Jag är kärlekskrank!!

Sv: Jag är kärlekskrank!!

Jag har inte kunnat sluta tänka på det här:


Gud så hemskt alltså. Du är rädd för att säga till om du inte håller med för då kan du störa energierna och så förlorar du allt. Gud så obehagligt och fruktansvärt sorgligt! Du är liksom gisslan i din egen hjärna och kan inte ens kritisera nåt, bli arg, vara lite negativ en dag för då kommer "energierna" att vända det emot dig. Vilken otrolig press du har på dig!!

Jag är så glad att jag inte tror på sånt här, så skulle jag aldrig orka leva. Ibland blir jag arg, ofta diskuterar jag och blir irriterad, ibland har jag en dålig dag. Som tur är så behöver jag aldrig oroa mig för att energier ska förstöra mitt liv.

Åh vad skönt att du satte på pränt vad jag inte kunde formulera ens för mig själv!
Precis som hos dig (?) har det där uttalandet legat och pyrt hos mig sen igår men jag har inte riktigt fått ordning på det.
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

Man bör tänka efter innan man postar ett inlägg där man anklagar alla som någonsin råkat ut för hemskheter för att ha ådragit sig det själva, ja.


finns det 30 000 medlemmar på forumet och du ber mig att tänka mig för ifall nån tar illa upp ??!!!! För att jag har erfarenheter du inte har ...??????
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

Precis som hos dig (?) har det där uttalandet legat och pyrt hos mig sen igår men jag har inte riktigt fått ordning på det.
Ja, det har puttrat i bakhuvudet sedan igår men jag har inte kunnat sätta fingret på varför det kändes så otroligt hemskt. Men imorse visste jag.

Det måste vara läskigt att tro att någon eller något läser ens tankar.
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

finns det 30 000 medlemmar på forumet och du ber mig att tänka mig för ifall nån tar illa upp ??!!!! För att jag har erfarenheter du inte har ...??????
Är det så himla svårt för dig alltså att inte vara en ångvält i känsliga trådar?

Läste du verkligen Lillelordens inlägg?
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

Är det så himla svårt för dig alltså att inte vara en ångvält i känsliga trådar?

Läste du verkligen Lillelordens inlägg?

Ångvält ?? Hur menar du nu ?

Är jag en ångvält för att jag talar ur egna erfarenheter ? För det inte passar dig ..men det finns ju faktiskt folk i tråden som har samma erfarenheter som mig

Hur vill du jag ska skriva ?
Att det är synd om dom som inte hittar en partner ? Vad hjälper det då ..ger man tips om hur det alltid funkat för mig är det fel ? ...


Är så hemskt ledsen att folk tar illa upp av tips.

Ja jag läste Lillelordens inlägg men som vanligt så missuppfattar folk saker när dom vill missuppfatta...jag tycker att allt blir mycket roligare om man kan se saker ur ett bättre perspektiv än att alltid tro på det sämsta
 
Senast ändrad:
Sv: Jag är kärlekskrank!!

Om man har intresse av att bete sig schysst och visa hänsyn så funderar man över hur man formulerar sig. Man kan föra fram sina åsikter utan att vara ohyfsad, elak eller okänslig.

Av ditt svar att döma har du dock inget intresse av det, så carry on.
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

Alltså, det är ju helt omöjligt att diskutera med dig, martha. Du verkar överhuvudtaget inte läsa vad som skrivs till dig. Du svarar inte på följdfrågorna jag ställt till dig när du svarat på mina inlägg utan du hugger bara helt ursinnigt kors och tvärs i tråden.

Det jag svarade på var ditt svar till koltrast. Koltrast skrev ett svar till FannyN som skrev - ordagrant - att de som råkar ut för olycka i livet har ådragit sig det själva.
Det hade ingenting med dina "tips" att göra.
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

Det måste vara läskigt att tro att någon eller något läser ens tankar.

Vilket får mig osökt att tänka på "du ska inte tro att dom slutat leta efter dig bara för att du inte är paranoid längre". :p
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

Om man har intresse av att bete sig schysst och visa hänsyn så funderar man över hur man formulerar sig. Man kan föra fram sina åsikter utan att vara ohyfsad, elak eller okänslig.

Av ditt svar att döma har du dock inget intresse av det, så carry on.

DU tycker jag är elak , ohyfsad o okänslig ...men om folk som har problem med att hitta nån inte rannsakar sig själva vad dom ev gör för fel så kvittar det ju ...kör på i samma takt så kommer allt att lösa sig .

JAG tror att man kommer längre med att INTE vara det du tillskriver mig , jag är tyvärr bara ärlig. Det finns människor med jättedåligt självförtroende som inte tror dom kan bli älskade ..det kan dom , men om man sänder ut detta utåt så fastnar nån sällan på en sån person , och det är inte att vara elak att säga så för det är just det som händer då

Om man tycker man är vacker, underbar, smart, oemotståndlig då utstrålar man det ...det är som inget konstigt med det ...om det är det su tillskriver mig att jag är elak , ohyfsad o okänslig, så får det stå för dig
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

Men läser du vad jag skriver?

Du kan givetvis ha de åsikter du vill - men du kanske ska fundera över hur du för fram dem och uttrycker dig.
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

Alltså, det är ju helt omöjligt att diskutera med dig, martha. Du verkar överhuvudtaget inte läsa vad som skrivs till dig. Du svarar inte på följdfrågorna jag ställt till dig när du svarat på mina inlägg utan du hugger bara helt ursinnigt kors och tvärs i tråden.

Det jag svarade på var ditt svar till koltrast. Koltrast skrev ett svar till FannyN som skrev - ordagrant - att de som råkar ut för olycka i livet har ådragit sig det själva.
Det hade ingenting med dina "tips" att göra.


vad var följdfrågorna så ska jag svara på dom :)
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

Personligen vet jag att folk störs av min positivitet, det har dom nog alltid gjort...och det problemet är verkligen inte mitt.....vill jag åka på en mental räckmacka ska inga surpuppor få förstöra det

Intressant nog är "positivitet" inte i en av de egenskaper eller inställning du i mina ögon förmedlar i den här tråden...

Att människor stör sig på ditt förhållningssätt även utanför buke låter rimligt. Jag tror dock inte att de delar din uppfattning att det handlar om en positiv attityd, jag skulle snarare tro att det de upplever och tar illa vid sig av är bristande empatiförmåga och avsaknad av perspektivtagande.
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

På åtskilliga ställen tidigare i tråden. Jag orkar inte sitta och leta upp dem igen för att du inte brydde dig om dem första gången jag ställde dem.
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

Men läser du vad jag skriver?

Du kan givetvis ha de åsikter du vill - men du kanske ska fundera över hur du för fram dem och uttrycker dig.


Ok, så du menar att jag ska hålla käften o inte uttrycka dom :(

Nu är det väl inte så att alla håller med dig o Lillelorden i denna tråden, men om man inte har samma åsikter som du så ska man inte uttrycka dom , är det så du menar ?
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

Ok, så du menar att jag ska hålla käften o inte uttrycka dom
Hur kommer du till den slutsatsen? Driver du med mig?

Nu är det väl inte så att alla håller med dig o Lillelorden i denna tråden, men om man inte har samma åsikter som du så ska man inte uttrycka dom , är det så du menar ?
Hur kommer du till den slutsatsen? Driver du med mig?
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

Nej, och du orkade eller kunde uppenbarligen inte svara första gången heller. Av den anledningen - bland andra - är det lite svårt att få någon slags konsensus i det du skriver.

Och jag tror inte att någon annan som läser den här tråden tolkar det niphredil skrev som att du inte ska skriva något alls. Nu är du bara löjlig.
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

Ibland funderar jag på om det vore möjligt att genomföra "anonyma kramklubben" utan att det blir Eyes Wide Shut över det hela... För jag tror att det skulle behövas! Speciellt för de som även letar efter en partner, så att man liksom får närhetsbehovet lite påfyllt och inte behöver ha panik över att vara ensam :).

(Själv klarar jag bara av att krama en del få speciellt nära vänner. Tycker att det är obehagligt när folk tar på mig utan att jag bett om det, hälsningskramar är en fasa och kompisar som pillar mig i håret - IIIIH! När jag var singel tankade jag hudkontakt antingen genom att slappa i soffan bredvid bästisen eller ha one-night-stands. Men det är jag det :P...)

Jösses, jag älskar när någon tar mig i håret eller masserar mina spända axlar! :D
Men gillar inte att ligga intill nån i soffan och hälsningskramar från okända är lite svårt, oftast för att det inte ligger något bakom, inget "jag tycker om dig" bakom.

ONS är inte min grej, men jag har aldrig testat! :)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
13 960
Senast: malumbub
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
8
· Visningar
850
Senast: Stekspaden
·
Relationer Bakgrund: Tillsammans 12 år Gifta 9 år Två barn (4 år + 16 mån) Hus Vi har sedan några år tillbaka (4-5 år) haft mycket konflikter och...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
16 439
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 661
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp