Ang mannen i trådstarten..
Han fick redan vid första mötet veta att det finns en hemsida med mer information. Nu har jag inte varit inne på hemsidan, men jag kan tänka mig att det på den finns kontaktuppgifter, information om hur det fungerar med bokning av privat träning, kurser och annat som kan vara av intresse för en kund.
Även om mannen glömt hemsideadressen och företagets namn så hade det varit lätt för honom att kolla vad
@Blandrastik heter och via google hitta företaget den vägen. Han visste ju var hon bodde, så även om han inte kom ihåg namnet så är det ju lätt att kolla upp på nätet.
Via de kontaktuppgifter som finns på hemsidan hade han kunnat ta kontakt med Blandrastik och bokat en privat träning,
om han varit intresserad av det! Om han råkar vara sådan som inte har dator, internet eller inte vet hur man söker på google, då hade han kunnat lämna en lapp i brevlådan där han skrivit ungefär "Hej, jag kan inte kolla på din hemsida men vill gärna ha träningshjälp. Kontakta mig på tel nr xxx".
Att plinga på sent en lördagskväll på det sättet han gjorde nu var med andra ord fullständigt onödigt, och eftersom han visste att hon inte bara är någon hobbytränare utan jobbar med hundträning så hade det väl inte varit allt för komplicerat att tänka ut att det inte bara är att stövla in och förvänta sig träningshjälp bums på en gång. Liknelserna tidigare i tråden med att komma hem till en mekaniker eller så, de tyckte jag var klockrena.