Jag är kärlekskrank!!

Sv: Jag är kärlekskrank!!

Jag önskade något så hårt jag bara kunde. Drömde om det, tänkte på det hela tiden. När jag vågade slappna av och tro att allt skulle ordna sig, det skulle bli vi, allt skulle bli så bra, så fick jag mitt hjärta krossat fullständigt.

Men det var ju garanterat mitt fel! Jag önskade väl fel, tänkte fel, gjorde fel. Han däremot står utan skuld, trots manipulation och lögner. Jag menar, allt handlar ju om hur man tänker. Inte om hur andra människor väljer att agera eller känner.

Jävla bullshit alltså.

Ja, ditt fel, du skulle önskat annorlunda och varit öppen, herregud, det fattar du själv! :wtf: Tänk på det till nästan gång, hela världen ligger i din famn bara du önskar rätt. Hoppas bara att alla andra inte har förstått hur man gör för då krockar era önskningar! :rage:

Och jag också, mitt eget fel vad som hänt, jag gjorde fel nånstans tydligen! :eek:
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

Läs böckerna så fattar du! Det går inte riktigt att bara beskriva såhär kort. Det är en komination att vara öppen och att önska som jag inte kan förmedla.

Jag ÄR öppen och jag önskar. Vad mer kan jag göra för att få det jag vill?
Var drar man gränserna för vad man kan önska sig? Vad går inte att önska sig, finns någon "regel"?
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

Jag förstår precis vad du menar! Och jag tycker att det är lustigt att det är den som kritiserar det här märkliga och egoistiska tankesättet som är cynisk, och inte de som nonchalant bestämt hävdar att alla som inte är lyckliga bara tänker fel.
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

*kl*

Är det någon mer än jag som får frireligiösa vibbar av en del inlägg? eller sektvibbar snarare: "Önska tillräckligt mycket och var perfekt så får du allt du vill ha". Enligt bla Livets Ord har man ju varit en dålig människa och inte bett tillräckligt om man är sjuk :meh:

JA, vad man utstrålar har betydelse MEN det måste till andra omständigheter också när man träffar sin partner.
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

KL


För jo visst, man kan inte tvinga fram känslor.. Men sannorlikheten att man träffar kärleken kan drastiskt ökas genom att man gör olika saker.
Tex:

Vara öppen och trevlig mot nya människor.
Gör aktiviteter som leder till nya möten
Jobba med sig själv(att vara nöjd med sig själv, sitt liv etc)
Inte göra sig en bild av någon idealpartner som inte existerar annat än i ens huvud
Etc etc..

Skulle jag känna mig ensam hade jag antingen kollat mina befintliga kanaler: vänner, fester, jobb, etc etc eller nätdejtat eller kanske testat någon skoj sysselsättning man gör i grupp med andra etc.

Allt det där har jag gjort/gör jag.
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

*kl*

Det är väl för de flesta ganska självklart att positivt beteende ofta genererar gott tillbaka. Man vet också från olika studier att ge bort saker eller tjänster ger glädje hos den som ger. Den som får ökar omedvetet sitt givande (i de flesta fall)

Men vad den här typen av fenomen har gemensamt är att det trots att det är något universellt fenomen och större än människan själv så är det alltid människors fel när det inte går vägen. Den som inte får efter att ha tillämpat "The secret" har tänkt fel, eller inte förstått. Den som inte upplever en förändring efter handpåläggning har inte varit öppen nog etc etc. Det gör att det blir en hög grad av bias, vi väljer att se de fenomen vi vill se, eller önskar se. Eftersom vi kopplar ihop det mesta med tron så blir det logiskt. Ingen skillnad på hur hjärnan arbetar i övrigt. Saknas det bokstäver i ord eller bokstäverna är omkullkastade så skapar hjärnan ett sammanhang. Får vi höra "du har mött en intressant främling nyligen" så letar hjärnan automatiskt upp nån som passar in på det.

Sen är det förstås högst troligt att TS liksom vi andra har bättre chanser att träffa någon med en positiv inställning och ett positivt beteende. :)
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

Är det någon mer än jag som får frireligiösa vibbar av en del inlägg? eller sektvibbar snarare
Jag får precis samma känsla.

Även med den där läskiga grejen att man minsann inte får ifrågasätta eller kritisera eller tänka kritiskt för då är man negativ och då påverkar det universum och då får man otur. Praktiskt värre.
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

Sen är det förstås högst troligt att TS liksom vi andra har bättre chanser att träffa någon med en positiv inställning och ett positivt beteende. :)
Det håller jag däremot med om :)
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

:
Jag tänkte precis som TS förut, jag kommer aldrig hitta ngn, evig singel osv. osv, s

Ursäkta, men VAR har jag skrivit att jag tänker så???
Sätt inte saker på mig som inte stämmer!!!

Jag tänker verkligen inte så, men jag är stundvis väldigt kärlekskrank (är det negativt??). Igår var en sådan dag och idag känns det bättre.
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

Som sagt, foxtrott (styrdans) ett tips om man vill ha närhet, klappa på lite något husdjur, krama lite extra på sina vänner eller gå på massage. Ofta är det ju "vanlig" närhet man saknar som singel det behöver inte alls betyda sexuell närhet. Jag har för mig att dn hade någon artikelserie om det där för några år sedan.

Monster=singel sedan sju år och saknar närhet ibland men är inte så intresserad av en relation med allt det omak det betycer.
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

Jag förstår precis vad du menar! Och jag tycker att det är lustigt att det är den som kritiserar det här märkliga och egoistiska tankesättet som är cynisk, och inte de som nonchalant bestämt hävdar att alla som inte är lyckliga bara tänker fel.

Jag tycker resonemanget är så vanligt på buke nuförtiden.

"Våga inte tycka synd om dig ens för en sekund"
"Ditt eget fel, du har skapat det, var annorlunda"
"Ditt eget fel, andra är utan skuld vad som än menas"
"Förändra dig så går det nog bra"

Passar man inte in i ett fack, deras fack, så ska man skuldbeläggas och plattas till. "Jag har rätt och du resonerar fel, för jag tänkte minsann rätt och fick det jag ville".
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

Be till Gud, du har ju bevisligen varit syndig :p :rofl:

Oj, jag har bett många gånger, men inte fasen hjälpte det! Jag sa kanske inte rätta orden, jag kanske var oartig och icke fjäskande? :wtf: Oj, den smileyn var nog inte bra, det kanske tolkas som en form av svordom! :eek:

Jag brukar säga och inte enbart på lite skämt ens, att jag nog har varit en riktig riktig hemsk människa i detta livet och i förra eftersom jag förlorat den jag älskade. Jag menar, jag har nog inte varit rädd om min önskan där och förtjänade det! :nailbiting:

För om man kan få det man önskar, borde man inte då kunna straffas?
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

Jag tror att man får det som man önskar sig. Exakt så. Om man krånglar till det och tänker negativt kring det så stör man energin eller bönen eller vad man nu har för teori om hur det fungerar. Jag bryr mig inte om HUR det kommer jag bara önskar, naivt och blåögt och helt oseriöst och inte en gnutta kritiskt eller vetenskapligt och är möjd med att det bara funkar.

Fast det funkar lika bra fast man krånglar till det och tänker negativt, faktiskt. Jag har i mörka stunder ofta tvivlat på om jag nånsin skulle få partner, barn, jobbet jag ville ha, en försörjning, osv, och vad som skulle hända då och hur mitt liv skulle bli i så fall. Både negativt och krångligt mellan varven, således. Och jag har ändå fått allt det jag ville ha. Jag tror det man gör har väldigt mycket större effekt än det man tänker för vad som händer, och dessutom finns det en massa saker man inte kan styra över, som påverkar en. Så man behöver ha en portion tur också, även om man ofta får mer tur om man jobbar hårt för nånting.
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

*kl*

Är det någon mer än jag som får frireligiösa vibbar av en del inlägg? eller sektvibbar snarare: "Önska tillräckligt mycket och var perfekt så får du allt du vill ha". Enligt bla Livets Ord har man ju varit en dålig människa och inte bett tillräckligt om man är sjuk :meh:

JA, vad man utstrålar har betydelse MEN det måste till andra omständigheter också när man träffar sin partner.

Precis vad jag tänkte.

Allt från att det bara handlar om att ha den "rätta" tron, som är något som går att lära sig om man bara lyssnar på X och som skiljer ut de som tillhör X från de andra förtappade själarna, till att inte ta ansvar för sina predikningar: "skäll inte på mig, jag vill ju bara hjälpa dig genom att berätta för dig om den Sanna vägen till lycka". Till att inte själv kunna förklara det man tror på, utan att hänvisa till sektledaren/författaren/Den Heliga Skriften.

FannyN, jag tycker du ska reflektera lite över vad du målar upp inför dig själv och missionerar till andra. Jag tror de allra flesta är överens om att ens inställning och vad man utstrålar spelar roll. Det är också bra att kunna se det positiva i saker och ting som hänt, utan att det för den skull behöver rättfärdiga det som hänt (ex. Det är stor skillnad på att säga "I och med att jag tvingades sluta mitt gamla jobb pga mobbing, såg jag den här chansen som jag högst troligt inte hade gjort annars, och det blev mycket bättre i slutändan" och att säga "jag fick ett nytt jobb och en massa pengar för att jag önskade mig det så himla mycket när jag blev mobbad"). Du lägger ett kausalitetsförhållande mellan din önskan/positiva inställning och bortser från en massa andra saker som också spelar in. Om du menar att denna kausalitet är så himla stark, så går den rimligtvis åt andra hållet också eftersom du räknar bort andra (i mitt tycka starkt bidragande) faktorer.
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

Jag önskade något så hårt jag bara kunde. Drömde om det, tänkte på det hela tiden. När jag vågade slappna av och tro att allt skulle ordna sig, det skulle bli vi, allt skulle bli så bra, så fick jag mitt hjärta krossat fullständigt.

Men det var ju garanterat mitt fel! Jag önskade väl fel, tänkte fel, gjorde fel. Han däremot står utan skuld, trots manipulation och lögner. Jag menar, allt handlar ju om hur man tänker. Inte om hur andra människor väljer att agera eller känner.

Jävla bullshit alltså.

Just det! Det var ditt fel - du får skylla dig själv ;-)
(märk väl att jag är sarkastisk nu)
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

Ursäkta, men VAR har jag skrivit att jag tänker så???
Sätt inte saker på mig som inte stämmer!!!

Jag tänker verkligen inte så, men jag är stundvis väldigt kärlekskrank (är det negativt??). Igår var en sådan dag och idag känns det bättre.

Nä Runa, den här diskussionen verkar ha fått ett eget liv, jag hoppas att du inte tar åt dig av vad vissa människor skriver :).

Jag som har ett stadigt förhållande blir också kärlekskrank ibland, det är inte alltid som jag är på goshumör samtidigt som min sambo är på goshumör. Och han veckopendlar med jobbet dessutom... Så ibland hjälper det inte ens om man har en partner ;)!

Och det är inget fel med att känna så :)! Men en liten katt, det hade varit trevligt att ha... en riktig goskisse som kan ligga vid fötterna när man sover <3.
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

Som sagt, foxtrott (styrdans) ett tips om man vill ha närhet, klappa på lite något husdjur, krama lite extra på sina vänner eller gå på massage. Ofta är det ju "vanlig" närhet man saknar som singel det behöver inte alls betyda sexuell närhet. Jag har för mig att dn hade någon artikelserie om det där för några år sedan.

Monster=singel sedan sju år och saknar närhet ibland men är inte så intresserad av en relation med allt det omak det betycer.

Omak är helt rätt ord :laugh:

Jag saknar också närhet ibland, kramar och ha någon nära. För även om jag inte är en speciellt kramig person av mig så tror jag att alla människor behöver närhet ibland. Att inte få det tror jag kan vara deprimerande. Därför tror också jag att dans, massage och liknande kan vara ett steg i rätt riktning för att känna sig mer nöjd och att dessutom träffa fler människor!

Men jag tror inte riktigt på djurgrejen. Jag har hund och trots att jag sover alldeles intill henne och har svårt att sova utan hennes värmande kropp på mig (Det känns så konstigt att inte känna hennes värme) så saknar jag mänsklig närhet :) Men jag håller jag om henne på natten när jag somnar och har henne senare intill min rygg eller PÅ min rygg så visst får jag närhet av henne! :D
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

Seriöst.
Jag tror inte det fukar bakvänt men att man är till fullo ansvarig för sin egen lycka ändå. Jag struntar dessutom i om jag är inkonsekvent. Jag behöver inte ha rätt. Du kan gärna få ha det för mig i denna fråga och alla andra frågor livet ut. Jag kan gärna ha fel. Hela tiden om det är så. Det viktiga för mig är att få tycka så här. Helst utan att bli ifrågasatt.men blir jag det är det inte mitt fel eller problem.
Jag ville bara förmedla att alla kan få allt de vill genom att önska det. Det går att hacka sönder det. Det går att reta sig på uttalandet såklart och det är inget som jag vill bemöta. Jag vill inte tjafsa. Det är inte värt det eftersom det kvittar mig vad andra tycker.

Men visst, det kan vara svårt att hitta kärleken och lyckan och man själv påverkar inte allt som sker. Sådär, det tycker jag är en galen mening men det behöver vi inte låtsas om.

Du blir ifrågasatt för att du är väldigt ologisk. Man påverkar inte allt som sker, men om man bara tänker positivt och aldrig negativt kan man påverka det som sker så att det blir precis som man vill? Om jag är dödssjuk, så kan jag bli frisk igen om jag bara är noga att aldrig tänka en negativ tanke, då kommer jag bli frisk igen? Men det är ändå inte mitt fel om jag dör, för man kan inte påverka allt?

Om det är så att man alltid kan få det man önskar bara man tänker rätt, då följer ju rent logiskt också att den som inte får det man önskar har tänkt fel. För om man tänker rätt, så blir ju som man vill. Således kan den som drabbas av olyckor skylla sig själv, för de hade kunnat få det bättre om de hade tänkt annorlunda.

Du får givetvis tycka hur du vill, men om du hävdar något som inte går ihop på ett diskussionsforum, och som dessutom upphäver fysikens lagar ( t ex att man kan önska in pengar på ett bankkonto), så får du nog också leva med att bli ifrågasatt.
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

Det håller jag däremot med om :)

Jag också!

Ni kan ju läsa i min gamla tråd om att ha flow.

Ifjol somras trodde jag starkt att jag skulle träffa någon, men hade inte så mycket som et hångel.
I år har jag hånglat! ...och skulle ha fått hångla ännu mer, men jag vill förstås inte göra det med vem som helst.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
13 960
Senast: malumbub
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
8
· Visningar
851
Senast: Stekspaden
·
Relationer Bakgrund: Tillsammans 12 år Gifta 9 år Två barn (4 år + 16 mån) Hus Vi har sedan några år tillbaka (4-5 år) haft mycket konflikter och...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
16 439
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 664
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp