Det ÄR ju redan steltKan kanske bli lite steltMen tanken är ju fri
![]()
Och framförallt jag tror inte han ja det är en han är medveten om hur jäkla elak han är
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det ÄR ju redan steltKan kanske bli lite steltMen tanken är ju fri
![]()
Jag svarar ofta: "Vill du ha det socialt artiga: "jodå, det duger" eller vill du ha sanningen?"Hur svarar man när chefer ställer frågan
”Hur är läget?”
När stämningen på jobbet har varit urusel de senaste åren något medarbetarundersökningar klart visar
Och det beror till stor del på att vi faktiskt är för lite personal
Ska jag svara jo men visst det är ju tippetitipptopp alla tiders så blåljuger jag och det kan jag inte
Ska jag svara det är stressande att komma till en stökig arbetsplats och känna att jag hinner inte med allt som behöver göras vilket är sanningen så får jag en ursäktande utläggning om att ”ja det har varit en jobbig vecka men försök att vara mer positiv”
Igår svarade jag med så glad ton som möjligt ”det är som vanligt”
Är inte det något man ofta säger när någon frågar hur läget är?
Men det verkade inte heller vara ett bra svar då personen svarade ok med frågande röst varpå jag helt sonika gick iväg och började jobba
Hur lär man sig att inte bry sig på sitt arbete undrar jag också
Jag har försökt olika varianter en var ”pass”Jag svarar ofta: "Vill du ha det socialt artiga: "jodå, det duger" eller vill du ha sanningen?"
Med fibro i kroppen är det jävligt sällan det är ens i närheten av "bra"...
För mig brukar det ofta bli sensensen. Hatar att duscha!Funderar på om jag ska duscha nununu eller sensensen.
Jag gillar att duscha men sen ska man torka sig och smörja in sig, det är jobbigt och trist.För mig brukar det ofta bli sensensen. Hatar att duscha!![]()
Funderar på vad för schampo och balsam frisörer använder egentligen. Det är nu 15 dar sen jag var och klippte håret och det luktar fortfarande av frisösens schampo och balsam när jag tvättat det, trots att jag använder schampo och balsam med annan doft.
![]()
Utan att vara 100% säker känns det rimligare att lägga om med tex alsolsprit.Har en infektion i nagelbandet på en stortå, och har du gjort vårätvarmt omslag för andra natten i rad.
Inser plötsligt att man kanske inte ens ska göra så.
Så jag funderar på om man lägger våtvarma omslag på infektioner?
Har en infektion i nagelbandet på en stortå, och har du gjort vårätvarmt omslag för andra natten i rad.
Inser plötsligt att man kanske inte ens ska göra så.
Så jag funderar på om man lägger våtvarma omslag på infektioner?
Har lagt om med bomull dränkt i alsollösning, gasbinda, plast och tejp. Inbillar mig att det drar ut bakterierna?Utan att vara 100% säker känns det rimligare att lägga om med tex alsolsprit.
Låter ju bra, men haft det öppet i typ fem dagar och det blev bara värre tyvärr.Jag brukar satsa på luftigt och rent, tycker det ger snabbast läkning. Det innebär att jag skyddar med omslag när jag inte kan ha såret öppet, t ex om foten måste ner i en sko eller om det vätskar så mycket att jag vill skydda lakanen, men annars låter jag det vara öppet och luftigt så mycket det går, efter att jag tvättat rent. Samt försöker se till att det läker inifrån och inte blir en yttre hinna och det växer till med var under den.
Men jag har enbart svarat utifrån vad jag tycker funkar bäst, det finns ju folk här med vårdutbildning så någon av dem svarar förhoppningsvis också.
Det tänker jag också! Jag hade haft det typ på natten och luftat på dagen. Om det var det du menade hade jag inte kallat det våtvarmt omslagHar lagt om med bomull dränkt i alsollösning, gasbinda, plast och tejp. Inbillar mig att det drar ut bakterierna?
Det har jag lärt mig att man gör så.Har lagt om med bomull dränkt i alsollösning, gasbinda, plast och tejp. Inbillar mig att det drar ut bakterierna?
Har kallat sånt våtvatmt omslag när jag hade det på hovböld på hästen.Det tänker jag också! Jag hade haft det typ på natten och luftat på dagen. Om det var det du menade hade jag inte kallat det våtvarmt omslag![]()
Låter ju bra, men haft det öppet i typ fem dagar och det blev bara värre tyvärr.