Just nu funderar jag på... Del 3

Det råkade en kollega ut för, hon trodde det var nåt fel på tvättmaskinen, men det visade sig att det var ett påslakan från Åhléns som gav lukten vid tvätt. Varför är fortfarande ett mysterium.
Ok vi hade inga nya saker med utan var redan tvättade saker. Körde en maskin dagen efter som var tom men innehöll ättika. Maskinen fungerade då. Den nu torkade tvätten luktar inte idag.

Hur tänker folk ibland? För någon vecka sedan kom jag och cyklade på högersida, som man ska, och mötte en cyklist som höll sig på samma sida som mig. Istället för att väja till höger, väljer denna cyklist att ta sig ut i gruset på sidan av cykelvägen.
Idag råkade jag ut för en annan cyklist som gjorde samma sak.

Hur tänker folk ibland? För någon vecka sedan kom jag och cyklade på högersida, som man ska, och mötte en cyklist som höll sig på samma sida som mig. Istället för att väja till höger, väljer denna cyklist att ta sig ut i gruset på sidan av cykelvägen.
Idag råkade jag ut för en annan cyklist som gjorde samma sak.
Någon sorts intuitiv tanke att ta sig ur vägen blir lika med svänga mot kanten?

Jag råkade en gång ut för två cyklister mitt i vägen (lågtrafikerad grusväg så inte fel att köra där det är hårt så länge det är tomt) som delade på sig och höll ut till varsin sida. Det var också uppenbart att de inte var superrutinerade cyklister, plus att en hade en oknäppt rock som fladdrade.
Att räkna in två vingelutrymmen med marginal, samt behovet av delad uppmärksamhet på två rörliga objekt räckte vägbredden inte till för.
Vi kan säga att jag fick krypköra bakom ganska länge innan de fattade att det var de som behövde göra något åt situationen. Och att öka vingelrisken (dvs. mitt behov av marginal) genom att vara en dm längre ut i en dålig vägkant inte var en bra åtgärd.

Hur många filmer och tv-serier har spelats in i/utanför Oxford Universitys gamla byggnader?
Har universitetsadministrationen en anställd samordnare för att göra schemaläggning när gården ska tömmas på vanligt vardagligt folk för att fyllas med rätt sorts tidstypiska innehåll från olika eror?

Hur många filmer och tv-serier har spelats in i/utanför Oxford Universitys gamla byggnader?
Har universitetsadministrationen en anställd samordnare för att göra schemaläggning när gården ska tömmas på vanligt vardagligt folk för att fyllas med rätt sorts tidstypiska innehåll från olika eror?
Tittar just nu på serien om kommissarie Lewis och funderade på samma sak.

Och det faktum att de nog har ett arbetsmiljöproblem på Oxford med tanke på alla mord.

Jag tror att även den abnorma koncentrationen häxor och vampyrer är ett arbetsmiljöproblem.

Måste finnas starka currylinjer eller något om drar till sig allt. Eller så är det bara kunskapens kraft?
Ja, något är det som inte stämmer. Känns som att det finns ett behov av att någon går igenom området ordentligt med en slagruta.

Liknande trådar

Tjatter Det är med viss tvekan jag startar denna tråd, för den skulle kunna uppfattas som mer än lovligt flummig. Jag vet dock, att jag inte är... 2
Svar
21
· Visningar
1 265
Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
305
Senast: Badger
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
350
Senast: DarkInNight
·
Fritid Beställde 3 par värmevantar på en sajt, just för att de hade flera olika och jag kunde beställa hem och testa. Lade beställningen 31/12...
Svar
15
· Visningar
776
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Kelpie eller ESS?