Just nu funderar jag på... Del 3

Min man ska egenligen jobba i helgen. Jag kommer ju inte kunna lyfta ungen ur sängen eller nånting. Kan han ta ut vab trots att jag är hemma? Det borde han väl kunna va? Eller?

Det beror på hur gammalt barnet är. För 15 år sen var gränsen 8 månader tror jag. Yngre än det och den föräldralediga fick sjukskriva sig och den andra föräldern ta föräldraledigt. Äldre än 8 månader och den andra föräldern kunde vabba. Det kan ju ha ändrats sen dess. Men läs på Försäkringskassans hemsida. Jag minns att det stod tydligt där.

Dagens mysterium: Någon har satt en lapp på den bil som stod fel-parkerad på min reserverade plats, med texten ”Du står på min plats!!”, och det inte var jag 😳 Vem är så engagerad att den sätter upp en lapp på just min p-plats, och i ett ordalag som får det att se ut som att jag är skitsur?

Dagens mysterium: Någon har satt en lapp på den bil som stod fel-parkerad på min reserverade plats, med texten ”Du står på min plats!!”, och det inte var jag 😳 Vem är så engagerad att den sätter upp en lapp på just min p-plats, och i ett ordalag som får det att se ut som att jag är skitsur?
Någon som inte vet vilken parkeringsplats som är vilken :confused:

Den som brukar stjäla din p-plats :idea: :angel:

Men allvarligt då, shit vad mysko! O_o

Någon som inte vet vilken parkeringsplats som är vilken :confused:

Den som brukar stjäla din p-plats :idea: :angel:

Men allvarligt då, shit vad mysko! O_o
För att lägga till till det märkliga så har platserna väldigt nyligen flyttats runt då laddstolpar installerats. Men min nya plats var förut en besöks-p (varför det är lätt att förstå att någon felparkerat där), men gör det ännu mer orimligt att någon annan skulle tro att det var dens plats 😅

Min är det inte, och knappt jag heller... 🤪 :D
Min andrabil är lätt gammal inte så avancerad två knappar en för minuter en för timmar
Förra bilen var snudd på omöjlig O_o
Så mycket smarta åsikter bilar har idag så borde de åtminstone kunna ställa klockan rätt
Min talar ju om vilken dag det är så den borde ha koll på sommartid tänker jag

Liknande trådar

Tjatter Det är med viss tvekan jag startar denna tråd, för den skulle kunna uppfattas som mer än lovligt flummig. Jag vet dock, att jag inte är... 2
Svar
21
· Visningar
1 249
Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
294
Senast: Badger
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
342
Senast: DarkInNight
·
Fritid Beställde 3 par värmevantar på en sajt, just för att de hade flera olika och jag kunde beställa hem och testa. Lade beställningen 31/12...
Svar
15
· Visningar
766
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skoning
  • Köpa eller hyra?