Just nu funderar jag på….Del 2.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det här med att ramla ur sängen. Små barn kan ju göra det, men även äldre människor gör det. Hur kommer det sig att äldre gör det?
Det fick mig att tänka på en period när jag som barn pratade som Tofslan och Viffslan ganska mycket och mamma en gång hörde inifrån mitt rum en dunk och ”hjälpsla” mitt i natten.
Kanske? Eller att de sover djupare?
Jag har tänkt att de ramlar på väg i eller ur. Att det handlar om balans, styrka och koordination. 🤔

Det fick mig att tänka på en period när jag som barn pratade som Tofslan och Viffslan ganska mycket och mamma en gång hörde inifrån mitt rum en dunk och ”hjälpsla” mitt i natten.

Jag har tänkt att de ramlar på väg i eller ur. Att det handlar om balans, styrka och koordination. 🤔
Så kan det vara!

Känner att jag måste fråga undersköterskorna på jobbet om de har koll.

Det här med att ramla ur sängen. Små barn kan ju göra det, men även äldre människor gör det. Hur kommer det sig att äldre gör det?
Man har ju nåt som gör att hjärnan "blockerar" rörelser när man sover (det är därför man inte kan röra sig vid sömnparalys). Små barn och äldre kanske inte har riktigt samma funktion i hjärnan så de ramlar lättare ur sängen. Eller så ramlar de när de är i en sömnfas då denna blockering inte är aktiv. 🤔

Är och ska köpa en cykel. Funderar på elcykel. Dock halverar jag mitt sparkonto om jag köper den och eventuellt låter min hund gå igenom en dyr veterinärundersökning.

Men det kanske är en investering som är värd att göra?

Eller ska jag hålla i pengarna och köpa icke-el för 6000.

Går inte hem utan cykel men affären stänger 15😅

Hur blev det? *nyfiken*

Eventuellt mot bättre vetande köpte jag elcykeln 🙈 plus dubbdäck och ett lås. Det här året blir definitivt inget sparår 😅.

Jag tror att jag kan ha väldig nytta av bekvämligheten elcykeln ger och det var därför det blev den. Blir inte lika kämpigt att cykla i blåst t.ex. Och så är jag inne på att börja rida lektion igen nästa termin, cirka en mil bort, och kan tänka mig att det är skönt med hjälpen elcykeln ger när jag ska cykla hem där sent på kvällen.

Om jag nu har råd att börja rida med tanke på alla pengar jag gör av med nu 🤣🤣 Men det är ju nu jag vet att jag finns (hoppas dock få fortsätta med det).

Eventuellt mot bättre vetande köpte jag elcykeln 🙈 plus dubbdäck och ett lås. Det här året blir definitivt inget sparår 😅.

Jag tror att jag kan ha väldig nytta av bekvämligheten elcykeln ger och det var därför det blev den. Blir inte lika kämpigt att cykla i blåst t.ex. Och så är jag inne på att börja rida lektion igen nästa termin, cirka en mil bort, och kan tänka mig att det är skönt med hjälpen elcykeln ger när jag ska cykla hem där sent på kvällen.

Om jag nu har råd att börja rida med tanke på alla pengar jag gör av med nu 🤣🤣 Men det är ju nu jag vet att jag finns (hoppas dock få fortsätta med det).
Jag har en elcykel och är mycket nöjd! Har dock gett upp att cykla på vintern, det är helt enkelt för kallt och mörkt för mig. Men då cyklar jag i Luleå så jag är ursäktad 😎

Min elcykel är i topp tre viktigaste bekvämlighetsägodelarna jag har typ. Nu bor jag högst upp på ett berg och har uppförsbacke hem igen vart jag än åker, men ändå. I ❤️ Elcykel!

Försöker googla på vad som händer med batteriet till elcykeln när man är tvungen att lämna det ute i cirka 15-20 minus.

Vill inte förstöra batteriet det första jag gör (om jag förstod instruktionerna rätt bör man ej ta loss det från cykeln, upptäckte det när jag tänkte gå och leta en stjärnmejsel) men jag köpte ju cykeln för att jag skulle kunna cykla som vanligt imorgon.

Kommer nog ta cykeln i alla fall... Borde kanske ha köpt en vanlig cykel ändå. Det ska i alla fall bli varmare dagar från cirka onsdag så det är bra.

Försöker googla på vad som händer med batteriet till elcykeln när man är tvungen att lämna det ute i cirka 15-20 minus.

Vill inte förstöra batteriet det första jag gör (om jag förstod instruktionerna rätt bör man ej ta loss det från cykeln, upptäckte det när jag tänkte gå och leta en stjärnmejsel) men jag köpte ju cykeln för att jag skulle kunna cykla som vanligt imorgon.

Kommer nog ta cykeln i alla fall... Borde kanske ha köpt en vanlig cykel ändå. Det ska i alla fall bli varmare dagar från cirka onsdag så det är bra.
Det kommer inte bli förstört. Cykeln går lite trögare och batteriet töms lite snabbare. Det kommer gå utmärkt att cykla!

Det kommer inte bli förstört. Cykeln går lite trögare och batteriet töms lite snabbare. Det kommer gå utmärkt att cykla!
Då gör jag det! Klarar nog ändå inte av att låta bli att cykla då det tar så mycket längre tid att gå och buss är sådär, då jag ändå måste gå drygt 1 av 3,5 km 🤪. Då är det nästan mer värt att halvspringa.

Är alltså att jag måste förvara cykeln ute 8 timmar som oroar mig lite, då jag blev absolut rekommenderad att helst inte ha den stående ute när det är så kallt som det är nu.

Men hur gör man om man inte vill förvara cykel och batteri tillsammans (jag tänker på stöldrisk) :confused: ?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Just nu funderar jag på hur oändligt mycket vi funderar på, så det behövdes en 3e tråd...
39 40 41
Svar
812
· Visningar
28 776
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
86 87 88
Svar
1 759
· Visningar
86 003
Senast: Lilla
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
3 173
Senast: Lilla
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 713
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV