Just nu funderar jag på... Del 3

Funderar på om jag ska åka direkt till stallet imorgon bitti efter jobbet eller om jag ska åka hem och sova fram till lunch och sedan åka? Jobbar en natt och ställer om dygnet i morgon. 🤔

Funderar på om jag ska åka direkt till stallet imorgon bitti efter jobbet eller om jag ska åka hem och sova fram till lunch och sedan åka? Jobbar en natt och ställer om dygnet i morgon. 🤔
Jag hade sovit först. Men jag har oftast väldigt lätt att somna på kvällen sen ändå 😇.

En till här som fått vad som låter som samma sak.
Inne på 3e dagen med symptom, men jag tror det börjar ordna till sig nu.

Har samma känsla som du beskrev. Känns som man är hemma frisk nästan. Men ändå inte.
I slutändan höll mitt i sig i tolv dagar 😬. Pratade med hc i fredags som sa avvakta under helgen och eftersom söndagen var sista dagen med direkta besvär (hoppas jag) så blev det ingen skitkoll🙄. Men konstigt var det, började nästan fundera på om jag plötsligt fått celiaki eller laktosintolerans.

I slutändan höll mitt i sig i tolv dagar 😬. Pratade med hc i fredags som sa avvakta under helgen och eftersom söndagen var sista dagen med direkta besvär (hoppas jag) så blev det ingen skitkoll🙄. Men konstigt var det, började nästan fundera på om jag plötsligt fått celiaki eller laktosintolerans.
Jisses, 12 dagar.
Jag verkar frisk nu, inga direkta symptom sen igår.

Varför finns det inte en knapp på ratten för automatisk uppringning till SOS?
Om man sitter och kör och av någon anledning behöver ringa, då vore ju det mycket smidigare än att behöva stanna för att ringa. Speciellt om man kör på motorvägen eller så.

Varför kan man inte använda utrymmet mellan filerna på motorvägen till tungtrafiken?
Oftast är det ändå bara gräs mellan filerna, kan man inte göra en egen fil där för långtradare och lastbilar istället?

Ny dator - stationär eller laptop?
Jag har laptop idag, som jag aldrig flyttar på. Den står i syrummet och används bara till symönster och relaterade grejer.

Jag tänker att jag får bättre dator för samma peng om jag köper stationärt? Finns ju pyttesmå stationära idag. Men jag vet inte..

Definitivt stationär, du får så mycket mer för pengarna. Jag har ju dålig syn och älskar att ha en rejäl skärm också.

Om man sitter och kör och av någon anledning behöver ringa, då vore ju det mycket smidigare än att behöva stanna för att ringa. Speciellt om man kör på motorvägen eller så.

Varför kan man inte använda utrymmet mellan filerna på motorvägen till tungtrafiken?
Oftast är det ändå bara gräs mellan filerna, kan man inte göra en egen fil där för långtradare och lastbilar istället?
Mellan filerna, menar du utrymmet som avgränsar mötande trafik?

Att ha avstånd mellan mötande trafik på motorvägar är en säkerhetsfråga. Kör någon in i mitträcket finns en buffertzon innan man kommer in i mötande trafik :)

Funderar på om det är oförskämt/ruskigt otåligt/tjatigt att fråga skogsbolaget som hämtade grenar och toppar för exakt en månad sedan när jag kan tänkas få mina pengar... :confused: Har för mig att jag fick pengar för stockarna inom en månad (men det var ju drygt 1 år sedan så minnet sviker lite ;) ).

Man kan be Siri ringa upp, om man har iPhone :up:

Om vissa är mer benägna att bli statiska än andra? Jag får, vintertid, stötar väldigt ofta. Varje dag när jag ska byta om på jobbet, av bilen, katten osv. Ingen annan får stötar av våra skåp på jobbet. Sambon får inte stötar av katterna. Förstår verkligen inte.

Om vissa är mer benägna att bli statiska än andra? Jag får, vintertid, stötar väldigt ofta. Varje dag när jag ska byta om på jobbet, av bilen, katten osv. Ingen annan får stötar av våra skåp på jobbet. Sambon får inte stötar av katterna. Förstår verkligen inte.
Ja, det tror jag. Jag är också en sådan som får stötar av precis allt!

Liknande trådar

Tjatter Det är med viss tvekan jag startar denna tråd, för den skulle kunna uppfattas som mer än lovligt flummig. Jag vet dock, att jag inte är...
Svar
12
· Visningar
764
Senast: Malin_L
·
Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
265
Senast: Badger
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
320
Senast: DarkInNight
·
Fritid Beställde 3 par värmevantar på en sajt, just för att de hade flera olika och jag kunde beställa hem och testa. Lade beställningen 31/12...
Svar
15
· Visningar
700
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka