Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det jag har sakt är att om något händer som man inte kan veta innan så kan jag alltid låna pengar. Dock vill jag inte låna pengar mer än i nödfall..KisseNova skrev:Men samtidigt som jag faktiskt vill ha en till så fösöker jag samtidigt fixa mig ett jobb som jag trivs med. Har jag tur så får jag någon slags anställning efter att sommarjobbet är slut vecka 32.
Att frivilligt säga att ja, jag vill ha barn och andra får betala är inte rätt inställning även om jag faktiskt gjorde samma sak själv.Men då var min son inte planerad, och jag ville inte göra abort.
Jag är ensamstående med min son sen han var drygt 7 månader och flyttade hemifrån när jag var 17. Jag har ALDRIG lånat så mkt som ett öre för att kunna leva. Jag har iofs lånat pengar av min sons pappa 1 gång pga att det blev fel när jag beställde min hemtelefon och fick en för stor räkning än vad min ekonomi klarade.
Om man tänker att man alltid kan låta om pengarna inte räcker, då bör man nog tänka om OAVSETT ålder och val. Man ska inte vara beroende av andra personer för att klara sin ekonomi!
marieka skrev:
exakt hur många år har du tänkt att jobba som ett djur för att bygga upp en sån stor buffert? 20?
pernilla_s skrev:Du kan titta vad jag har skrivit till dem andra jag skrivit till nu så slipper jag upprepa mig.
pmm skrev:Jag kan inget annan än att ge en stoor till KisseNova och Jadzia
Att bli vuxen betyder inte att man är utbildad läkare, har ett hus på +200kvm och rest jorden runt 5-6 ggr.
Att tro att ens kille ska ha råd att försörja ens familj så dyrt som allt är idag, och tro att man kan överleva på bidrag och att ens föräldrar ställer upp att låna ut pengar är inte att vara vuxen.
Man flyttar inte hemifrån om man inte är vuxen nog att kunna försörja sig själv.
Du tror din kille inte skulle lämna dig om du blev gravid eller efteråt. Självklart kan det hända när som helst, mår han psykiskt dåligt stannar han nog inte kvar i ert förhållande oavsett om du har hans barn i din mage.
pernilla_s skrev:Bättre att planera och ha en bra plan på hur man ska göra än att man står där handfallen sedan och undrar hur det kunde bli så här!
pmm skrev:Det vet man aldig, han kanske känner för stor press på sig att försörja sin familj när du går hemma? Han kanske vill vara hemma 6 månader men kan inte det p.ga ekonomin. Finns många saker som gör att folk mår dåligt.
Och som sagt, börja inte planera något först ni är vuxna och kan klara er själv.
Jag tycker det är jätte bra om jag också kan dra in pengar till familjen
Fast 250 000 per år är väl inga jättepengar? Även om det är bra för en nittonåring. Sen beror det ju på hur löneutvecklingen ser ut, men i längden så är det ju inget vidare om du ligger kvar på den lönen. Ska man på 20 000 i månaden bygga upp en buffert som räcker till gård, hästar, utbildning och ponnyer till barnen får man nog ligga i lite och spara ett tag. Men det beror ju på hur sparsamt man lever, såklart.pmm skrev:Skrev du till mig? Jag tror inte jag behöver jobba speciellt länge, jag hade förra året (när jag var 19 år) en årsinkomst på över 250.000:- och hade då under 4 månader 21:-/timmen lägre lön än jag har nu, och som dessutom kommer jöjas ytterligare 8:-/timmen i slutet av 2006.