Varför går Jessica till en herrfrisör?Herr frisörer, har inte hittat en som lyssnar
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Varför går Jessica till en herrfrisör?Herr frisörer, har inte hittat en som lyssnar
Jessica gick inte till en herrfrisör, Jessica hade aldrig varit till en frisör.Varför går Jessica till en herrfrisör?
Då förstår jag ännu mindre den lättnad du uttrycker över att inte ha klippts med maskin?Jessica gick inte till en herrfrisör, Jessica hade aldrig varit till en frisör.
Min ände erfarenhet är att ha gått till herrfrisörer innan den senaste.Då förstår jag ännu mindre den lättnad du uttrycker över att inte ha klippts med maskin?
Ok då räknas den nog inte som deras lokal längre(ska säljas) för vi hade fullt partaj.Nej.
Det ingår i det som definierar lokalen. Hyr man lokalen är alkohol strikt förbjudet. Stadgekrav.
/tanten som haft anledning att fördjupa sig i frågan
Nja? Så länge IOGT-NTO äger och driver lokalen är det alkoholförbud. Oavsett ambition om senare försäljning.Ok då räknas den nog inte som deras lokal längre(ska säljas) för vi hade fullt partaj.
Ok då vet jag inte för festen hölls så då har jag väl missat ngt.Nja? Så länge IOGT-NTO äger och driver lokalen är det alkoholförbud. Oavsett ambition om senare försäljning.
Kravet från riksorganisationen är endast att objektet måste ut på öppna marknaden och ska säljas till marknadsvärde. Tills köpekontakt är skrivet är det en IOGT-lokal. (köpeskillingen går dessutom till riksorganisationen, inte till den lokala förening som säljer ) Jag vet mer om detta än jag vill veta.
Vi sitter i den sitsen eftersom vi hyr en lokal där en gammal utdöende NTO-förening äger och vill sälja. Och vi inte har pengarna att köpa.
Vi är en bygdegårdsförening och där finns inga andra restriktioner att hyresgästen måste vara en demokratisk hyresgäst.
Låter som det mest troliga är att den som hyrde lokalen inte har följt de avtalade villkoren?Ok då vet jag inte för festen hölls så då har jag väl missat ngt.
Den som hyrde lokalen kollade om det var ok och det var det.Låter som det mest troliga är att den som hyrde lokalen inte har följt de avtalade villkoren?
Precis min tanke också.Låter som det mest troliga är att den som hyrde lokalen inte har följt de avtalade villkoren?
Det låter helt bisarrt.Den som hyrde lokalen kollade om det var ok och det var det.
Möjligt men något är det väl som spelar in som gör det ok.Det låter helt bisarrt.
Jag hade ju verkligen inte ens kunnat komma på tanken att hyra nykterhetsföreningens lokal om jag skulle ha en fest med alkohol. Det låter helt vrickat.Möjligt men något är det väl som spelar in som gör det ok.
Ok.Jag hade ju verkligen inte ens kunnat komma på tanken att hyra nykterhetsföreningens lokal om jag skulle ha en fest med alkohol. Det låter helt vrickat.
Om det där stämmer lär julen slaska här med besked, för det är KALLT här...Eftersom det är Anders som har namnsdag idag och det är inga (0) grader ute.
Kommer julen då att braska eller slaska
Eftersom det är Anders som har namnsdag idag och det är inga (0) grader ute.
Hur kallt är det hos dig?Om det där stämmer lär julen slaska här med besked, för det är KALLT här...
-6 grader just nu. Så inte så farligt ändå. Men minusgrader är det ju....Hur kallt är det hos dig?
Det blir 0 då ocksåEftersom det är Anders som har namnsdag idag och det är inga (0) grader ute.