Jag vill få barn tidigt...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Jag vill få barn tidigt...

Julle skrev:
Precis!! Då skiter ju sig jobba som ett djur-planen rätt fort och det blir ingen gård.... Då tycker jag det är bättre att plugga medan man är ung och ha en utbildning att falla tillbaka på. Bättre än att vara utsliten vid 30 och behöva plugga och ha småbarn samtidigt.... Inte sagt att det inte gå, för det gör det ju, men lite onödigt känns det allt!!

Och du har jobbat som slaktare? Hade det varit så slitigt så skulle mer än 75% av mina arbetskamrater varit döda för länge sen. För de började där som smågrabbar (15-20 år) och är idag 40 + och inte är de mer slitna än min farsa.
 
Sv: Jag vill få barn tidigt...

pernilla_s skrev:
Vadå fel någonstans? Hos killen? Kan jag helt klart säga att det inte är! Att ens skriva en sån sak utan att ens pratat eller ens disskuterat något tycker jag är oerhört trångsynt!!!! Bara för att du har haft tur så behöver ju inte alla ha det!!! Han har sökt hur många jobb som helst och inte fått några pengar alls då man inte får någon a-kassa innan man fyllt 20 och han gick ut när han var 18 (född i december). Han är den mest ansvarfulla människa i min ålder och över många äldre också som jag känner. Det är inte han det är fel på utan samhället!!!

Visa mig vart jag skrev att det var din kille som gjorde fel. Jag tror jag är lika gamal som din kille om han är född 85? För jag är också decemberbarn.

Har man sökt jobb i 2 år utan att det nappat så är felet någonstans, antingen skriver man inte tillräckligt lockande i sin ansökan eller söker jobben på fel plats vid fel tillfälle. (Miss från AMFs sida?)
 
Sv: Jag vill få barn tidigt...

pmm skrev:
Visa mig vart jag skrev att det var din kille som gjorde fel. Jag tror jag är lika gamal som din kille om han är född 85? För jag är också decemberbarn.

Har man sökt jobb i 2 år utan att det nappat så är felet någonstans, antingen skriver man inte tillräckligt lockande i sin ansökan eller söker jobben på fel plats vid fel tillfälle. (Miss från AMFs sida?)

Jag tolkade det som du menade det. Ber om ursäkt då! Tja AMF har ju inte gjort något, han har försökt prata med dem men de har inte varit speciellt intresserade... Han är också född i december. Nu får jag bara hoppas att det går bra på detta jobbet! TRor det kommer göra det, men jag är alltid nervös när det gäller sånt.
 
Sv: Jag vill få barn tidigt...

pmm skrev:
Och du har jobbat som slaktare? Hade det varit så slitigt så skulle mer än 75% av mina arbetskamrater varit döda för länge sen. För de började där som smågrabbar (15-20 år) och är idag 40 + och inte är de mer slitna än min farsa.

Fråga Bubbla?! Det var inte så jag tänkte från början, men sen kom ju den aspekten till med. Jag funderade mest på din personliga utveckling.... Ger det dig verkligen nåt att stå och slakta djur bara för att bli rik?? Alltså det kan ju lika gärna gälla stå vid ett löpande band eller rensa fisk eller vad som helst. Vill du inte skaffa dig en högre utbildning?
 
Sv: Jag vill få barn tidigt...

pmm skrev:
Har man sökt jobb i 2 år utan att det nappat så är felet någonstans, antingen skriver man inte tillräckligt lockande i sin ansökan eller söker jobben på fel plats vid fel tillfälle. (Miss från AMFs sida?)

AMS är inte ger ingen nåt jobb bara för att man är inskriven. Och har man ingen utbildning mer än gymnasie är det nästan omöjligt att få nåt riktigt jobb. Dessutom är det en massa arbetsmarknadsregelr som sätter käppar i hjulen med.... Själv är jag fritidspedagog och har bara fått kortare vik. sen jag blev klar. En termin som längst på samma jobb. Fasta tjänster existerar inte.... Eller jo, de finns med de går till dem som redan är fasta i kommunen och de som står högst på LAS-listan. Alltså inte stor chans förrän man kämpat sig dit!! Så nej, det behöver inte vara nåt fel på den arbetssökande!!!
 
Sv: Jag vill få barn tidigt...

Ämnet verkar vara uttömt så jag låser tråden.


/moderatorn
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 501
Senast: Modest
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 456
Senast: Queen
·
  • Artikel
Dagbok Nu kommer jag med en sån relationstråd igen. Men jag känner att ni här på Buke alltid säger så kloka saker och jag vill gärna höra hur...
Svar
7
· Visningar
1 341
Senast: tanten
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 778
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack 17
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp