Jag är kärlekskrank!!

Sv: Jag är kärlekskrank!!

Nej, jag ställer en helt ärlig fråga.

Jag säger att du kan fundera över HUR du uttrycker dina åsikter och ditt goddag yxskaft-svar är att jag säger att du inte ska uttrycka åsikter eftersom de inte överensstämmer med mina. Man måste ha seriösa problem med läsförståelsen för att göra den tolkningen. Därför förutsätter jag att du driver med mig.
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

Nej, och du orkade eller kunde uppenbarligen inte svara första gången heller. Av den anledningen - bland andra - är det lite svårt att få någon slags konsensus i det du skriver.

Och jag tror inte att någon annan som läser den här tråden tolkar det niphredil skrev som att du inte ska skriva något alls. Nu är du bara löjlig.

Jodå, jag vet att jag får skriva, men inte som jag vill skriva för jag kan såra någon....för jag ska skriva sånt som alla andra tycker är fint ...men se sån är inte jag och jag uttrycker mig precis som jag vill o vill du vara gnällig för jag inte orkar leta efter din frågor så är inte det mitt problem.

Ni får tycka vad ni vill i denna frågan , jag tycker o uttrycker mig som jag gör..inte som andra vill.

*
**Du kan givetvis ha de åsikter du vill - men du kanske ska fundera över hur du för fram dem och uttrycker dig**

ok , jag har funderat :) ...

Fast nu handlar ju inte denna tråden över hur jag uttrycker mig och vad du o nipredil tycker...utan hur man ska få en partner..ní kanske har några bättre tips ?
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

Nej, jag ställer en helt ärlig fråga.

Jag säger att du kan fundera över HUR du uttrycker dina åsikter och ditt goddag yxskaft-svar är att jag säger att du inte ska uttrycka åsikter eftersom de inte överensstämmer med mina. Man måste ha seriösa problem med läsförståelsen för att göra den tolkningen. Därför förutsätter jag att du driver med mig.

Jag uttrycker mig som jag själv vill, har du problem med det ?
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

...men se sån är inte jag och jag uttrycker mig precis som jag vill o vill du vara gnällig för jag inte orkar leta efter din frågor så är inte det mitt problem.
Gud vilken fantastiskt trevlig och sympatisk människa du är.

Alltså du snackar jämt om hur positiv du är. Fortsätt upprepa det så kanske det blir sant nån gång!
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

:banghead:

Du är den enda på Buke som aldrig svarar på det man faktiskt skriver eller frågar. Måste vara grymt jobbigt att inte bara formulera sina svar, utan även inläggen du ska svara på.
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

Det seriösa först:

Det jag har fetat är skitsnack. Livet suger ibland, så är det bara. Att något man gjort tidigare i livet (eller i ett tidigare liv) skulle göra att man straffas eller belönas är bara dumt. OM det nu finns någon högre makt, varför skulle den sitta och hålla koll på Enya (eller athena_arabians för den delen) hela tiden? I mitt fall skulle den ha skittråkigt :p

Lite mindre seriöst:

Passa dig för smileysarna, du vet ALDRIG vad det finns för dolda meningar i dem! :sneaky:

Amen hallå!!! Klart en högre makt håller koll på mig! Du vet väl inte om jag är en spion från annat land som spionerar på buke för att hitta nån som tänker diskriminerande och skumma tankar:eek: Det vet bara den högre makten!!! Ja och du nu då :o men det ger du fasen i att berätta! :D

Men allvarligt samtidigt, om det skulle vara så att man kan önska något riktigt ordentligt så borde väl det gå att straffas? Om det finns det ena borde det väl finnas motsvarande fast negativt? FannyN skrev ju om att skylla sig själv, tänker jag. Om man kan skylla sig själv för att man inte önskat sig något tillräckligt så tänker jag att man i så fall borde kunna drabbas av olycka också. Men vad beror olycka på?

Vad beror min otur just nu på?

Jag försöker tänka positivt och vara glad och önskar saker riktigt mycket, men det funkar ju inte. Det är därför jag undrar hur det funkar med det här att önska något. Hur önskar man pengar, för det behöver jag verkligen. Hur önskar man att man ska klara saker, tex min tenta i hälsoinformatik och min tenta i verksamhetsutveckling v 44? På vilket sätt gör man att det ska funka?
Det är sådant som FannyNs inlägg får mig att fundera på.

I mitt fall skulle den Högre Makten också ha skittråkigt med gäspvarning alltså. Så rolig är jag inte så det blir många garv i hans hem!
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

Jag uttrycker mig som jag själv vill, har du problem med det ?

Jag har problem med det.

Du svarar inte på frågor och du drar konstiga slutsatser av andras svar. Dessutom blir du rent otrevlig.

Jag instämmer i att du borde försöka fundera på HUR du framför dina budskap. Alla får säga vd det vill i detta land,. Men att agera ångvält är inte konstruktivt. Försök resonera istället.
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

vill du vara gnällig för jag inte orkar leta efter din frågor så är inte det mitt problem.

Nej, men att du väljer att inte svara på vissa inlägg för att sedan svara osammanhängande på andra gör det svårt att få någon slags röd tråd i det hela. Det blir liksom inte en diskussion, vilket är lite grejen med ett diskussionsforum. Då får du också ha förståelse för att jag finner det tröttsamt att försöka diskutera med dig. Så gnällig och negativ är jag; jag tycker inte att det är givande att prata med någon som kallar mig negativ och gnällig utan att överhuvudtaget bry sig om att läsa vad jag faktiskt skriver.
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

Gud vilken fantastiskt trevlig och sympatisk människa du är.

Alltså du snackar jämt om hur positiv du är. Fortsätt upprepa det så kanske det blir sant nån gång!


Bättre ni ger TS tips om hur man hittar en partner o får en fin relation :D ...


Jag är en ruggigt trevlig och positiv människa, men det beror på vem jag är med...;)
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

Men så bra då.
Då kan vi enas om att tex Hitler var en "ruggigt trevlig" person? För han var säkert trevligt mot nån enstaka människa!
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

KL
Tänkt på att gå till frisören, TS?
Vet inte hur det är med dig, men jag tycker det är grymt skönt när de tvättar håret på en. Så det är ju alltid ett sätt att få lite närhet samtidigt som man skämmer bort sig själv.

(Det löser ju inga relationsproblem, men sådana är jag inget bra på ändå.)
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

Det där är inte våldsamt konstruktivt. Det är nog bättre att ignorera inlägg du inte gillar och istället föra diskussionen framåt själv, genom att skriva relevanta inlägg för att väcka intresset för ämnet igen. Eller triangla de inlägg du tycker gått över gränsen.
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

Det där är inte våldsamt konstruktivt. Det är nog bättre att ignorera inlägg du inte gillar och istället föra diskussionen framåt själv, genom att skriva relevanta inlägg för att väcka intresset för ämnet igen. Eller triangla de inlägg du tycker gått över gränsen.

Jag skrev ett relevant inlägg tidigare idag, men det är knappast någon som ens sett det pga allt tjafs.
 
Sv: Jag är kärlekskrank!!

Jag tror att man väljer hur man vill tro. Det var jättedumt av mig att lägga fram mina teorier eftersom jag borde förstått att andra kan ta illa upp av dem. Jag ber om ursäkt.

Det funkar kanske inte på alla då men i mitt liv är inget tur eller otur eller tillfälligheter alls. Inte heller när jag varit brottsoffer eller illa behandlad. Jag ser det som en styrka att kunna välja hur det blir och jag fattar inte hur man kan se det som något tråkigt. Jag är tacksam att ha lärt mig detta bara. Men jag respekterar om andra anser att det är tur eller otur i deras liv och att saker kan hända utan deras försorg och att de gillar det. Inga problem alls.

Jag kan inte fortsätta diskutera detta för det vore katastrof för mig om jag började tvivla eller ännu värre blev upprörd. Jag blev lite sur igår och min häst fick direkt ett sår så jag inser att jag bara kan läsa sånt som gör mig bubblande glad om det ska läka.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
13 960
Senast: malumbub
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
8
· Visningar
850
Senast: Stekspaden
·
Relationer Bakgrund: Tillsammans 12 år Gifta 9 år Två barn (4 år + 16 mån) Hus Vi har sedan några år tillbaka (4-5 år) haft mycket konflikter och...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
16 439
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 664
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp