Sv: Jag blir så arg!
Vilka jävla idioter intar alkohol medvetet som gravid. Det var det dummaste jag har hört idag.
Vilka jävla idioter intar alkohol medvetet som gravid. Det var det dummaste jag har hört idag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
jag har inte bara druckit alkohol, jag har även lyft tunga saker, ätit insjöfisk, tagit vaccination mot svininfluensa, varit på konsekt med högt ljud, druckit mer än 3 koppar kaffe om dagen, samt ätit kallrökt, ädelost och gjort ren kattlådan.
hoppsan.
ajjabajja mig.
Det ÄR en kort tid att låta bli och om mitt barn skulle vara konstigt efter att jag druckit alkohol så skulle jag alltid undra om det var mitt fel. Gör man sitt bästa kan man inte klandra sig själv sen.
Läkare kan bara avråda för att slippa få skulden om den gravida kvinnan fortsätter rida pga dom gav klartecken, trillar av, får missfall & sen stämmer läkaren som sa att det var ok.
Ja det är ju ditt barn. Vet en som fick grava handikapp av att hennes mamma gjorde en del av sakerna du gjorde. Hon blev 19 år.
Och makens mormor är alkohlist, hon har vart dyngfull under alla sina 4 graviditeter och alltid vart storrökare.
Hon fick 4 fullt friska barn som är i normal storlek och ingen har problem med allergi eller överkänslighet.
Sen vet jag 2 stycken som varken druckit, ätit eller rökt något man inte bör göra som fått missfall i v.12 och v.18 och den andra som mist 3 fullgågna barn och har några missfall efter v.20 och även ett gäng tidiga
Ja det är ju ditt barn.
japp.
och med rekomenadtioner i bakhuvudet har jag ändå valt sm jag gjort. glömde skriva att jag åt fetaost en gång åxå.
en fjäder gör ingen höna och du kan inte dra alla över en kam.
lyft tunga saker - 2 ggr.
ätit insjöfisk - 1 ggn.
tagit vaccination mot svininfluensa - just för barnets skull.
varit på konsekt med högt ljud - 1 ggn.
druckit mer än 3 koppar kaffe om dagen - nja, det händer desto oftare, men brukar sluta efter kopp 4.
samt ätit kallrökt - 3, 4 ggr.
ädelost - 1 ggn. & då koka ja den innan och gjorde sås av den.
och gjort ren kattlådan - 1 ggn.
alkoholintaget finns angivet i tidigare inlägg.
men enligt ditt inlägg, skulle jag ändå vara en idiot och inte alls ha respekt för mitt ofödda barn.
ja, kanske det. det bästa som gravid måste ju ända vara att låsa in sig i ett madrasserat rum utan tyngdlagar och få sin näring noga avvägt via dropp. då kan ju inget händ med fostret och man har tagit sitt ansvar som blivande mamma.
kanske ska tillägga att jag är överviktig åxå?
men ändå har jag toppvärden rakt över!
konstigt.....
jag blir bara så less på din inställning.
givetvis ska man inte inta större mängd livsmedel som är direkt skadliga för fostret, men man får inte heller glömma att leva ett bra liv och det är väl ändå upp till var och en att avgöra vad som är värt vad och vilka "risker" man är beredd att ta?
ett glas vin gör väl igen människa till idiot?
Man får göra vad som känns bra & om hästen är tillräckligt säker att rida.
Och om risken är värt det, med tanke på att även den lugnaste häst kan bli rädd.
Jag red långt in i förra grav (6 veckor innan bf), denna gången m dottern fick jag sluta tidigt (4 månader innan bf) pga jag fick kraftig håll i sidan av att bara skritta.
Det var bara gamlingen som fick bära mig, han har normalt sett inga hyss för sig. Men risken fanns såklart att jag skulle åka av honom.
Läkare kan bara avråda för att slippa få skulden om den gravida kvinnan fortsätter rida pga dom gav klartecken, trillar av, får missfall & sen stämmer läkaren som sa att det var ok.
Du var mig en lustig typ.
Jag tycker att det är oansvarigt, om ditt barn får nåt fel så får jag hoppas att du slipper leva med "om jag bara hade undvikit" i alla fall. Så svårt är det inte att ta det lugnt i 9 månader.
Jag drar inte alla över en kam? Jag tycker bara att du handlar som en idiot, men det är ju inte mitt problem - och förhoppningsvis inte ditt framtida problem heller.
Hur svårt är det då att undvika alkohol, som du uppenbarligen inte klarat av? Om vi ska ta det som ett exempel.
Min ridning består av ridlektioner på ridskola på trygga ridskolehästar. Det är så ofarligt det kan bli.
jag har gjort det och du har automatiskt placerat mig i samma fack som alkoholisterna. det totala mängden alkohol jag fått i mig under hela min gravidtet, får en ickegravid kvinna i sig på typ 45 minuter.Vilka jävla idioter intar alkohol medvetet som gravid.
Jag tycker såklart att man får rida bäst man vill och klarar av. Men det där uttalandet var väl inte det smartaste Jag har blivit sparkad rätt i magen, av en trygg ridskolehäst. Bara som ett exempel. Men jag förstår vad du menar, men ofarligt kan det aldrig bli - o behöver väl inte bli heller, det känner du själv. Som alla andra som rider. Det är i alla fall inte en påfrestning för fostret/barnet så länge du inte får dig en känga eller ramlar av olyckligt.
ojdå....
jag har absolut inga problem med att avstå varken det ena eller det andra, jag anser helt enkelt inte att ett glas vin eller en öl eller cider utdraget på flera timmar skadar fostret.
rekomendationen finns för att ingen forskning gjorts på gravida kvinnor, INTE för att det är bevisat skadligt.
och ja, du drara alla över en kam:
jag har gjort det och du har automatiskt placerat mig i samma fack som alkoholisterna. det totala mängden alkohol jag fått i mig under hela min gravidtet, får en ickegravid kvinna i sig på typ 45 minuter.
hur kan du jämnställa det?
hade jag trott att de två tunga lyften eller salamin hade skadat fostret hade jag inte tagit de besluten heller.
Jag tycker såklart att man får rida bäst man vill och klarar av. Men det där uttalandet var väl inte det smartaste Jag har blivit sparkad rätt i magen, av en trygg ridskolehäst. Bara som ett exempel. Men jag förstår vad du menar, men ofarligt kan det aldrig bli - o behöver väl inte bli heller, det känner du själv. Som alla andra som rider. Det är i alla fall inte en påfrestning för fostret/barnet så länge du inte får dig en känga eller ramlar av olyckligt.
nu är det du som är lustig typ i mina ögon.
du vet om och har upplevt vad som kan hända med hästar, tycker att det ok att grejja med dom när man är gravid, men ändå totaldissar mig som i mycket måttlig mängd intagit alkhol och käkat fetaost?