Just nu funderar jag på... Del 3

Min chef är inte så glad på mig ändå så det kvittar känner jag. 😂
Ja alltså kan de bara låta bli att kalla in en till samtal om man inte är ”tillräckligt positiv ” så :meh:
Kan man be att få jobba enbart då chefer inte är på plats :idea:

Jag har verkligen svårt att inte säga exakt hur jag känner att läget är när någon frågar just hur är läget
Finns det något bot för det?
Knut på tungan funkar inte
Ej heller munlås
Silvertejp skulle se märkligt ut

Ja alltså kan de bara låta bli att kalla in en till samtal om man inte är ”tillräckligt positiv ” så :meh:
Kan man be att få jobba enbart då chefer inte är på plats :idea:

Jag har verkligen svårt att inte säga exakt hur jag känner att läget är när någon frågar just hur är läget
Finns det något bot för det?
Knut på tungan funkar inte
Ej heller munlås
Silvertejp skulle se märkligt ut
Men va?! :eek:
Jag har betalt för att utföra mitt jobb, inte att "vara positiv".

Dom gånger som jag fått frågan om hur det är, på en dålig dag, så brukar jag svara "vill du verkligen veta det?"
OM vederbörande vill höra svaret, så får dom det ärliga svaret om hur jag känner just där och då.
En del har en tendens att titta och skratta lite nervöst, som om dom är osäker på om jag skämtar eller ej, och så går dom vidare.
Jag antar att dom inte menade frågan, utan den var en slags "Hej på dej medarbetare, jag måste visa att jag bryr mig" :meh:
Mvh/cynikern

Dom gånger som jag fått frågan om hur det är, på en dålig dag, så brukar jag svara "vill du verkligen veta det?"
OM vederbörande vill höra svaret, så får dom det ärliga svaret om hur jag känner just där och då.
En del har en tendens att titta och skratta lite nervöst, som om dom är osäker på om jag skämtar eller ej, och så går dom vidare.
Jag antar att dom inte menade frågan, utan den var en slags "Hej på dej medarbetare, jag måste visa att jag bryr mig" :meh:
Mvh/cynikern
Som sagt det är dålig stämning på jobbet överlag
Vi fick också till oss generellt att ” vi ska hålla våra åsikter för oss själva” för ett tag sedan
Och visst jag fattar att gnäll kan eskalera men vår arbetsbelastning är orimlig något som påtalats i flera mbu och muntligt
Men svaret vi får är att det finns inte fler timmar eller det finns ingen som kan eller kanske inte vill
Nu är flera sjuka flera har slutat och vi går på knäna så att de bara frågar är rätt korkat faktiskt

Mvh/cynikern
Och alltså nu när jag tänker efter så frågar cheferna alltid ”hur är läget” faktiskt precis som om de varit på ledarskapsutbildning och blivit instruerade i hur man visar att man bryr sig om sina medarbetare :cautious:

Kan man verkligen ha magsjuka och samtidigt vara pigg och ha aptiten kvar? 🙈

Förstår mig inte på den här knäppa magåkomman. Känns som jag är hemma frisk från jobbet...

Kan man verkligen ha magsjuka och samtidigt vara pigg och ha aptiten kvar? 🙈

Förstår mig inte på den här knäppa magåkomman. Känns som jag är hemma frisk från jobbet...
Åh det var samma för mig! Kände mig inte sjuk men var det ändå på något sätt. Jag piggnade till helt på två dagar visserligen.

Det kändes som om jag skolkade från jobbet :o

Åh det var samma för mig! Kände mig inte sjuk men var det ändå på något sätt. Jag piggnade till helt på två dagar visserligen.

Det kändes som om jag skolkade från jobbet :o

Jaa, jag jobbade i onsdags, då jag bara hade lite ont i magen och var lite risig i den. Var dock upp på toa sex gånger natten till torsdag och därav hemma då. Hemma idag med.

Men absolut ingen feber, inte ont i kroppen, kan och vill äta som jag normalt gör. Inte ens extra trött 😅.

Har inte problem med magen annars så nåt är det ju men bara konstigt!

Jaa, jag jobbade i onsdags, då jag bara hade lite ont i magen och var lite risig i den. Var dock upp på toa sex gånger natten till torsdag och därav hemma då. Hemma idag med.

Men absolut ingen feber, inte ont i kroppen, kan och vill äta som jag normalt gör. Inte ens extra trött 😅.

Har inte problem med magen annars så nåt är det ju men bara konstigt!
Oj, precis samma som jag! Mycket märkligt åkomma..

Liknande trådar

Tjatter Det är med viss tvekan jag startar denna tråd, för den skulle kunna uppfattas som mer än lovligt flummig. Jag vet dock, att jag inte är...
Svar
12
· Visningar
756
Senast: Malin_L
·
Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
257
Senast: Badger
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
315
Senast: DarkInNight
·
Tjatter Hej. Styvmor fyller snart 70 och vi vill förstås göra/ge något lite extra när hon nollar. Vi är inne på någon typ av upplevelse av...
Svar
18
· Visningar
656
Senast: Hajfisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka