Just nu funderar jag på... Del 3

Ja men de ska åka stafett och stafetten går idag. Och då var det ngn som skrev att de skulle åka idag men sändas på söndag. Men så verkar det inte vara.
”SVT:s serie ”Stafetten – Mot alla odds” ska åka Vasaloppet den 2 mars som ”stafett” med Gunde Svan i SVT Play och dela upp sträckan emellan sig: Filip Dikmen, Samir Badran, ”Junior” Lerin, Linda Pira och Kaeli Abdi.”

https://www.vasaloppet.se/nyheter/fakta-statistik-nyheter-och-kuriosa-infor-vasaloppet-2025/

Jag funderar på att jag vill konfrontera föräldrar som varit jävliga mot mina kollegor. Känner lust att bli arg och skälla ut dem efter noter. Inser dock att jag förmodligen ska låta bli då det knappast blir bättre för någon. Men den förälder som betett sig värst illa har inte ens bett om ursäkt. (Bl.a. kallat personalen för könsord för att hens barn endast får vara på förskolan arbetstid/studietid+restid. Vilket är kommunens bestämmelser.)

Jag funderar på att jag vill konfrontera föräldrar som varit jävliga mot mina kollegor. Känner lust att bli arg och skälla ut dem efter noter. Inser dock att jag förmodligen ska låta bli då det knappast blir bättre för någon. Men den förälder som betett sig värst illa har inte ens bett om ursäkt. (Bl.a. kallat personalen för könsord för att hens barn endast får vara på förskolan arbetstid/studietid+restid. Vilket är kommunens bestämmelser.)
Usch! Förstår verkligen din ilska!

Funderar på varför jag inte bara är noggrann med att borsta min hunds tänder varje dag :rolleyes:. Har nyss varit och lämnat honom hos veterinären för professionell tandrengöring. Han tycker det är rätt läskigt hos veterinären, det kostar flera tusenlappar och jag behöver nyttja en av mina dyrbara semesterdagar för att hålla koll sedan då han varit sövd. Plus att det inte är 100 procent riskfritt med narkos. Och att hunden tycker jag är knäpp som inte ger honom frukost.

Han har relativt lindrigt (dock tillräckligt för att motivera att ta bort) med tandsten. Om jag borstade tänderna på honom varje dag kanske han inte skulle få någon alls?

Hund älskar väl inte tandborstning heller men kommer själv (något upprörd 🤣) varje gång jag tar fram hans tandgrejer.

Han är sju år nu. Om han får leva i sju år till sparar jag potentiellt runt 10 000 kr om jag sköter om hans tänder riktigt bra. Om jag bara räknar på behandlingspriset.

Gick in på Zlantar för att kolla månadsutgifter. Där står det -261 under bränsle och bil. Kvittot är från bitiba (gratis frakt) men det står också Wh Liljeholmen vilket är helt rimligt. Någon som har Zlantar och där mat utgifter hoppat över till andra poster?

Liknande trådar

Tjatter Det är med viss tvekan jag startar denna tråd, för den skulle kunna uppfattas som mer än lovligt flummig. Jag vet dock, att jag inte är...
Svar
12
· Visningar
774
Senast: Malin_L
·
Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
277
Senast: Badger
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
327
Senast: DarkInNight
·
Fritid Beställde 3 par värmevantar på en sajt, just för att de hade flera olika och jag kunde beställa hem och testa. Lade beställningen 31/12...
Svar
15
· Visningar
741
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka