Just nu funderar jag på….Del 2.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Försöker googla på vad som händer med batteriet till elcykeln när man är tvungen att lämna det ute i cirka 15-20 minus.

Vill inte förstöra batteriet det första jag gör (om jag förstod instruktionerna rätt bör man ej ta loss det från cykeln, upptäckte det när jag tänkte gå och leta en stjärnmejsel) men jag köpte ju cykeln för att jag skulle kunna cykla som vanligt imorgon.

Kommer nog ta cykeln i alla fall... Borde kanske ha köpt en vanlig cykel ändå. Det ska i alla fall bli varmare dagar från cirka onsdag så det är bra.

Varför vi ska man inte ta loss det från cykeln? Laddar man alltså batteriet när det sitter på cykeln? Och vad meckigt att man måste ha skruvmejsel!

Mitt batteri tar man bort med ett klick (och kan låsa med nyckel om man vill). Måste ta bort det från cykeln för att kunna ladda.

Men hur gör man om man inte vill förvara cykel och batteri tillsammans (jag tänker på stöldrisk) :confused: ?
I cykelbutiken hade de i alla fall uppfattningen att stöldrisken är ungefär densamma för el- och icke elcyklar.

Tror ingen skulle få för sig att stjäla enbart batteriet från denna i alla fall.

Varför vi ska man inte ta loss det från cykeln? Laddar man alltså batteriet när det sitter på cykeln? Och vad meckigt att man måste ha skruvmejsel!

Mitt batteri tar man bort med ett klick (och kan låsa med nyckel om man vill). Måste ta bort det från cykeln för att kunna ladda.
Det finns en lucka i ramen så man kan koppla in laddaren.

Ja, alltså, om man nu inte ska ta bort batteriet från cykeln behövs nog ingen skruvmejsel.

Jag får fråga lite mer på cykelaffären när jag ska dit om någon vecka (de ville att jag skulle komma då för att se så cykeln verkar vara som den ska).

Det är såna batterier som ditt jag känt till sedan tidigare.

I cykelbutiken hade de i alla fall uppfattningen att stöldrisken är ungefär densamma för el- och icke elcyklar.

Tror ingen skulle få för sig att stjäla enbart batteriet från denna i alla fall.
Jag tar alltid bort mitt batteri, dels för att en elcykel utan batteri är mindre stöldbegärligt än en komplett och för att jag måste ta in det för att ladda.
Men mitt batteri sitter inte fast med skruvar utan är lätt att ta bort.

Nä de stjäl vell allting. Här brukar polisen gå ut och varna för stölder av elcykel och elsparkcykel.

Nä det är väl inte stöldrisken på batteriet man menar. Utan att stöldrisken på cykeln blir lägre om det inte finns ngt batteri :)

Nä det är väl inte stöldrisken på batteriet man menar. Utan att stöldrisken på cykeln blir lägre om det inte finns ngt batteri :)
Okej.

Nu kommer jag ändå behöva lämna tillbaka denna cykel. Hoppas det är öppet köp, glömde fråga det i lördags, hoppades väl på att det skulle bli ett rättköp trots jäkt. Det kommer helt enkelt inte att fungera med den. Enligt instruktionerna bör den inte stå ute ens när det är så varmt som minus 10. Och minus 10 och kallare lär det vara många gånger de närmaste 5 månaderna.

Okej.

Nu kommer jag ändå behöva lämna tillbaka denna cykel. Hoppas det är öppet köp, glömde fråga det i lördags, hoppades väl på att det skulle bli ett rättköp trots jäkt. Det kommer helt enkelt inte att fungera med den. Enligt instruktionerna bör den inte stå ute ens när det är så varmt som minus 10. Och minus 10 och kallare lär det vara många gånger de närmaste 5 månaderna.

Oj!

Funderar på om jag kan ha haft covid i förra veckan. :confused: Det var några dar som jag kanske hostade liiiite mer än vanligt och sen var det en dag då det kändes "nånting" längre ner i luftvägarna.
Tänkte inte på att det kunde vara nån sjukdom då, eftersom det var så diffust liksom. Var inte snorig eller slemmig. Tänkte inte på att kolla tempen förrän i slutet av veckan.
En förkylning borde ha känts mer, tänker jag. 🤔

Okej.

Annars så hävda reklamation. Att en cykel inte ska tåla normalt uteväder gör att den inte är lämpad för vad som betraktas som normal användning, det man bör kunna utgå ifrån att produkten ska duga för om det inte tydligt informeras om att specifika begränsningar finns.

Annars så hävda reklamation. Att en cykel inte ska tåla normalt uteväder gör att den inte är lämpad för vad som betraktas som normal användning, det man bör kunna utgå ifrån att produkten ska duga för om det inte tydligt informeras om att specifika begränsningar finns.
Hann till cykelaffären precis innan de stängde. Efter att ha pratat med dem där så cyklade jag hem cykeln igen och kommer att cykla även när det är kallt och cykeln måste stå ute över dagen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Just nu funderar jag på hur oändligt mycket vi funderar på, så det behövdes en 3e tråd...
39 40 41
Svar
812
· Visningar
28 776
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
86 87 88
Svar
1 759
· Visningar
85 987
Senast: Lilla
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
3 173
Senast: Lilla
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 713
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV