Just nu funderar jag på….Del 2.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur de som upplever buke som hårt klimat klarar diskussioner i verkliga livet.
Okej, ibland får man väl säga ifrån lite här när någon inte backat när man sagt att det inte är rätt för situationen utan fortsätter ligga på med sin uppfattning . Sedan finns det väl alltid gånger man kan känna sig lite ifrågasatt, men just att bli det kan ju väcka tankar som leder till något bra.

Det är klart att det uppstår lite sidodiskussioner, men dt gör det väl på de flesta ställen, även IRL?

Jag funderar på vad som hade hänt om jag inte tog mig ur den bedrövliga situationen jag var i tidigare som medryttare. Hade jag ens haft passionen kvar för hästar då? Tveksamt.

Tur att det bara är funderingar på hur det kunnat bli och inget som blev.

Jag funderar på ... om människan inte fanns, (med gräsbetande djur och höskörd etc) hade det då funnits ängar i Sverige? Gräsbevuxna öppna ängar? Eller hade allt varit skogklätt?

Jag funderar på ... om människan inte fanns, (med gräsbetande djur och höskörd etc) hade det då funnits ängar i Sverige? Gräsbevuxna öppna ängar? Eller hade allt varit skogklätt?

Jag tror att om människan inte fanns hade vårt djurliv sett annorlunda ut och då hade det förmodligen funnits fler gräsätare (både fler individer och fler arter) som hade hållit betesmarker öppna.

Jag tror att om människan inte fanns hade vårt djurliv sett annorlunda ut och då hade det förmodligen funnits fler gräsätare (både fler individer och fler arter) som hade hållit betesmarker öppna.
Det tror inte jag. Mark växer igen väldigt fort. Och naturen är så fin att finns det mycket bytesdjur så finns det också mycket rovdjur. Rovdjuren hade hållit nere stammen ifall det inte fanns människor. Sverige hade varit helt skogsbeklätt.

Alltså det är så dålig stämning på jobbet att det börjar bli riktigt jobbigt
Går det att vända sådant utan att byta ut ledningen när det är ledningen som genererar den dåliga stämningen?
Kanske. Har ni informella ledare? Om de är motiverade att ändra riktning så skulle ni eventuellt kunna göra det nedifrån.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Just nu funderar jag på hur oändligt mycket vi funderar på, så det behövdes en 3e tråd...
39 40 41
Svar
812
· Visningar
28 776
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
86 87 88
Svar
1 759
· Visningar
85 977
Senast: Lilla
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
3 173
Senast: Lilla
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 713
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV