Det ÄR ju redan steltKan kanske bli lite stelt Men tanken är ju fri
Och framförallt jag tror inte han ja det är en han är medveten om hur jäkla elak han är
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det ÄR ju redan steltKan kanske bli lite stelt Men tanken är ju fri
Jag svarar ofta: "Vill du ha det socialt artiga: "jodå, det duger" eller vill du ha sanningen?"Hur svarar man när chefer ställer frågan
”Hur är läget?”
När stämningen på jobbet har varit urusel de senaste åren något medarbetarundersökningar klart visar
Och det beror till stor del på att vi faktiskt är för lite personal
Ska jag svara jo men visst det är ju tippetitipptopp alla tiders så blåljuger jag och det kan jag inte
Ska jag svara det är stressande att komma till en stökig arbetsplats och känna att jag hinner inte med allt som behöver göras vilket är sanningen så får jag en ursäktande utläggning om att ”ja det har varit en jobbig vecka men försök att vara mer positiv”
Igår svarade jag med så glad ton som möjligt ”det är som vanligt”
Är inte det något man ofta säger när någon frågar hur läget är?
Men det verkade inte heller vara ett bra svar då personen svarade ok med frågande röst varpå jag helt sonika gick iväg och började jobba
Hur lär man sig att inte bry sig på sitt arbete undrar jag också
Jag har försökt olika varianter en var ”pass”Jag svarar ofta: "Vill du ha det socialt artiga: "jodå, det duger" eller vill du ha sanningen?"
Med fibro i kroppen är det jävligt sällan det är ens i närheten av "bra"...