Just nu funderar jag på….Del 2.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det finns andra timers ;) Den behöver väl bara tända och släcka och inte låta högt?

Jag vill kunna sätta flera olika schema. Tända på morgonen, släcka efter nån timme och sen tända igen framåt eftermiddag/kväll och sen släcka sen kväll. Eftersom jag redan har 3 st av samma märke så kan jag styra dem i samma app. Ingen jag kollat upp har funkat så som jag vill ha det. Jag vill dessutom att det ska gå att tända/släcka direkt på timern om man vill avvika från schemat vid enstaka tillfällen eller om nån annan i familjen vill det.

Jag vill kunna sätta flera olika schema. Tända på morgonen, släcka efter nån timme och sen tända igen framåt eftermiddag/kväll och sen släcka sen kväll. Eftersom jag redan har 3 st av samma märke så kan jag styra dem i samma app. Ingen jag kollat upp har funkat så som jag vill ha det. Jag vill dessutom att det ska gå att tända/släcka direkt på timern om man vill avvika från schemat vid enstaka tillfällen eller om nån annan i familjen vill det.
Ahaa! Jag har bara såna där vanliga utan fjärrstyrning. Mina ljusslingor är tända hela dagen.

När uppfödaren ska höra av sig om det finns två tamråttor till mig ur kullen som föddes vid jul. Det är just de färger jag letar efter men frågan är vad jag har för köplats.

Varför mjölkpaket, där paketet och korken ska separeras vid sopsortering, har korkar som sitter fast?
Jag ogillar dem på plastflaskor med, men där ska de i alla fall sorteras tillsammans.
Alltså, jag kan faktiskt uppskatta at korken sitter fast på min bubbelvattenflaska. Jag är EXPERT på att fumla med korken och tappa iväg den under soffor och bord... :D

Alltså, jag kan faktiskt uppskatta at korken sitter fast på min bubbelvattenflaska. Jag är EXPERT på att fumla med korken och tappa iväg den under soffor och bord... :D
Ja, jo det är en fördel iof🙂
Men skall det separeras? Som jag fattade skall det inte göras?
Nu var jag tvungen att dubbelkolla.
Mjölkpaketet med fastsittande kork ska "sorteras som pappersförpackning".
Juicepaketet med lös kork ska "sorteras som pappersförpackning, korken som plast."
Så kanske inte då? Men det känns ologiskt för mig, det med.🙈🫣

Jag funderar på blodproppar. Jag tror att jag eventuellt fick en blodpropp i fingret i torsdags och att jag även fått det tidigare. Men i torsdags svullnade fingret upp och blev blått vilket inte hänt förut. Jag har försökt googla på det men hittar inte så mycket information. Är inte orolig men nyfiken på vad som egentligen försiggick i fingret. (Pratade med 1177 igår för säkerhets skull.)

Juicepaketet med lös kork ska "sorteras som pappersförpackning, korken som plast."
Ja jag tänkte vell. Är meningen att alla plastkorkar skall sitta fast.

Jag funderar på blodproppar. Jag tror att jag eventuellt fick en blodpropp i fingret i torsdags och att jag även fått det tidigare. Men i torsdags svullnade fingret upp och blev blått vilket inte hänt förut. Jag har försökt googla på det men hittar inte så mycket information. Är inte orolig men nyfiken på vad som egentligen försiggick i fingret. (Pratade med 1177 igår för säkerhets skull.)
Svarar mig själv att det nog inte var någon propp utan nog en kärlbristning.

På min filförpackning stod det att korken ändå skulle sorteras som plast, när de nya korkarna kom. Så jag reagerade med på vad poängen skulle vara!

Och korken sitter ju inte fast på alla tetraflrpackningar som på PETflaskorna, så förstår inte, im det nu är frivilligt, varför man skulle tycka det var en bra idé 😅

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Just nu funderar jag på hur oändligt mycket vi funderar på, så det behövdes en 3e tråd...
39 40 41
Svar
812
· Visningar
28 770
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
86 87 88
Svar
1 757
· Visningar
85 626
Senast: pepp
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
3 172
Senast: Lilla
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 713
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar