Just nu funderar jag på….Del 2.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kanske. Har ni informella ledare? Om de är motiverade att ändra riktning så skulle ni eventuellt kunna göra det nedifrån.
Vi har två bra ledare men de håller ju på att arbeta ihjäl sig för att få allt att funka :(
Nu går vi in dessutom in i den tuffaste perioden och det saknas personal :crazy:
Tjänster som borde varit tillsatta nu om vi dessutom ska lära upp nyanställda

Jag blev tillfrågad om jag kunde ta fler pass men alltså jag har ont i fötterna knäna och axeln rejält ont dessutom så jag vet inte om jag orkar

Och ledningen tycker inte de gör något fel de är övertygade om att de har rätt
Hur får man folk att inse att de faktiskt inte gör ett bra jobb? Eller att de är på fel plats?

Vi har två bra ledare men de håller ju på att arbeta ihjäl sig för att få allt att funka :(
Nu går vi in dessutom in i den tuffaste perioden och det saknas personal :crazy:
Tjänster som borde varit tillsatta nu om vi dessutom ska lära upp nyanställda

Jag blev tillfrågad om jag kunde ta fler pass men alltså jag har ont i fötterna knäna och axeln rejält ont dessutom så jag vet inte om jag orkar

Och ledningen tycker inte de gör något fel de är övertygade om att de har rätt
Hur får man folk att inse att de faktiskt inte gör ett bra jobb? Eller att de är på fel plats?
Jag är inte säker på att det går att få dåliga chefer att förstå att de måste förändras. Utifrån vad du har berättat tror jag mer på att ni som är "på golvet" stöttar varandra i att sätta gränser och t ex inte ta fler pass än ni klarar, inte slita ut er utan låta uppgifter ni inte hinner med falla mellan stolarna (och ber cheferna om en tydlig prioritering eftersom ni inte kommer att hinna allt), och blir bra på att berömma varandra så att ni blir uppmärksammade av någon alls även om det inte är rätt person.

Senast ändrad:
Jag är inte säker på att det går att få dåliga chefer att förstå att de måste förändras. Utifrån vad du har berättat tror jag mer på att ni som är "på golvet" stöttar varandra i att sätta gränser och t ex inte ta fler pass än ni klarar, inte slita ut er utan låta uppgifter ni inte hinner med falla mellan stolarna (och ber cheferna om en tydlig prioritering eftersom ni inte kommer att hinna allt), och blir bra på att berömma varandra så att ni blir uppmärksammade av någon alls även om det inte är rätt person.
Tja cheferna tenderar att lägga mycket på nyanställda och extra anställda :meh:
Men vi får väl överleva december först

Funderar på om jag vill veta vilket kön barnet har, eller om vi ska vänta tills det är ute. Har andra ultraljudet på onsdag och är sjukt nyfiken!
Vi har kört en av varje 😄 Överraskning med första, iofs failad överraskning på andra (supertydligt på ultraljudsfotot vi fick med hem). Men jag kan säga att det i slutändan inte gjorde någon som helst skillnad för vår upplevelse! Om du är nyfiken så kör. Känns det extremt spännande att inte veta, så strunta i det. Veta kommer ni ju göra snart oavsett! 🥰

Vänta... haha fy fan vad tjurig svägerskan var för att jag inte ville veta i förväg. Enda gången man får vänta nio månader på en överraskning.
Ja lite så tänker vi med. Spännande att se vad det är liksom!
Vi har kört en av varje 😄 Överraskning med första, iofs failad överraskning på andra (supertydligt på ultraljudsfotot vi fick med hem). Men jag kan säga att det i slutändan inte gjorde någon som helst skillnad för vår upplevelse! Om du är nyfiken så kör. Känns det extremt spännande att inte veta, så strunta i det. Veta kommer ni ju göra snart oavsett! 🥰
Nä, det är ju vad det är och kommer bli ett älskat barn oavsett.
Jag vill vänta, men samtidigt är jag sjukt nyfiken!

Om man när man är okittlig helt enkelt är mindre känslig för beröring. Om känselintrycket är mycket starkare hos den kittlige.

Med vänlig hälsning okittlig

Någon har tagit pappret som följde med paketet jag fick på hemleverans när jag inte var hemma. Kan de få ut någon "skadlig" information från det?

Undrar varifrån rådet kommer att man ska föreställa sig att publiken är naken ifall man är nervös för att prata inför publik?
Jag hade tyckt att en sådan situation varit så sjukt obehaglig, att det absolut inte gjort mig lugnare.

Hur mycket är en "tuss"??
Om nån säger, kan du ge min häst en "tuss" hö, hur mycket bör den få då? 500 gram? 2 kilo? En 1 liters flyspåse hårdpackad, en full sopsäck, eller det jag har i stövlarna efter att ha packat hö till min egen häst? Hur mycket skulle du ge den hästen?
Bäst jag skriver samma fråga i flera trådar så jag kanske får napp. Det här är en viktig fråga.

Om nån säger, kan du ge min häst en "tuss" hö, hur mycket bör den få då? 500 gram? 2 kilo? En 1 liters flyspåse hårdpackad, en full sopsäck, eller det jag har i stövlarna efter att ha packat hö till min egen häst? Hur mycket skulle du ge den hästen?
Bäst jag skriver samma fråga i flera trådar så jag kanske får napp. Det här är en viktig fråga.
Jag skulle be hästägaren definiera "en tuss"... :)

mmm sant men jag har bara varit till herrfrisörer och detta har blivit större fråga än vad jag trodde.
herrfrisörer är slaktare som inte gillar blod.
Säger som @dobbis - vad är det för fråga.

Jessica knallar väl in på närmaste frisering och beställer en tid eller ramlar in på en drop in??
De flesta frisörer jag varit till klipper både herr och dam. Enbart herr vet jag knappast om det finns i våra trakter längre.

Du krånglar till det.

Säger som @dobbis - vad är det för fråga.

Jessica knallar väl in på närmaste frisering och beställer en tid eller ramlar in på en drop in??
De flesta frisörer jag varit till klipper både herr och dam. Enbart herr vet jag knappast om det finns i våra trakter längre.

Du krånglar till det.
Jag hittade en trevlig frisör som inte tog fram får klipparen!

Typ 500g skulle jag gett.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Just nu funderar jag på hur oändligt mycket vi funderar på, så det behövdes en 3e tråd...
39 40 41
Svar
812
· Visningar
28 775
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
86 87 88
Svar
1 759
· Visningar
85 970
Senast: Lilla
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
3 173
Senast: Lilla
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 713
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV