omlån, utan ett nytt lån. Jag antar de menar samma som hos oss, att det är max antal OMlån om nåtts, men skrivit det dåligt.

Det kan gå att ringa och få ett extra omlån utfört av personalen också. I alla fall om man inte redan har en massa misskötta lån. Men då har det varit ett extra omlån och fortfarande stopp på att göra fler själv som jag fått.

Funderar på att lösa korsord men ögonen är så torra, behöver ögondroppar, och då ser jag inte så bra så kan inte lösa korsord. Dagens I-landsproblem.

Behöver köpa ett par långärmade t-shirts att ha på jobbet och funderar över vilken färg som vore bäst. Våra vanliga tröjor är blåa men kommer inte hitta den nyansen och vill inte ha en annan. Svart vore bra för att inte se oljefläckar så tydligt men då kommer de oundvikliga katthåren synas istället 😅

Att det mentalt kan vara så långt in i duschen!
Jag har en del kvällar oändligt långt ut ur duschen... Är så oerhört skönt i det varma vattnet och så lugnt och avslappnande att det känns otroligt jobbigt med hela proceduren att kliva ur, torka sig och gå uppför trappen för att sedan måsta värma upp sängen innan den blir lika skön som duschen...

Liknande trådar

Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
116
Senast: Badger
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
231
Senast: DarkInNight
·
Tjatter Spinoff på tråden om vad du inte har gjort som alla andra gjort. Vad har folk här gjort som är ovanligt, unikt, oväntat, som få eller...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
11 175
Relationer Jag tänkte vara anonym först, men jag är nog rätt anonym på forumet ändå så jag skiter i det. Min man har en svårt kronisk sjukdom, han...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 609
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar