Just nu funderar jag på….Del 2.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej.
Det ingår i det som definierar lokalen. Hyr man lokalen är alkohol strikt förbjudet. Stadgekrav.

/tanten som haft anledning att fördjupa sig i frågan
Ok då räknas den nog inte som deras lokal längre(ska säljas) för vi hade fullt partaj.

Ok då räknas den nog inte som deras lokal längre(ska säljas) för vi hade fullt partaj.
Nja? Så länge IOGT-NTO äger och driver lokalen är det alkoholförbud. Oavsett ambition om senare försäljning.

Kravet från riksorganisationen är endast att objektet måste ut på öppna marknaden och ska säljas till marknadsvärde. Tills köpekontakt är skrivet är det en IOGT-lokal. (köpeskillingen går dessutom till riksorganisationen, inte till den lokala förening som säljer :( ) Jag vet mer om detta än jag vill veta.

Vi sitter i den sitsen eftersom vi hyr en lokal där en gammal utdöende NTO-förening äger och vill sälja. Och vi inte har pengarna att köpa.

Vi är en bygdegårdsförening och där finns inga andra restriktioner att hyresgästen måste vara en demokratisk hyresgäst.

Nja? Så länge IOGT-NTO äger och driver lokalen är det alkoholförbud. Oavsett ambition om senare försäljning.

Kravet från riksorganisationen är endast att objektet måste ut på öppna marknaden och ska säljas till marknadsvärde. Tills köpekontakt är skrivet är det en IOGT-lokal. (köpeskillingen går dessutom till riksorganisationen, inte till den lokala förening som säljer :( ) Jag vet mer om detta än jag vill veta.

Vi sitter i den sitsen eftersom vi hyr en lokal där en gammal utdöende NTO-förening äger och vill sälja. Och vi inte har pengarna att köpa.

Vi är en bygdegårdsförening och där finns inga andra restriktioner att hyresgästen måste vara en demokratisk hyresgäst.
Ok då vet jag inte för festen hölls så då har jag väl missat ngt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Just nu funderar jag på hur oändligt mycket vi funderar på, så det behövdes en 3e tråd...
39 40 41
Svar
812
· Visningar
28 775
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
86 87 88
Svar
1 759
· Visningar
85 963
Senast: Lilla
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
3 173
Senast: Lilla
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 713
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV