Jag blir så arg!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Jag blir så arg!

Ja, särskilt som mina nuvarande alkoholvanor (förutom den där smutten vin på kanske 1 cl i helgen) består av en lättöl i veckan. ;)

Men jag hade faktiskt tänkt att unna mig ett likörglas vin någon gång då och då framöver, eller ett glas folköl. So shoot me!

Men vadå UNNA, hur kan du unna dig nåt som fostret kan ta skada av. För din njutnings skull? Det är lika lite bevisat att fostret klarar sig helt smärtfritt som det är bevisat att det får skador av lite alkohol.

Okej att barnet kanske inte får skador efter födseln, men hur tror ni det mår där inne i magen under tiden du dricker? Men eftersom "du" inte märker nåt av det kanske ditt samvete är rent... Usch.

Men vadå UNNA, hur kan du unna dig nåt som fostret kan ta skada av. För din njutnings skull? Det är lika lite bevisat att fostret klarar sig helt smärtfritt som det är bevisat att det får skador av lite alkohol.

Okej att barnet kanske inte får skador efter födseln, men hur tror ni det mår där inne i magen under tiden du dricker? Men eftersom "du" inte märker nåt av det kanske ditt samvete är rent... Usch.

Oj...jag blir nästan lite mörkrädd när jag läser här måste jag säga..håller helt och fullt med dig Lambo, för mig var det självklart med nolltollerans mot alkohol, både under graviditeten och nu när jag ammar.
Att medvetet inta något där ens minsta risk finns för skada på fostret/barnet tycker jag är ganska så oansvarligt, och inte så lite korkat!

Vet en som röker nu, gravid och allt.
Hennes kommentar till det hela var något i stil med "tjaa...det är ju så svårt att sluta...", sagt med en axelryckning och ett flin.
Min reaktion var nog något i stil med :eek:

Men det är ju min mening, alla gör som de själva känner för och det som känns bäst för dem! :)

/Tillit, som nog är minst lika extrem som Lambo i denna fråga!

Men det är ju min mening, alla gör som de själva känner för och det som känns bäst för dem! :)

Tänkte precis fråga hur sjutton jag kan vara den enda som tycker såhär :D

Det är ju det som är felet, folk gör det som känns bäst för dem - inte barnet. För de märker ju inte hur barnet mår i magen så då blir det bara en "axelryckning" som du skrev.

Men risken FINNS, det är det jag pratar om. Jag säger inte att det behöver bli så. Å att medvetet utsätta fostret för en sån risk är otroligt idiotiskt. Din kropp tar skada så då borde inte fostret bli HELT opåverkad av intaget, hur lite det än må vara.

Jag kan förstå dom som inte kan sluta helt med rökning och alkohol. Men det är stor skillnad att ta en smutt ibland för man måste känna smaken än att man dricker för att bli packad.
Såklart är det inte bra, men vad jag läst nu om FAS så krävs det mer än en lördagsfylla, även om det kan räcka.

Hittade förresten även att 30% av alla gravida i Sthlm dricker alkohol hela graviditeten (i mängd med ett glas vin till maten med vännerna på lördagar)

Själv kunde jag inte sluta rida trots att jag ramla av 3 ggr och hade svåra bäckensmärtor. När jag red innan hästen flytta slutade de på förlossningen men jag var upp på hästryggen ändå i förra veckan.

Jag kan inte se att den har diskussionen leder någonstans överhuvudtaget så jag låser tråden, finns det andra synpunkte så hör av er så kanske jag omvärderar min uppfattning, med ett stort kanske.. ;)
Snurrfian-moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 845
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 363
Senast: Enya
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 838
Senast: Milosari
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 905
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar