![]()
Undrar hur man frivilligt kan suga i sig sånt där..
Enkelt. Det är gott
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
![]()
Hundens orörda mat blev helt plötsligt gourmemat när det lades i kattens koppVarför är samma mat så mycket godare när man "stjäl" den ur en annan matskål? Hundarna får mat i olika rum för att kunna äta ostört, ändå så tjuvar de av varandra för ingen äter upp det de har och det kan ligga kvar i flera timmar i skålarna.![]()
Jag undrar om det på 90-talet var mera socialt accepterat att ha en liten harmlös konspirationsteori sådär för hushållsbruk? Det känns som om det inte var något konstigt att fundera på det här med bermudatriangeln, cirklar i sädesfälten, vad de håller på med vid area 51 och om Elvis kanske lever som samtalsämnen vid sociala sammankomster. Det fanns ju t.o.m. flera olika tv-program där tog upp alla sorts "mystiska företeelser".
Idag känns det ju som om det bara är fullblodsfoliehattar som sysslar med sådant, och att de till fullt och fast tror på många av teorierna, inte att det bara "kittlar tanken lite" att fundera på Elvis "eventuella frånfälle".
Finns mycket som är gott utan akut toxisk farosymbol.Enkelt. Det är gott![]()
Finns mycket som är gott utan akut toxisk farosymbol.![]()
Vad är det för något![]()
Vapes/e-ciggVad är det för något??
Det är just det där lättsamma förhållningsättet till det som jag inte tycker existerar mera idag (i min ekokammare åtminstone). Samtidigt vet jag inte om det bara beror på att jag var barn/ungdom på 90-talet, och att det när man är ung är mera troligt och accepterat att vara naiv och glänta på dörren till det mystiska.Jag vet inte om det var socialt accepterat att verkligen anföra dem som sannolika - men alla de där var frekvent förekommande i umgängeskulturen som referenser och skämt. Och är det till viss del fortfarande.
Alla som berättar som saker som hänt i deras yrkesliv på LinkedIn. Fruktansvärda chefer, någon utsatt medarbetare, roliga historier, konflikter, livsomvälvande insikter framför kaffeautomaten. Alltså.. jag kan inte låta bli att fundera på.. har dom inte rimligtvis sina gamla medarbetare som kontakter där? Tänker att det måste ju vara folk som sitter och läser och bara, undrar om det är mig hen menar?![]()
Aha. Inte konstigt att jag inte visste vad det var...Vapes/e-cigg
Varför vill man ens berätta om det på LinkedIn? Känns inte riktigt som rätt forum där![]()
Nja alltså jag kan visserligen tänka att reflektioner kring saker som händer i arbetslivet kan höra hemma där. Frågor som rör toxiskt ledarskap, företagskultur osv. Jag har mest reflekterat över att det är samma forum som man pratar om problematik i arbetslivet på, som själva arbetslivet liksom.. är på.
En till här som fått vad som låter som samma sak.Känns för mig troligare att det är något virus ändå. Har haft symtom nu i fyra dagar. Vete sjutton vad som skulle matförgiftat mig om det ändå är så.
Till viss del är jag enig med dig för det är en bra plattform att nå ut på om det är en hel avdelning/organisation/myndighet och man sköter det sakligt, men jag tycker inte att det är ett forum där man diskuterar enskilda fall eller visar en partisk syn. Känner att jag har lite svårt att förklara hur jag menar, så jag förstår om ni inte heller förstår men för mycket gnäll och vab har tröttat ut hjärnan mer än vanligt.
Om det inte är en längre period utan kanske en helg så hade jag tagit upp det först när de erbjuder tjänsten. Alltså när man brukar prata lön osv innan man skriver kontrakt.Om man söker ett jobb till sommaren och redan då vet att man kommer vara bortrest ett visst datum under sommaren, ska man nämna det redan i ansökan eller vid en eventuell intervju?
Det är 5 dagar det rör sig om.Om det inte är en längre period utan kanske en helg så hade jag tagit upp det först när de erbjuder tjänsten. Dvs precis innan man skriver under kontrakt...