Just nu funderar jag på….Del 2.

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Lilla
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 005
  • Visningar Visningar 104 873
Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej.
Det ingår i det som definierar lokalen. Hyr man lokalen är alkohol strikt förbjudet. Stadgekrav.

/tanten som haft anledning att fördjupa sig i frågan
Ok då räknas den nog inte som deras lokal längre(ska säljas) för vi hade fullt partaj.

Ok då räknas den nog inte som deras lokal längre(ska säljas) för vi hade fullt partaj.
Nja? Så länge IOGT-NTO äger och driver lokalen är det alkoholförbud. Oavsett ambition om senare försäljning.

Kravet från riksorganisationen är endast att objektet måste ut på öppna marknaden och ska säljas till marknadsvärde. Tills köpekontakt är skrivet är det en IOGT-lokal. (köpeskillingen går dessutom till riksorganisationen, inte till den lokala förening som säljer :( ) Jag vet mer om detta än jag vill veta.

Vi sitter i den sitsen eftersom vi hyr en lokal där en gammal utdöende NTO-förening äger och vill sälja. Och vi inte har pengarna att köpa.

Vi är en bygdegårdsförening och där finns inga andra restriktioner att hyresgästen måste vara en demokratisk hyresgäst.

Nja? Så länge IOGT-NTO äger och driver lokalen är det alkoholförbud. Oavsett ambition om senare försäljning.

Kravet från riksorganisationen är endast att objektet måste ut på öppna marknaden och ska säljas till marknadsvärde. Tills köpekontakt är skrivet är det en IOGT-lokal. (köpeskillingen går dessutom till riksorganisationen, inte till den lokala förening som säljer :( ) Jag vet mer om detta än jag vill veta.

Vi sitter i den sitsen eftersom vi hyr en lokal där en gammal utdöende NTO-förening äger och vill sälja. Och vi inte har pengarna att köpa.

Vi är en bygdegårdsförening och där finns inga andra restriktioner att hyresgästen måste vara en demokratisk hyresgäst.
Ok då vet jag inte för festen hölls så då har jag väl missat ngt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi fortsätter störa oss. Är hungrig men ligger så bekvämt. 66 67 68
Svar
1 341
· Visningar
66 930
Tjatter Hur kan det komma sig att det är så svårt att kommunicera? Jag kan sitta länge och försöka fundera på hur jag ska uttrycka mig så att...
Svar
15
· Visningar
589
Senast: tanten
·
Svar
1 029
· Visningar
41 501
Tjatter Bänkat mig framför stavhoppsgalan och vill nu ställa en fråga jag funderat på länge. Varje gång jag hör Lavillenies namn tänker jag att...
Svar
7
· Visningar
272

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Tovig katt
  • Bråkande hundar

Hästrelaterat

Tillbaka