Sv: Jag vill få barn tidigt...
Dom planerar iallafall det är det inte många som gör utan där är det oplanerade graviditeter, jag själv har en sån hemma och nog gick vi runt fast pappan precis hade gått ut gymnasiet, jag hade dock hunnit jobba i tre år innan sonen föddes och hade bra mammapenning.
Jag rekommenderar folk att vänta tills dom har bra föräldrapenning men det är inte jag som bestämmer när folk ska skaffa barn, det är upp till var och en.
lingonben skrev:Nej, man kan inte tänka på varenda sak som kan gå fel, då skulle man inte våga gå upp ur sängen på morgnarna. Men jag tycker det är en väldig skillnad på "ta ut allt som ev kan hända i framtiden i förskott" och att som TS förlita sig på att mamma eller killen ska stå för försörjningsbördan, för att man säkert inte kan få jobb själv. Citatet nedan (min fetstil) skrämmer mig rejält, vadå "om"?
Dom planerar iallafall det är det inte många som gör utan där är det oplanerade graviditeter, jag själv har en sån hemma och nog gick vi runt fast pappan precis hade gått ut gymnasiet, jag hade dock hunnit jobba i tre år innan sonen föddes och hade bra mammapenning.
Jag rekommenderar folk att vänta tills dom har bra föräldrapenning men det är inte jag som bestämmer när folk ska skaffa barn, det är upp till var och en.