Just nu funderar jag på….Del 2.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej.
Det ingår i det som definierar lokalen. Hyr man lokalen är alkohol strikt förbjudet. Stadgekrav.

/tanten som haft anledning att fördjupa sig i frågan
Ok då räknas den nog inte som deras lokal längre(ska säljas) för vi hade fullt partaj.

Ok då räknas den nog inte som deras lokal längre(ska säljas) för vi hade fullt partaj.
Nja? Så länge IOGT-NTO äger och driver lokalen är det alkoholförbud. Oavsett ambition om senare försäljning.

Kravet från riksorganisationen är endast att objektet måste ut på öppna marknaden och ska säljas till marknadsvärde. Tills köpekontakt är skrivet är det en IOGT-lokal. (köpeskillingen går dessutom till riksorganisationen, inte till den lokala förening som säljer :( ) Jag vet mer om detta än jag vill veta.

Vi sitter i den sitsen eftersom vi hyr en lokal där en gammal utdöende NTO-förening äger och vill sälja. Och vi inte har pengarna att köpa.

Vi är en bygdegårdsförening och där finns inga andra restriktioner att hyresgästen måste vara en demokratisk hyresgäst.

Nja? Så länge IOGT-NTO äger och driver lokalen är det alkoholförbud. Oavsett ambition om senare försäljning.

Kravet från riksorganisationen är endast att objektet måste ut på öppna marknaden och ska säljas till marknadsvärde. Tills köpekontakt är skrivet är det en IOGT-lokal. (köpeskillingen går dessutom till riksorganisationen, inte till den lokala förening som säljer :( ) Jag vet mer om detta än jag vill veta.

Vi sitter i den sitsen eftersom vi hyr en lokal där en gammal utdöende NTO-förening äger och vill sälja. Och vi inte har pengarna att köpa.

Vi är en bygdegårdsförening och där finns inga andra restriktioner att hyresgästen måste vara en demokratisk hyresgäst.
Ok då vet jag inte för festen hölls så då har jag väl missat ngt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
299
Senast: DarkInNight
·
Tjatter Just nu funderar jag på hur oändligt mycket vi funderar på, så det behövdes en 3e tråd...
41 42 43
Svar
852
· Visningar
30 725
Tjatter Hej. Styvmor fyller snart 70 och vi vill förstås göra/ge något lite extra när hon nollar. Vi är inne på någon typ av upplevelse av...
Svar
18
· Visningar
638
Senast: Hajfisk
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 462
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar