Ja och din åsikt är din. Men, vi är människor, vi är mänskliga och vi glömmer. Det tar tid att etablera en vana. Enligt forskning mellan 18 och 254 dagar med ett genomsnitt på 66 dagar.Att jag är en person som oftast uttrycker mig kort och koncist i mina inlägg på buke har inget att göra med hur ts uttrycker sig till sin partner. De har pratat om saken och hon har uttryckt sina behov. Sen är det min åsikt att hon inte ska behöva ta ansvar för att påminna honom - om relationen är viktig för honom så minns han det ändå. Om inte så kommer bråken fortsätta, de diskuterar det igen, hon uttrycker sina behov igen etc.
Sen att du inte håller med mig utan har en annan idé om hur de kan göra är helt ok.
Om man resonerar som du är risken stor att förhållanden inte överlever. Iallafall inte om man vill ha ett kärleksfullt förhållande med en stark gemenskap. Vill man bara leva under samma tak går det säkert. Det är nämligen svårt att ha ett förhållande med någon som anser att man ska vara perfekt. Ingen människa är det.
Bråken behöver inte alls fortsätta. Inte om man påminner vänligt. Om man istället anser att han minsann ska komma ihåg och göra det och detta och blir förbannad när han är en människa, ja då är det lika bra att göra slut genast så slipper man slösa den energin.