Just nu funderar jag på... Del 3

Hur svarar man när chefer ställer frågan
”Hur är läget?”
När stämningen på jobbet har varit urusel de senaste åren något medarbetarundersökningar klart visar
Och det beror till stor del på att vi faktiskt är för lite personal
Ska jag svara jo men visst det är ju tippetitipptopp alla tiders så blåljuger jag och det kan jag inte
Ska jag svara det är stressande att komma till en stökig arbetsplats och känna att jag hinner inte med allt som behöver göras vilket är sanningen så får jag en ursäktande utläggning om att ”ja det har varit en jobbig vecka men försök att vara mer positiv”

Igår svarade jag med så glad ton som möjligt ”det är som vanligt”
Är inte det något man ofta säger när någon frågar hur läget är?
Men det verkade inte heller vara ett bra svar då personen svarade ok med frågande röst varpå jag helt sonika gick iväg och började jobba

Hur lär man sig att inte bry sig på sitt arbete undrar jag också
Jag svarar ofta: "Vill du ha det socialt artiga: "jodå, det duger" eller vill du ha sanningen?"
Med fibro i kroppen är det jävligt sällan det är ens i närheten av "bra"...

Jag svarar ofta: "Vill du ha det socialt artiga: "jodå, det duger" eller vill du ha sanningen?"
Med fibro i kroppen är det jävligt sällan det är ens i närheten av "bra"...
Jag har försökt olika varianter en var ”pass”
Då fick jag höra att jag var för negativ
Men nu får det helt enkelt bli”som vanligt” eftersom trots allt prat om förändring och förbättring så har ingenting blivit bättre utan vi som faktiskt försöker påtala bristerna får inte något gehör överhuvudtaget utan snarare ”fokusera på era arbetsuppgifter” men det är ju helt omöjligt att hinna med
Då är jag ju sanningsenlig men cheferna slipper bry sig :meh:

Liknande trådar

Tjatter Det är med viss tvekan jag startar denna tråd, för den skulle kunna uppfattas som mer än lovligt flummig. Jag vet dock, att jag inte är...
Svar
12
· Visningar
756
Senast: Malin_L
·
Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
258
Senast: Badger
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
315
Senast: DarkInNight
·
Fritid Beställde 3 par värmevantar på en sajt, just för att de hade flera olika och jag kunde beställa hem och testa. Lade beställningen 31/12...
Svar
15
· Visningar
609

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka