Just nu funderar jag på….Del 2.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kan inte längre betala med kort när jag näthandlar på datorn?
Tex apotea där det tidigare inte var några problem att fylla i kortet och sen signera med mobilens bank id även andra sidor
Började för ett par veckor och jag fattar inte riktigt varför har jag missat något?
Kan du ha gjort slut på alla pengarna?

Kan du ha gjort slut på alla pengarna?
Nej då enkelt var det inte jag har mer än tillräckligt för de köp jag ville genomföra och som jag fick igenom på telefonen
Men jag föredrar att handla på datorn mobilen är så pillig
Tillägg jag kan alltså betala med kortet på mobilen men inte på datorn

Senast ändrad:
Vi gör medarbetarundersökning varje år i september brukar det vara
Resultat presenteras i början av november
I år blev det mest utmärkande i min arbetsgrupp att stressnivån upplevs orimlig
Något som varit uppe många gånger förut också
Så här en månad senare upplever jag stressnivån ännu högre alltså helt jävla fucking orimlig om det fanns på skalan
Varför har man de här medarbetarundersökningarna egentligen om man inte tar till sig de medarbetarna säger?

Vi gör medarbetarundersökning varje år i september brukar det vara
Resultat presenteras i början av november
I år blev det mest utmärkande i min arbetsgrupp att stressnivån upplevs orimlig
Något som varit uppe många gånger förut också
Så här en månad senare upplever jag stressnivån ännu högre alltså helt jävla fucking orimlig om det fanns på skalan
Varför har man de här medarbetarundersökningarna egentligen om man inte tar till sig de medarbetarna säger?

Hur vet du att man inte tar till sig det? Hos oss utvärderas de noga och vissa saker återkommer, men är också nästan omöjliga att förbättra även om man sätter in åtgärder.

Å andra sidan verkar de ju inte kommunicera att de tagit till sig det om de nu skulle ha gjort det...

Hur vet du att man inte tar till sig det? Hos oss utvärderas de noga och vissa saker återkommer, men är också nästan omöjliga att förbättra även om man sätter in åtgärder.

Å andra sidan verkar de ju inte kommunicera att de tagit till sig det om de nu skulle ha gjort det...
Jag ser liksom bara att det blir sämre och sämre och sämre för varje år
Och totalbetyget på MBUn har sjunkit också de senaste åren men som sagt jag ser inte att det görs någonting åt det

Men visst jag jobbar ju bara på golvet så jag är inte insatt men det är inte roligt att gå till jobbet nu och det känns verkligen dom om chefen inte bryr sig om hur vi mår

Jag ser liksom bara att det blir sämre och sämre och sämre för varje år
Och totalbetyget på MBUn har sjunkit också de senaste åren men som sagt jag ser inte att det görs någonting åt det

Men visst jag jobbar ju bara på golvet så jag är inte insatt men det är inte roligt att gå till jobbet nu och det känns verkligen dom om chefen inte bryr sig om hur vi mår
Förstår det. Och jag tänker att om det är svåråtkomliga problem så är det ju superviktigt att just kommunicera kring det med alla inblandade och låta alla goda idéer komma i ljuset.

Att det blir sämre och sämre och det ändå inte kommuniceras kring det gör att jag ändrar mig och håller med dig om att resultaten inte riktigt verkar intressera ledningen och nog inte används som de är tänkta att användas.

Det är en stor varningsklocka för en verksamhet , brukar bli dåligt för att kunna hålla kvar bra personal…

Förstår det. Och jag tänker att om det är svåråtkomliga problem så är det ju superviktigt att just kommunicera kring det med alla inblandade och låta alla goda idéer komma i ljuset.

Att det blir sämre och sämre och det ändå inte kommuniceras kring det gör att jag ändrar mig och håller med dig om att resultaten inte riktigt verkar intressera ledningen och nog inte används som de är tänkta att användas.
Chefens inställning är lite åt hållet var tacksam att du har ett jobb att gå till
Uppmuntran och positiv feedback förekommer väääääldigt sällan
Chefen gör heller inga fel och har alltid rätt :crazy:

Just nu funderar jag på hur länge en häst måste "vila på maten" innan man rider? Om det är som med svenskar och vatten. Det sägs att om du äter och badar inom 30 minuter efter sista tuggan drunknar du. Det förekommer inte i något annat land förutom i Sverige, vad jag förstått. Vad händer med hästen? Faller död ner om den svalde ett timotejstrå en kvart innan uppsittning?

Just nu funderar jag på hur länge en häst måste "vila på maten" innan man rider? Om det är som med svenskar och vatten. Det sägs att om du äter och badar inom 30 minuter efter sista tuggan drunknar du. Det förekommer inte i något annat land förutom i Sverige, vad jag förstått. Vad händer med hästen? Faller död ner om den svalde ett timotejstrå en kvart innan uppsittning?
Jag har fri tillgång så har de ätit så har de. Än så länge har de överlevt.

Sen vet jag inte varför men jag skulle aldrig rida direkt efter kraftfoder. Något inlärt antar jag.

Inte alls eftersom de är konstruerade för att äta lite och ofta.

Vad är egentligen damm och hur bildas det?

Pjuttiga partiklar från ex.vis tyger, död hud (från folk och fä), pappersfibrer, jord i krukor, hår och vad annat som finns i hemmet.
Även mögel, bakterier, virus, kvalster och annat onice kan samlas i damm.

Större "dammråttor" är mängder av dessa pjuttiga partiklar av allehanda slag som hålls ihop med hjälp av statisk elektricitet.

En i bekantskapskretsen köpte hus men det blev för dyrt att bo där så h*n har, mindre än ett år senare, sålt det och köpt mindre bostad.
Jag funderar på om man inte brukar räkna ut månadskostnaderna innan man köper hus? 🤔

En i bekantskapskretsen köpte hus men det blev för dyrt att bo där så h*n har, mindre än ett år senare, sålt det och köpt mindre bostad.
Jag funderar på om man inte brukar räkna ut månadskostnaderna innan man köper hus? 🤔
Räntorna har rasslat iväg rätt drastiskt så jag tror att det finns en hel del som fått bita i det gräset, och bättre att komma ur innan det ger riktigt långsiktiga konsekvenser. Månadskostnaderna är inte fasta.

Om man inte har bott i hus förstår man kanske inte alla oförutsedda utgifter som man kan råka ut för. Värmesystemet kan paja helt plötsligt, eller så kanske man behöver byta ut spis, kylskåp och tvättmaskin nästan samtidigt. Det kan bli mycket pengar på en gång. Och i samklang med ökade kostnader för ALLT så kan det verkligen knäcka ekonomin.

Om man inte har bott i hus förstår man kanske inte alla oförutsedda utgifter som man kan råka ut för. Värmesystemet kan paja helt plötsligt, eller så kanske man behöver byta ut spis, kylskåp och tvättmaskin nästan samtidigt. Det kan bli mycket pengar på en gång. Och i samklang med ökade kostnader för ALLT så kan det verkligen knäcka ekonomin.
H*n har bott i hus innan också.

Fick följande i mailen

Vi har mottagit en begäran om att återställa ditt Facebook-lösenord.
Ange följande kod för att återställa lösenordet:

Har du inte begärt den här ändringen?
Meddela oss om du inte begärt nytt lösenord

Jag vill inte klicka på Meddela oss det känns ju skumt värre varför ska jag meddela att jag inte begärt nytt lösenord :confused:
Hur märker jag om kontot är kapat?

Fick följande i mailen

Vi har mottagit en begäran om att återställa ditt Facebook-lösenord.
Ange följande kod för att återställa lösenordet:

Har du inte begärt den här ändringen?
Meddela oss om du inte begärt nytt lösenord

Jag vill inte klicka på Meddela oss det känns ju skumt värre varför ska jag meddela att jag inte begärt nytt lösenord :confused:
Hur märker jag om kontot är kapat?
Exakt det mailet har jag fått tre gånger förra veckan! Inte gjort någonting, och det verkar inte som att jag är kapad. Eller ja, jag har inte märkt något.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Just nu funderar jag på hur oändligt mycket vi funderar på, så det behövdes en 3e tråd...
39 40 41
Svar
812
· Visningar
28 775
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
86 87 88
Svar
1 758
· Visningar
85 932
Senast: Rosett
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
3 173
Senast: Lilla
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 713
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25