Jag tror inte de kan svara mitt i nattenFråga försäkringskassan är nog bäst.
Men en snabb sökning på deras hemsida gav svaret. Ja, kan inte jag sköta barnet kan min man vabba
Men jag är skiträdd att göra fel så kommer nog ringa ändå.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror inte de kan svara mitt i nattenFråga försäkringskassan är nog bäst.
Min man ska egenligen jobba i helgen. Jag kommer ju inte kunna lyfta ungen ur sängen eller nånting. Kan han ta ut vab trots att jag är hemma? Det borde han väl kunna va? Eller?
Jasså? Det visste jag inte.. hittat ingen info om det på fkDet beror på hur gammalt barnet är.
Jasså? Det visste jag inte.. hittat ingen info om det på fk
Läste inte så långt ner. Han är elva månader så det är ju inga problem dåDet står här: https://www.forsakringskassan.se/privatperson/foralder/vard-av-barn-vab
Samma regler fortfarande. Det går oftast inte att vabba barn under 8 månaders ålder. Men är barnet äldre än 8 månader så är det fritt fram om den förälder som skulle tagit hand om barnet är sjuk/skadad och oförmögen att göra det.
Gulf of America?Om det finns att köpa jordglob med uppdateras/aktuell karta?
?Gulf of America?
Hoppas du kom fram till någotFunderar på om jag ska…
Mvh
- Duscha
- Gå och hämta paket
- Städa
- Skriva brev
Ambivalent
Jag duschade! Det var skönt.Hoppas du kom fram till något![]()
Någon som inte vet vilken parkeringsplats som är vilkenDagens mysterium: Någon har satt en lapp på den bil som stod fel-parkerad på min reserverade plats, med texten ”Du står på min plats!!”, och det inte var jagVem är så engagerad att den sätter upp en lapp på just min p-plats, och i ett ordalag som får det att se ut som att jag är skitsur?
Den som brukar stjäla din p-platsDagens mysterium: Någon har satt en lapp på den bil som stod fel-parkerad på min reserverade plats, med texten ”Du står på min plats!!”, och det inte var jagVem är så engagerad att den sätter upp en lapp på just min p-plats, och i ett ordalag som får det att se ut som att jag är skitsur?
Någon som inte vet vilken parkeringsplats som är vilken![]()
För att lägga till till det märkliga så har platserna väldigt nyligen flyttats runt då laddstolpar installerats. Men min nya plats var förut en besöks-p (varför det är lätt att förstå att någon felparkerat där), men gör det ännu mer orimligt att någon annan skulle tro att det var dens platsDen som brukar stjäla din p-plats![]()
Men allvarligt då, shit vad mysko!![]()
Min är det inte, och knappt jag heller...Är min nya bil intelligent nog att ställa om klockan själv?
Min andrabil är lätt gammal inte så avancerad två knappar en för minuter en för timmarMin är det inte, och knappt jag heller...![]()
![]()
Inte min heller. Men bil klockan brukar jag lägga noll energi på att ställa om.Min är det inte, och knappt jag heller...![]()
![]()