Jag undrar vad det egentligen är som händer på mitt jobb. En person har för en tid sen blivit sjukskriven, igen, då hennes rygg inte håller för jobbet, som är fysiskt tungt. Jag ska nu sköta hennes uppgifter också, jag är van, så här har vi gjort alla gånger hon varit borta, och jag springer benen av mig under tiden.
Den här veckan blev en person till sjukskriven, förslitningsskador. Chefen säger till mig att jag får ta över hennes uppgifter också. Uppgifter jag aldrig gjort tidigare.
I går blev jag tillsagd att hjälpa en tredje person, eftersom han tydligen inte hinner med det han ska göra. Dessutom frågade chefen fyra gånger om jag behövde fler uppgifter. Jag nekade varje gång, jag höll ju på drunkna.
Idag är jag totalt slut efter att ha varit igång i 9 timmar, för att klara av det nödvändigaste, och ändå hann jag inte med att börja att lära mig det person 2 vanligtvis gör. Och chefen var irriterad pga det, trots att jag sa till att jag redan har mer än tillräckligt att göra.
Sedan kom han med nya instruktioner för det jobbet jag gjort i alla år, för att det ska bli enklare för honom, men det betyder mer jobb för mig. Grejer jag ska göra vid stora beställningar. Jag frågade vad som räknas som stor beställning. 15? 20? 30? Då blev han irriterad och sa att jag måste veta det själv.
Vad håller han på med? Försöker han slita slut på mig också för att bli av med mig?
Ja, jag sökte nytt jobb i kväll, jag får det knappast, men så här kan jag inte ha det.