Jag ska sluta att säga hej till folk!

Nä, du har rätt. Jag ska inte dra in nån fru. Blev nog mest irriterad på mig själv. Jag trodde jag var "trevlig" och just inget annat. Och han tar sig friheten att försöka stövla in här en lördagskväll. Jag ångrar att jag inte "sände ut lite mer korrekta signaler där och då".

Ja, det är skitjobbigt att komma på sig själv med att ha internaliserat "måste vara snäll"-flickan! Men enda sättet att rota ut henne är att upptäcka henne sådana här gånger och se till att hon inte kommer tillbaka till just den situationen i framtiden i alla fall. :up:

Exakt. Så här i efterhand kan man ju undra vad han hade tänkt göra med sin hund under tiden, jag har ju min här hemma.
Karln är en tönt och ska endast skrattas åt.

Förstår om du blir upprörd och förbannad, det är trakasserier det han gjorde mot dig. Trakasseri av värsta sort. Det är svårt att försvara sig mot vad han gjorde.

Men, för din egen skull släpp det.

Nä, du har rätt. Jag ska inte dra in nån fru. Blev nog mest irriterad på mig själv. Jag trodde jag var "trevlig" och just inget annat. Och han tar sig friheten att försöka stövla in här en lördagskväll. Jag ångrar att jag inte "sände ut lite mer korrekta signaler där och då".

Stor chans att du var just det trevlig. Kommer tyvärr inte ihåg vart jag såg undersökningen men det har gjorts undersökning där det visade på att män tolkade kvinnor som ansåg sig själva vara trevliga som flörtiga.

Typist fall av missade signaler?

Du erbjuder hjälp. Han tror att han kan ringa på när som helst och få hjälp.

Kanske hade det blivit enklare om du erbjudit en tid att hjälpa dem, och inte förutsatt att det gällde "omedelbart"? Kanske ville han höra sig för lite? Är du säker på att han ville ha hjälpen just precis där och då?

Jag hade nog kunnat göra sådär - om än inte vid den tidpunkten. Dvs om jag erbjudits hjälp medmin hund hade jag hört av mig på något sätt och frågat om just den hjälpen.

Jag hade också hört av mig om jag blivit erbjuden hjälp, det känns inget konstigt med det! Men jag hade nog ringt/smsat/mailat/knackat på dagtid eller eftermiddag åtminstone och kanske inte en lördagkväll :p

Diverse trevligheter skall undvikas händanefter. :) Men det är ju tragiskt hur vissa män väljer att uppfatta situationer.

Tyvärr är det så, själv vet jag om att jag kan vara flörtig av mig. Har dok trots detta aldrig haft någon som knackat på dörren så sent. Men har en som har försökt på förra stället, även han hade partner och var granne.

Diverse trevligheter skall undvikas händanefter. :) Men det är ju tragiskt hur vissa män väljer att uppfatta situationer.

Som 14-åring på besök i storstan (Malmö) för första gången blev jag "uppvaktad" av en man som kom fram till mig på gatan och antog att han kunde köpa mig, mitt på dagen när jag var på väg från en affär till lägenheten. Jag försökte desperat vara artig och trevlig i mina "nej, absolut inte!" men det gick inte in i hans skalle förrän jag till slut släppte trevligheten och sa åt honom att dra åt helvete - då fick jag en utskällning för att jag var så otrevlig, innan han mycket förnärmad gav sig av. O_o

Så jag lärde mig redan då att "trevlig" i stort sett är lika med "gör vad du vill" för vissa (ganska många, faktiskt :cautious:). Antingen är man en surkärring (oberoende av ålder), eller så är man någon som går att tjata omkull - man har ju faktiskt loooooovat när man log... :banghead:

Som 14-åring på besök i storstan (Malmö) för första gången blev jag "uppvaktad" av en man som kom fram till mig på gatan och antog att han kunde köpa mig, mitt på dagen när jag var på väg från en affär till lägenheten. Jag försökte desperat vara artig och trevlig i mina "nej, absolut inte!" men det gick inte in i hans skalle förrän jag till slut släppte trevligheten och sa åt honom att dra åt helvete - då fick jag en utskällning för att jag var så otrevlig, innan han mycket förnärmad gav sig av. O_o

Så jag lärde mig redan då att "trevlig" i stort sett är lika med "gör vad du vill" för vissa (ganska många, faktiskt :cautious:). Antingen är man en surkärring (oberoende av ålder), eller så är man någon som går att tjata omkull - man har ju faktiskt loooooovat när man log... :banghead:
Men är det inte hemskt egentligen att man måste vara torr/sur/torr/otrevlig bara för att vissa män annars kan få idéer för sig? Man har väl visst rätt att vara trevlig?

Att vissa inte kan skilja mellan trevlig och flörtig är väl ändå deras problem. De får lära sig!

Stor chans att du var just det trevlig. Kommer tyvärr inte ihåg vart jag såg undersökningen men det har gjorts undersökning där det visade på att män tolkade kvinnor som ansåg sig själva vara trevliga som flörtiga.
Inte förvånad om undersökningar får sådana resultat.
Jag läser ibland i forum där det mestadels är män som skriver. Det är inte ovanligt med män som vill ha tips på hur de ska få till en dejt/ligg/whatever med någon kvinna som "utan tvekan är intresserad!". Hur de vet att kvinnan är intresserad? Jo, oftast är det inte svårare än att hon ler när hon säger hej och lyssnar när han berättar om något :banghead: (När någon väl säger att det går att göra sådant utan att vara intresserad av en relation/sex så blir det alltid protester från TS).

män tolkade kvinnor som ansåg sig själva vara trevliga som flörtiga.
Jag råkar ut för det emellanåt. Någon förklarade fenomenet för mig som att "alla har sin längtan". Vissa verkar dock "längta" mer än andra, verkar det som; och tolkar minsta leende eller uppmärksamhet som en direkt inbjudan. Någon måtta får det väl vara.

Jag tänker dock fortsätta vara trevlig mot människor jag möter.

Jag råkar ut för det emellanåt. Någon förklarade fenomenet för mig som att "alla har sin längtan". Vissa verkar dock "längta" mer än andra, verkar det som; och tolkar minsta leende eller uppmärksamhet som en direkt inbjudan. Någon måtta får det väl vara.

Jag tänker dock fortsätta vara trevlig mot människor jag möter.

Förstår vad du menar. Jag är den som starkt förespråkar att jag och alla andra kvinnor ska kunna springa runt näck utan att det ska ge öppna inviter och man får skylla sig själv om man blir våldtagen bullshit. Tänk om män faktiskt behövde ta ansvar för sitt beteende.

Ang mannen i trådstarten..
Han fick redan vid första mötet veta att det finns en hemsida med mer information. Nu har jag inte varit inne på hemsidan, men jag kan tänka mig att det på den finns kontaktuppgifter, information om hur det fungerar med bokning av privat träning, kurser och annat som kan vara av intresse för en kund.

Även om mannen glömt hemsideadressen och företagets namn så hade det varit lätt för honom att kolla vad @Blandrastik heter och via google hitta företaget den vägen. Han visste ju var hon bodde, så även om han inte kom ihåg namnet så är det ju lätt att kolla upp på nätet.

Via de kontaktuppgifter som finns på hemsidan hade han kunnat ta kontakt med Blandrastik och bokat en privat träning, om han varit intresserad av det! Om han råkar vara sådan som inte har dator, internet eller inte vet hur man söker på google, då hade han kunnat lämna en lapp i brevlådan där han skrivit ungefär "Hej, jag kan inte kolla på din hemsida men vill gärna ha träningshjälp. Kontakta mig på tel nr xxx".

Att plinga på sent en lördagskväll på det sättet han gjorde nu var med andra ord fullständigt onödigt, och eftersom han visste att hon inte bara är någon hobbytränare utan jobbar med hundträning så hade det väl inte varit allt för komplicerat att tänka ut att det inte bara är att stövla in och förvänta sig träningshjälp bums på en gång. Liknelserna tidigare i tråden med att komma hem till en mekaniker eller så, de tyckte jag var klockrena.

Sånt där gör mig vansinnig! :rage:
Vissa män har väldigt höga tankar om sig själva. :banghead: Utan synbar anledning, dessutom. :wtf:

Det fattade inte jag. Fy fan vilket äckel!!
Alltså han var helt klart ute efter ett ligg. Ingenting annat. Lite svårt att beskriva, (tydligen) men hans sätt att fråga mig om jag var upptagen var uppenbar. Plus det där "du verkade trevlig".
Så jag är irriterad över att jag gör reklam för hundträning ute på vår gata och han tror att han kan slinka över en lördagskväll, för det var "de signaler jag sände ut".
Hunden råkade bara vara med.

Jag tyckte mannen är gränslös.
Om han verkligen ville ha hjälp med hunden tycker jag att man bokar en tid och inte bara förutsätter att det går nu, speciellt inte en lördagskväll. Att tolka det som du sände ut signaler om något annat, ja då tycker jag han har övertolkat och är fånig

Hundtränare är @Blandrastik s jobb, ringer man på hemma hos "nya grannen bilmekaniker" en lördagkväll också efter att ha bytt några ord ute på gatan en gång, med bilen förväntansfullt parkerad på uppfarten? Hos revisorn med en back papper i famnen?
Jodå, här har det ringts på alla tider på dygnet när nån fått stopp på nåt utrangerat skit och förväntar sig att jag ska komma om 10 minuter. Har man företag av vad sort som helst så finns det alltid folk som har mage att först kräva att man ska ställa upp 7/24-365 och ingen har så många "vänner" som den som har ett företag som går att dra nytta av. Kommer man inte 10 en julaftonskväll och drar igång ett traktorvrak som borde ha smälts ner för 10+-år sen så är man "en jävla typ". Jodå, jag har blivit kallad både det ena och det andra. :meh:

Jag uppfattade också raggförsöket, jag kan inte tolka det på annat sätt.

Ang mannen i trådstarten..
Han fick redan vid första mötet veta att det finns en hemsida med mer information. Nu har jag inte varit inne på hemsidan, men jag kan tänka mig att det på den finns kontaktuppgifter, information om hur det fungerar med bokning av privat träning, kurser och annat som kan vara av intresse för en kund.

Även om mannen glömt hemsideadressen och företagets namn så hade det varit lätt för honom att kolla vad @Blandrastik heter och via google hitta företaget den vägen. Han visste ju var hon bodde, så även om han inte kom ihåg namnet så är det ju lätt att kolla upp på nätet.

Via de kontaktuppgifter som finns på hemsidan hade han kunnat ta kontakt med Blandrastik och bokat en privat träning, om han varit intresserad av det! Om han råkar vara sådan som inte har dator, internet eller inte vet hur man söker på google, då hade han kunnat lämna en lapp i brevlådan där han skrivit ungefär "Hej, jag kan inte kolla på din hemsida men vill gärna ha träningshjälp. Kontakta mig på tel nr xxx".

Att plinga på sent en lördagskväll på det sättet han gjorde nu var med andra ord fullständigt onödigt, och eftersom han visste att hon inte bara är någon hobbytränare utan jobbar med hundträning så hade det väl inte varit allt för komplicerat att tänka ut att det inte bara är att stövla in och förvänta sig träningshjälp bums på en gång. Liknelserna tidigare i tråden med att komma hem till en mekaniker eller så, de tyckte jag var klockrena.
Jag tror att det är jättevanligt att göra så eftersom man tänker att man kan få snylta på företagare om man känner dem.

Nu säger ju ts att det ar uppenbart att han ville ha sex, och hon vet ju mera än vi. Men utan att ha varit på plats själv tolkar också jag inlägget som att han tänkte få lite gratis hundträning och blev besviken då mottagandet inte var så som han hade tänkt det.

Tycker du att det är normalt att "kvista förbi" någon man inte känner klockan nio en lördagskväll? Och dessutom förvänta sig att den personen har tid med en?

om personen man "kvistar förbi" tydligt har erbjudit sig att hjälpa till så finns det kanske något normalt i att "kvista förbi".
Själv är jag så kvällstrött att det inte finns på kartan, men i övrigt så tycker jag inte att det är konstigt att knacka på hos en granne som erbjudit sin expertishjälp.

Liknande trådar

Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 755
Senast: Tonto
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 236
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 904
Senast: Hermelin
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 076
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Tråden för spår